فلاحت پیشه: در ماجرای حمله تروریستی به مجلس خطای انسانی عامل اصلی بود نه خلاء ساختاری

اعتمادآنلاین نوشت: فلاحت پیشه با بیان اینکه موساد رقیب اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: کلیت اقدامات امنیتی علیه ایران از طریق موساد صورت می‌گیرد لذا این مساله در کشور وجود دارد و فکر جدی‌ای هم برای آن نشده است.

 اظهارات علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت اصلاحات، مبنی بر موازی‌کاری در حوزه امور اطلاعاتی کشور، نفوذ هشدارآمیز موساد و تهدید جان مسئولان کشور با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شده است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، در این باره گفت: بهتر است درباره این مساله همکاران دارای سابقه اطلاعاتی و امنیتی توضیح دهند، اما موازی‌کاری و دودستگی در حوزه کارهای اطلاعاتی کشور واقعیتی انکارناپذیر است  که مسائل اختلافی را نیز به دنبال داشته است.

او با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته برای ایجاد نوعی همسویی در ارتباط با حوزه‌های کار اطلاعاتی در کشور توضیح داد: تلاش‌های زیادی برای ایجاد نوعی همسویی در این زمینه صورت گرفته است؛ به عنوان مثال دوره‌ای که من در کمیسیون امنیت ملی مسئولیت داشتم سعی شد با پیگیری و اصلاح ابعاد قانونی، زمینه یک‌کاسه شدن امور و فعالیت‌های اطلاعاتی کشور مهیا شود.

فلاحت‌پیشه همچنین درباره این دودستگی گفت: بسیاری از مسائل مربوط به رد صلاحیت کاندیداها در زمان انتخابات ناشی از همین دودستگی‌هاست. مسائلی که آسیب‌های خود را وارد کرده و بسیاری از تنش‌ها و خلأهای سیاسی‌ای که آقای یونسی نیز برشمرده نیز در همین رابطه است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با بیان اینکه «موساد رقیب اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران است» ادامه داد: کلیت اقدامات امنیتی علیه ایران از طریق موساد صورت می‌گیرد لذا این مساله در کشور وجود دارد و فکر جدی‌ای هم برای آن نشده است.

او اضافه کرد: این دوگانگی در حوزه اطلاعاتی به صورت روشن ضد منافع جمهوری اسلامی ایران بوده و بخش عمده‌ای از توان اطلاعاتی و امنیتی کشور به جای اینکه صرف مقابله با تهدیدات خارجی شود صرف چالش «پرونده‌سازی» داخلی می‌شود.

فلاحت پیشه: در ماجرای حمله تروریستی به مجلس خطای انسانی عامل اصلی بود نه خلاء ساختاری

فلاحت‌پیشه در این باره توضیح داد: جریان‌های سیاسی مختلف برای حذف یکدیگر از یکسری گزارش‌ها و پرونده‌سازی‌های امنیتی استفاده می‌کنند و بخش اعظم نیرو و انرژی در حالی صرف امور داخلی می‌شود که دشمنان خارجی ما فعال و جان دانشمندان ما در خطر است.

رئیس کمیسیون امنیت مجلس دهم با اشاره به اظهارات اخیر یونسی تاکید کرد: هشدار آقای یونسی درباره در خطر بودن جان مسئولان مساله‌ای جدی است، اما نباید بهانه‌ای برای تشریفات امنیتی شود. من تصور می‌کنم برخی از مسئولان کشور که اسکورت‌های لوکس برای خود مهیا کرده‌اند این مساله را نوعی رجزخوانی تلقی می‌کنند.

فلاحت‌پیشه توضیح داد: من معتقدم اگر حفاظت لوکس برخی مسئولان برداشته شود، از اساس کسی کاری به کارشان ندارد؛ در واقع صرفاً امکانات انسانی و بودجه‌ای در جایی صرف امنیت اشخاص و افرادی می‌شود که ابعاد خاص نخبگی برای کشور ندارند حال آنکه بعضاً شاهد بوده‌ایم نخبگان کشور با دستاوردهای هسته‌ای قربانی شده‌اند.

فلاحت‌پیشه با اشاره به دیوارکشی در اطراف مجلس شورای اسلامی بعد از حمله تروریستی در سال ۹۷ و صرف هزینه زیاد برای این تغییرات گفت: ساختارهای حفاظتی اطراف ساختمان مجلس بعد از حمله تروریستی داعش با هزینه‌های زیاد تغییر کرد در حالی که ساختار و ساختمان مجلس گپ و خلأ نداشت که نیاز به بازسازی با هزینه‌های کلان داشته باشد.

او ادامه داد: طی ۲ دقیقه و نیم، سه تروریست با ساک پراسلحه وارد ساختمان مجلس شده و در آن جولان می‌دادند، در حالی که دوربین‌های مجلس از نوع «دوربین‌های فعال» بودند نه «ضبط‌کننده»؛ یعنی این دوربین‌ها نگهبان داشتند و نگهبان‌ها باید با دقت دوربین‌ها را رصد می‌کردند.

فلاحت‌پیشه با تاکید براینکه حادثه تروریستی مجلس ناشی از کوتاهی‌های حفاظتی بود نه خلأهای امنیتی گفت: دراین حادثه افراد به وظیفه امنیتی خود عمل نکردند که این فرجه‌ای برای حمله تروریستی داعش مهیا کرد.هزینه‌های صورت‌گرفته برای دیوارکشی دورمجلس بعد از این حادثه به شدت انتقادبرانگیز بودند و من درهمان زمان هم اعتراض کردم. بعد ازاین حادثه هزینه‌های گزافی صرف ایمن‌سازی مجلس شد که نتیجه آن از دست رفتن دسترسی اقشار مظلوم کشور به نمایندگان خودشان بود.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1534039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =