اولین بانک سفال و ابزار سنگی کردستان در سنندج افتتاح شد

بانک سفال و ابزار سنگی منظر فرهنگی هورامان با حضور وزیر میراث فرهنگی در دفتر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامان افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین از کردستان ، پویا طالب نیا مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان در آیین افتتاح اولین بانک سفال و ابزار سنگی کردستان گفت: این مجموعه پس از بررسی و شناسایی ۵۰۰ محوطه باستانی در منطقه هورامان به دست آمده است.
وی افزود: در فاز نخست این بانک سفال به صورت فیزیکی ۱۵۰۰ قطعه سفال و ابزار سنگی باستانی جمع آوری شده است.
طالب نیا با بیان اینکه این مجموعه در سطح کشور بی نظیر است، بیان داشت: در فازهای بعدی با تکمیل مطالعات سفال ها و ابزارها و راه اندازی سامانه متمرکز مجموعه ای کامل در اختیار خواهیم داشت.
مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان با تاکید بر اهمیت این بانک گفت: بررسی های باستان شناسان در منطقه هورامان به دلیل ارائه اطلاعات دسته اول از محوطه باستانی این منطقه از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی افزود:  سفال موجود از نظر گاهنگاری متعلق به دوران نوسنگی تا دوران اسلامی و ابزارهای سنگی نیز از دوران پارینه سنگی میانی تا عصر مفرغ هستند.
طالب نیا از آمادگی کامل برای حضور پژوهشگران و فعالان حوزه باستان شناسی در این بانک خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت مطالعات و مجموعه به دست آمده، قطعا مورد استقبال علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1534019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =