رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، همزمان روسای بیمارستان های امام خمینی (ره)، قلب شهید رجایی و شریعتی را تغییر داد.

محمدباقر لاریجانی طی حکمی، مسعود اعتمادیان، رئیس بیمارستان هاشمی نژاد را جایگزین مهدی فتحی، رئیس پیشین بیمارستان امام خمینی(ره) تهران کرد. 

بیمارستان امام خمینی در دو ماه گذشته یکی از چالش های بزرگ نظام سلامت ایران در سال 90 را بوجود آورد؛ رها شدن دو بیمار در بیابان و بازداشت 11 نفر به همین دلیل، هنوز هم حاشیه هایی برای وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران دارد.

مدتی پیش مدیر مجموعه بیمارستانی امام خمینی هم تغییر کرده بود. با این حال بسیاری از کاربران خبرآنلاین جتی خواستار استعفای وزیر بهداشت دراین باره بودند. به گفته دادستان تهران تاکنون 11 نفر در ارتباط با پرونده رهاسازی بیماران دستگیر شده‌اند و حتی در این زمینه اعترافاتی نیز داشته‌اند به طوری که برخی از آنان این اقدامات خود را به مسئولان بالادستی منتسب کرده‌اند.

به هر حال اکنون مهدی فتحی از بیمارستان امام برکنار شد. او پیش از این رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بود، فتحی از حدود 2 سال پیش جایگزین عبدالرحمن رستمیان، رئیس اسبق مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) شد.

مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) تهران بزرگترین بیمارستان دولتی کشور است که شامل 4 بیمارستان امام، ولی عصر، انستیتو کانسر و مرکز طبی کودکان است. بخش عفونی این بیمارستان یکی از مراکز اصلی پذیرش بیماران مبتلا به ایدز و معتادان است، همچنین پذیرش بیماران سخت درمان که اغلب بیمارستان‌ها از پذیرش آنها سرباز می‌زنند در این بیمارستان از جمله شاخص‌های این مرکز درمانی دولتی است.

لاریجانی در حکم اعتمادیان نوشته است: "انتظار می‌رود با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بزرگترین مرکز آموزشی درمانی کشور، بکارگیری روش‌های نوین مدیریت و جلب مشارکت اعضای محترم هیئت علمی و کارکنان زحمتکش این مجتمع در ساماندهی جدی‌تر خدمات بیمارستان و توجه به اورژانس و ارتقاء خدمات مناسب به بیماران مراجعه کننده و همچنین ایجاد و گسترش سرویس‌های تخصصی و فوق‌تخصصی مطابق با نقشه جامع علمی دانشگاه اقدام فرمایید."

اما همزمان، رییس بیمارستان شریعتی هم تغییر کرد. با توجه به استعفای دکتر ملک زاده، رئیس پیشین بیمارستان شریعتی، باقر لاریجانی طی حکمی دکتر سروش را به عنوان رئیس بیمارستان دکتر شریعتی منصوب کرد.

همچنین رییس مرکز قلب شهید رجایی هم بعد از 7 ماه سرپرستی حسن امامی رضوی، معاون درمان وزیر بهداشت، مشخص شد. لاریجانی، طی حکمی، دکتر مهدی جلالی فراهانی را به عنوان رئیس مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب شهید رجایی منصوب کرد. 

پس از ادغام دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران، رییس مرکز قلب شهید رجایی تغییر کرد و دکتر امامی رضوی، با حفظ سمت، سرپرست این بیمارستان هم شد. اما اکنون دکتر جلالی فراهانی رییس مرکز قلب شهید رجایی شده است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =