شما نظر دهید؟/ ممنوعیت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های غیرمرتبط را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بر اساس مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش کشور از سال ۱۴۰۱ سنجش و پذیرش داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد فقط از بین دانش‌آموختگان دوره کارشناسی رشته‌های مرتبط امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، به این ترتیب امکان ادامه تحصیل در رشته‌ غیرمتبط در دوره فوق‌لیسانس ممنوع می‌شود. برخی از منتقدان این موضوع معتقدند که اغلب داوطلبان کنکور در انتخاب رشته تحت‌تاثیر راهنمایی و علائق غیرواقعی هستند و تازه بعد از ورود به دانشگاه و فارغ‌التحصیلی راه و علاقه واقعی خود را پیدا می‌کنند که با این ممنوعیت امکان تجربه دیگر از آنها گرفته می‌شود.
شما این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنید؟

لطفا نظرات خود را در قالب کامنت زیر همین خبر بنویسید.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1534091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 65
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • برنا IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    راه کسب علم همیشه ودرهرجهت بایدبازباشد.
    • سارا IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      15 29
      این طرح خوبی و بدی باهم داره... قبلا بیشتر به این فکر میکردن که حتی تحصیل در رشته های بین رشته ای و جدید و هم ایجاد کنن.....این فکر عالی بود.. . در هر صورت به نظرم باید همیشه جای برای خلاقیت باز گذاشت
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      49 17
      من کارمند دانشگاه آزادم، دانشگاه ازاد با هدف از دست ندادن دانشجو، نظام آموزش عالی را نابود کرده. دانشجوهای کارشناسی ارشد یا حتی دکتری مون روز روز بیسواد تر و ضعیف تر از قبل هستند. چونکه پایه درستی ندارند، طرف بدون اینکه پایه فوی ریاضیات و مهندسی داشته باشه میاد در مقطع بالاتر این دروس را بخونه. کنکور هم که کشک، برگه سفید بده قبولی. این نتیجه تفکر کاسب مآبانه مدیران دانشگاه ازاده
    • مهربان توسی IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      6 39
      به نظرم طرح خوبیه اما سهمیه ها هم باید بازنگری اصلاح و عادلانه منصفانه بشه تا انگیزه تحصیلات تکمیلی زنده بمونه رشته های ارشد در دانشگاههای فرهنگیان کمه و معلم هنوز دغدغه تحصیلات تکمیلی داره
    • ایرانی IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      69 8
      این شورای سنجش درباره ابن سینا نظری ندارن؟ ابن سینا ریاضی دان ، فیزیکدان ، شاعر ، پزشک ، منجم و ستاره شناس ، استاد جغرافیا و فیلسوف بود ،احتمالا اگر ابن سینا الان در بین ما میبود اقایون نمیگذاشتن در رشته "غیرمرتبط" درس بخونه...
  • CA ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    طرح خیلی بیخودیه وقتی کسی تونسته کنکور ارشد اون رشته را پشت سر بگذرانه یعنی توانایی و سوادش را داشته
    • درود بر شایسته‌سالاری IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      20 75
      قطعا کار درستیه من در رشته مهندسی کامپیوتر(کارشناسی و کارشناسی ارشد) فارغ‌التحصیل شدم به جرات میتونم بگم هیچ رشته‌ای به اندازه این رشته از قانون من‌درآوردی گذشته آسیب ندیده بود در این رشته(سال98)داوطلبی با کارشناسی پرستاری در ارشد دانشگاه شریف قبول شد و یکی از موسسات معروف دائما تبلیغش می‌کرد(البته گویا سهمیه داشته) به نظر من فارغ‌التحصیل هیچ رشته‌ای حتی ریاضی و مهندسی برق صلاحیت علمی پذیرفته‌شدن در ارشد مهندسی کامپیوتر رو نداره چراکه بچه‌های کامپیوتر برای گرفتن مدرک کارشناسی به اندازه چندین برابر دیگر رشته‌های فنی باید پروژه‌های سنگین برنامه‌نویسی تحویل اساتید بدن(یعنی بعد از امتحان پایان ترم تازه مصیبت پروژه‌ها شروع میشه) از طرفی ارائه پایان‌نامه ارشد در این رشته خیلی تخصصیه که هر کسی اونو نداره(البته گروه اندکی از داوطلبان غیرمرتبط ممکنه با مبحث کدنویسی به صورت سطحی و فستفودی! آشنا باشن ولی ارشد بحثش علمیه) بنابراین حداقل در این رشته نباید داوطلب با رشته غیرکامپیوتر پذیرفته بشه از طرفی همین پرستار محترم هرجا بره میگه مهندس کامپیوترم! خود من در ارشد همکلاسی از رشته زبان و شیمی داشتم!
  • جواد IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    احتراما ، ایده خیلی خوبی است وقتی در دوره کارشناسی ارشد تحصیل میکنید افرادی هستند با رشته غیر مرتبط که سواد وعلم اولیه دورس را ندلرند و باعث تضیع حق میشود و با گذراندن پیش نازها هم ، هم تراز نمیشوند و هم وقت کلاس و استاد و دیگر دانشجویان صرف یادگیری آنها میشود قاونو خیلی خوبی است
    • CA ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      135 8
      اتفاقا در ارشد دیدم خیلی ها با رشته غیر مرتبط امده بودند و چون علاقه داشتند معلومات و درسشان از کسانی که با رشته مرتبط امده بودند بیشتر بود
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      126 5
      من ارشد خوندم استاد هیچوقت وقت کلاس را برای یاد دادن مطالب دوره لیسانس نمیگذاشت اتفاقا کسانی که با رشته غیر مرتبط امده بودند به دلیل علاقه به رشته بهتر درس میخواندند و معدلشان بالاتر بود
    • سینا US ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      76 5
      دوست نادان من اتفاقا بر عکس این صحیحه معمولا افرادی که از رشته غیر مرتبط میان چون علاقه خیلی زیادی دارن بیشتر مطالعه کردن و سطحشون حتی در بیشتر مواقع از باقی کلاس بالاتره
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      54 3
      شما كه انقدر باسواد هستيد، چرا رتبه كنكور ارشدتون در حد همين افراد به قول خودتون بيسواد شده كه توى يك كلاس و با هم هستيد؟! كنكور ارشد هم كه به جز زبان كه اونم توى اكثر رشته ها ضريب بالايى نداره، از دروس تخصصى همون رشته هست و اين مساله نشون ميده تسلط شما روى دروس تخصصى گرايشتون، با اينكه كارشناسى مرتبط خونديد، در حد همون فرديه كه كارشناسيش غير مرتبطه!
    • ابوالفضل IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      49 2
      احتراما باید بگم که تعداد خیلی زیادی از افراد هستند که با ورود از مهندسی به علومی نظیر اقتصاد، علوم اجتماعی و... خیلی بهتر از افراد همان رشته عمل میکنند و موفقیت شخصی و اجتماعی بیشتری کسب میکنند. چه چیزی از این بهتر؟ که کسی علاقه خودش رو تشخیص بده و وارد اون عرصه بشه و به خودش و کشورش بهتر کمک بکنه. متاسفانه میبینیم که تعدادی از دانشجویان علوم انسانی به جای اینکه به فکر رقابت و بالا بردن سطح خود در برابر این افراد باشند به دنبال حذف این افراد هستند. این هم به ضرر خودشونه هم به ضرر اون افراد هم کشور! اینکه نظام آموزش عالی ایراداتی داره که شکی درش نیست. اما وقتی چیزی خوب کار نمیکنه باید بهترش کرد نه اینکه زد از ریشه نابودش کرد :)
  • CA ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    وقتی مسئولین سازمان سنجش در بطن جامعه نیستند و نمیدانند فارغ التحصیلان چه میخواهند طبیعی هست که همچین بخشنامه ای صادر میکنند هیچ کجای دنیا برای تحصیلات تکمیلی کاری ندارند که چه لیسانسی گرفتی
  • فرهاد IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    134 9
    شاید یکی از رشتش تو طول تحصیل خوشش نیاد بخواد ارشد رشتشو عوض کنه . در کل خوب نیست.
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    116 6
    بسیار اشتباه هست
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    114 7
    چرا باید امکان تجربه جدید رو از جوانان بگیریم؟
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    موافقم. هر کس باید توی رشته خودش درست بخونه
  • رضا IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    چرا باید ممنوع بشه؟؟ حالا که ما می‌خواهیم تو ارشد بریم دنبال رشته ای که دوس داریم باید ممنوع بشه؟؟؟
  • TR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    از اول باید ممنوع می بود
  • رضا IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    100 8
    اشتباه است اشتباه است اشتباه است
  • نگین IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    99 7
    خیلی ایده بسیار بسیار مزخرفیه من به شخصه الان دارم لیسانس میگیرم ولی علاقمو تو ی رشته دیگه میبینم با این کارشون ضربه دارن میزنن به من و کسایی که مثل من تازه علاقشونو پیدا کردند
  • محمد IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    75 4
    با اعمال قوانین سلبی نمی‌توان نظام آموزشی را اصلاح کرد. این کار فقط حق کسانی را که به دلیل عدم هدایت تحصیلی صحیح، رشته‌ای نامناسب را در دوره کارشناسی انتخاب کرده‌اند ضایع می‌کند و به طور خاص با جلوگیری از ورود افراد مستعد به رشته‌های انسانی، این رشته‌ها را بیش از گذشته در ایران تضعیف می‌کند. با اصلاح کنکور از جمله اصلاح ضرایب دروس تخصصی و همچنین الزام مصاحبه برای کسانی که تغییر رشته می‌دهند و یا افزایش تعداد واحدهای جبرانی برای این دانشجویان می‌توان مشکل را حل کرد.
  • Nader IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    68 8
    یک ظلم بزرگ در حق کسانیست که اشتباهاً رشته ای دیگه تحصیل کردن و دوست دارن تغییر رشته بدن. راه کارهای بهتری مثل گذراندن پیش نیاز عملی و دادن سهمیه به مرتبطها، گرفتن شهریه وجود داره. اینکار باعث میشه دانشجوهای بیشتری بعد از لیسانس از کشور خارج شن.
  • علیرضا IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    طرح خوبیه. اونی که از رشته کارشناسیش خوشش نمیاد، مگر مجبوره تا تهش بره؟ حتما باید لیسانس بگیره تا بفهمه خوشش میاد یا نه؟ همون ترم اول و سال اول نمیتونه بفهمه؟ کسی که در این حد درک و شناخت از خودش نداره، همون بهتر تحصیل نکنه و گرفتار همون کارشناسیش بمونه.
    • سمائی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      27 6
      خیلی از شناخت های نادرست، محصول سیستم آموزشی و تربیتی اشتباه، و ارزش گزاری های نادرست است نه صرفا خود فرد.
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      22 1
      انصراف از رشته تبعات بسيارى براى پسران مشمول داره، در ضمن بايد خسارت هم بپردازيد
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    87 7
    من با مدرک مهندسی شیمی فوق لیسانس کامپیوتر خوندم. سر کلاس از دانشجویان اون رشته بیشتر مطلب بلد بودم. حتی تو خیلی از درس ها نمره پایان ترم من با نمره نفر دوم کلاس بیش از 3 4 نمره اختلاف داشت. دلیلش هم این بود که رشته رو دوست داشتم و خودم شخصا مطالعه کرده بودم.
  • مانی AT ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    73 7
    آقایون دلشون اعتراض آبدار می‌خواد؟ تنشون می‌خاره؟ اگر نمی‌خاره پس ایشالا همچین چیزی تصویب نشه!
  • علی خلیلی IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    59 4
    به نظر می رسد محدودیت در انتخاب رشته درست نباشد زیرا همانطور که بیان شد اغلب دانش جویان پس از قرار گرفتن در فضای اموزش بع علایق و توانگدی های خود بیشتر می می برند لذا نباید با سرنوشت آنها بازی شود
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    61 5
    بسیار بیخود عجولانه غیر کارشناسیه و خیلی مخالف داره تصویب نمیشه و کمیسیون آموزش مجلس لغو میکنه ان شالله
    • رضا IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      49 4
      محلس باید هر چه سریعتر ورود کنه. ما داریم برای ارشد ۴۰۱ میخونیم. این طرح های عجیب و غریب و خلق الساعه رو لغو کنید بذارید با آرامش درسمونو بخونین.
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      41 4
      این مصوبه در مجلس مطرح نشده سازمان سنجش این کار را کرده واگر این مصوبه لغو نشد باید از طریق دیوان عدالت اداری شکایت کرد تا این مصوبه باطل بشه
    • رضا IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      22 3
      چطور باید به دیوان عدالت اداری شکایت کرد. تا نهایی نشده شکایت کنیم.تا سرنوشتمون رو به نابودی نکشوندن.
  • رضا IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    61 8
    از مجلس انقلابی تقاضای لغو این مصوبه بیخود و بدون پشتوانه حارشناسی رو داریم
  • مریم IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    49 8
    کاملا مخالفم. من تغییر رشته دادم از مهندسی به علوم انسانی. الان خیلی موفقم.
  • مهدی قریشی IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    48 2
    سلام مخالفم با این مصوبه،چون ازمون ورودی داره هرکی سوادش روداره درشته غیر مرتبط وارد میشه،واقعا مصوبه کاملا غیرکارشناسیه
  • سمانه ک IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    48 7
    واقعا چه گناهی کردیم تو این کشور به دنیا اومدیم خوب ما به اشتباه یه رشته رو در لیسانس انتخاب کردیم چون آموزش پرورش درست راهنمایی مون نکرد و ۴سال از عمرمون حروم انتخاب اشتباهی کردیم که هیچ کس نبود بهمون بگه اینا فقط یه توهم است الان که با آزمون و خطا و به قیمت گرون هدر دادن عمرمون بالاخره انتخاب درست رو پیدا کردیم حالا باید راه مون بسته بشه و راهی به جز فرار از این کشور برای رسیدن به کوچکترین آرزوهامون باقی نمونه واقعا کاش این ها رو می دیدند
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    43 4
    یک خطای باو نکردنی در سیستم آمزش عالی توسعه نیافته ما براساس تحقیقات کمتر از 30 درصد دانشجویان دوره کارشناسی به رشته شون علاقه مند هستن
  • افشین IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    46 3
    بنظرم خیلی تنگ نظرانه و کوته بینانه هست. در همه دنیا سال هاست که میگن بچه ها اول مهندسی بخونن بعد برن مدیریت بخونن اونوقت ما اینجا همچین تصمیمات عجیبی می گیرند
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    45 4
    یعنی منی که بخاطر پرشدن دبیرستان مجبور شدم برم رشته حسابداری و مجبور شدم تا لیسانس همونو بخونم چون اجازه تغییر رشته نداشتم و الان دارم کتاب فیزیک رو میخونم و دانشجوهای فیزیک رو ب چالش میکشم نباید ادامه تحصیل تو رشته مورد علاقمو بدم ؟ منی که مورد ظلم نبود مدرسه واقع شدم چی ؟ واقعا اینا چ فکری میکنن
  • رسول GB ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    26 3
    https://t.me/EterazBeManeTaghirReshte این پویش اعتراضی هم مفید است.
  • آرین IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    36 4
    اشتباهه
  • رضا IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    38 3
    داری کنکور برگزار میکنی. یعنی هر کی سوادشو داره قبول میشه. دیگه این طرح های عجیب غریب و لحظه ایتون برای چی هست واقعا‌ جوونای مملکت که تباه شدن، لاقل این حق انتهاب رو ازشون نگیرید
  • سارا IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    24 3
    اگر اون کنکور لعنتی استانداره که هرکی پاسش کنه حق خوندن در رشته ی جدید رو داره..اگرم استاندارد نیست لطفا مثل آدم آزمون بگیرید دیگه...اه مسخره ها...جلوی هر تجربه ای رو میگیرن...
  • هموطن IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    40 3
    طرح خوبی نیست .اکثرا در کارشناسی با وجود حق انتخاب صد رشته محل علاقه به یک رشته شانس قبولی خیلی کم است و دراین مقطع فرد بیشتر به قبولی فکر میکند تا علاقه واستعداد.اما درکارشناسی ارشد وبالا فرصت خوبی است برای انتخاب براساس علاقه واستعداد ونباید این فرصت از افراد گرفته شود
  • Beh IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    4 37
    درسته واقعا هر کسی باید تو رشته خودش ادامه بده تا این همه فارق التحصیل بی سواد نداشته باشیم اگر هم کسی تمایل به عوض کردن رشته داره بهتره از اول شروع کنه
  • یک استاد دانشگاه IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    37 5
    ایده فوق العاده اشتباهی هست و نفی همه ارزش های علمی. دست آقایان بود اجازه نمی دادند بوعلی سینا هم در چند رشته دانش کسب کند. بخش مهمی از اهل علم در علوم انسانی ایران از رشته های غیر مرتبط آمدند و می شود تا صبح مصداق ارائه کرد. علاوه بر آن این طرح ظرفیت پذیرش دانشجو را تا 70 درصد کاهش خواهد داد و این به منزله ورشکستگی موسسات عالی غیر انتفاعی خواهد بود چرا که بسیاری از دانشجویان کارشناسی همان رشته به بازار کار می روند و علاقه ای به ادامه تحصیل ندارند. به عنوان یک دانشیار عرض کنم که در ده سال گذشته بیش 70 درصد دانشجویان ممتازی که داشتم غیر مرتبط بودند که همواره با عشق و علاقه به رشته جدید می نگرند. از آقای رییسی توقع دارم که جلو این طرح را بگیرند چرا که شاید هدف ایجاد بحران برای دوران ایشان باشد. چون بچه 5 ساله هم می فهمد که این طرح به نومید کردن هزاران جوان خواهد انجامید.
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    11 15
    اين طرح تنها به نفع دانشجويان علوم انسانيه كه عموما در سطح كارشناسى سطح درسى پايين ترى نسبت به دانشجويان فنى و علوم پايه دارند. مهاجرت از رشته هاى علوم انسانى به فنى و علوم پايه بسيار نادره، ولى برعكسش به وفور اتفاق ميفته كه اگر اين قانون تصويب بشه، دانشجويان علوم انسانى نفس راحتى ميتونند بكشند
  • آراز IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    23 3
    من با مدرک مهندسی برق فوق لیسانس مکانیک خوندم. چون شغلم مرتبط با رشته مکانیک بود و سر کلاس از دانشجویان اون رشته بیشتر مطلب بلد بودم. حتی تو خیلی از درس ها نمره پایان ترم من با نمره نفر دوم کلاس بیش از 3 4 نمره اختلاف داشت. دلیلش هم این بود که رشته رو دوست داشتم و به صورت تجربی خیلی چیزها هم یاد گرفته بودم.
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    26 1
    افتضاح
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    26 4
    این طرح بسیار مفتضحانه و عدم آگاهی مدیران سازمان سنجش رااز جامعه ایران وصرفا افرادی خشک مغز را نشان میدهد که امکان تحصیل جدید را از جوانان می گیرد و حق کسانی که امید دوباره به تحصیل و تغییر علایق را دارند می گیرد
  • یحیی IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    23 3
    این تصمیم حتی اگر تصمیم درستی باشه که همه میدونیم نیست و اصولا تحصیلات تکمیلی در همه جای دنیا روی مقطع لیسانس حساسیت نداره چون منطق تحصیلات تکمیلی با تحصیلات کارشناسی متفاوت هست نباید به صورت ناگهانی تصمیم گیری بشه باید بازه اجرای تصمیم دست کم چهارسال آینده باشه تا جوون ها و کسایی که برنامه ریزی هاشون طبق روال سابق سیستم آموزشی بوده و قصد تغییر مسیر تحصیلی در مقطع ارشد رو داشتن از ادامه تحصیل در ایران دلزده نشن. امیدوارم که متوجه بشن که چه اشتباه سیستماتیکی دارن انجام میدن و باعث از دست رفتن کلی نیروی انسانی و احتمالا مهاجرت اونها خواهند شد .
  • صطفی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    25 5
    این طرح غیر علمی و غیر کارشناسی می باشد
  • درود بر شایسته‌سالاری IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    10 59
    قطعا کار درستیه من در رشته مهندسی کامپیوتر(کارشناسی و کارشناسی ارشد) فارغ‌التحصیل شدم به جرات میتونم بگم هیچ رشته‌ای به اندازه این رشته از قانون من‌درآوردی گذشته آسیب ندیده بود در این رشته(سال98)داوطلبی با کارشناسی پرستاری در ارشد دانشگاه شریف قبول شد و یکی از موسسات معروف دائما تبلیغش می‌کرد(البته گویا سهمیه داشته) به نظر من فارغ‌التحصیل هیچ رشته‌ای حتی ریاضی و مهندسی برق صلاحیت علمی پذیرفته‌شدن در ارشد مهندسی کامپیوتر رو نداره چراکه بچه‌های کامپیوتر برای گرفتن مدرک کارشناسی به اندازه چندین برابر دیگر رشته‌های فنی باید پروژه‌های سنگین برنامه‌نویسی تحویل اساتید بدن(یعنی بعد از امتحان پایان ترم تازه مصیبت پروژه‌ها شروع میشه) از طرفی ارائه پایان‌نامه ارشد در این رشته خیلی تخصصیه که هر کسی اونو نداره(البته گروه اندکی از داوطلبان غیرمرتبط ممکنه با مبحث کدنویسی به صورت سطحی و فستفودی! آشنا باشن ولی ارشد بحثش علمیه) بنابراین حداقل در این رشته نباید داوطلب با رشته غیرکامپیوتر پذیرفته بشه از طرفی همین پرستار محترم هرجا بره میگه مهندس کامپیوترم! خود من در ارشد همکلاسی از رشته زبان و شیمی داشتم!
  • ناشناس GB ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    28 5
    طرح بسیار احمقانه ای است
  • کاظمی IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    29 4
    واقعا مسخره است و اعصاب جوون ها رو بیشتر از این خورد میکنه. باید به عقل اون کسی که طرح این قانون رو داده و تصویب کرده شک کرد.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    27 10
    در شرایطی که امروزه در همه دنیا راه دسترسی به دانش در چند رشته با هدف هم افزایی رشته های مختلف، روزبه‌روز بهتر و بیشتر می شود، تا جاییکه حتی صحبت از چند دیسیپلینی فراتر رفته و بحث non-disciplinary مطرح است،مسوولان بیسواد و کتاب نخوان و بیخبر از همه جای دنیا ی سیستم آموزشی ایران که ادعا شون گوش فلک رو کر کرده، دنبال محدود سازی میروند. وای بر شما که چه کردید با دانشگاهها در طول این چند دهه. وای بر شما.
  • امیررضا IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    31 3
    فاجعه است...اصولا استعداد یابی در سیستم آموزشی ما وجود ندارد و حالا که دانشجو بعد از دوران کارشناسی علاقه و استعداد خودش را پیدا میکند و میخواهد به دنبال آن برود این طرح آینده اون فرد را نابود میکند.
  • نازی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    27 4
    خیلی حیف شد اینطوری واقعا کسانی که علاقه دارن چی کار کنن؟
  • زهرا IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    29 8
    خیلی از دانشجویان باعلم براینکه میتونن برای ارشد رشته مورد علاقه شون رو بخونن کارشناسی رو ادامه دادن الان ترم ششم وچهارم هستن وراه برگشتی ندارن این یه تصمیم عجولانس و بی انصافیه در حق دانشجوها
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    20 48
    دوره کارشناسی ارشد دوره تحصیلات تکمیلی است و ادامه رشته قبلی است. نه تغییر رشته به رشته مورد علاقه!!
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    37 4
    خوب نیست. باید دست دانشجو باز باشه. به کسی چه ربطی داره؟
  • ح ر IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    26 2
    اگر واقعا نیت اصلاح امر آموزش عالی است، از جمله اقداماتی که می توان انجام داد؛ منع دستگاه ها و ادارات در خصوص ارتقاء شغلی و بهره مندی کارکنان از منافع مدرک تحصیلی خارج از نیاز قبلی است.
  • هدیه IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    54 27
    4 سال از زندگیمو تو رشته ای که دوسش نداشتم حروم کردم آیا باید تا ابد تاوان بدم؟ زندگی به اندازه کافی برای ما جوونا سخت هست لطفاً آینده جوونا رو تباه نکنید