پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت:

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تلاش دولت و مجلس شورای اسلامی برای بازگرداندن معاینه فنی خودروها به صورت سالانه خبر داد.

محمدجواد محمدی زاده پس از جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: نمایندگان در این خصوص قبول داشتند که غفلت شده است به همین خاطر فراکسیون محیط زیست مجلس را مکلف به ارائه طرحی برای بازگشت به معاینه یک ساله کرده اند.

وی افزود: اگر مجلس نتواند در این خصوص کاری انجام دهد، دولت آماده است لایحه ای دو فوریتی به مجلس تقدیم کند تا معاینه فنی خودروها، سالانه صورت گیرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه از اختصاص یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای حفظ و نگهداری تالاب‌ها و رفع گرد و غبار در کشور خبر داد.

محمدجواد محمدی زاده افزود: موضوع گرد و غبار و نفوذ آن از کشورهای همسایه، نگرانی اصلی ما بود که با توجه به قراردادی که با عراق بستیم این نگرانی تا حدودی برطرف شده است.

وی گفت: بر اساس این قرارداد مقرر شده است یک میلیون هکتار از قرار سالی 200 هزار هکتار عملیات تثبیت شن های روان صورت گیرد که در حال حاضر 300 هزار هکتار آن آغاز شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از پیگیری موضوع رفع گرد و غبار با کشور سوریه خبر داد و افزود: قرار شده است با این کشور نیز برای تثبیت شن های روان به میزان 500 هزار هکتار کار را شروع کنیم.

محمدی زاده گفت: البته گرد و غبار از دیگر کشورهای همسایه از جمله اردن و عربستان نیز به داخل کشور ما وارد می شود.

محمدی زاده همچنین در خصوص دیگر اقدامات صورت گرفته برای کاهش آلایندگی در کشور به ویژه در کلان شهرها اظهار داشت: اقدامات اخیر وزارت نفت درباره فرآورده های نفتی به ویژه رساندن سوخت تولیدی به یورو پنج بسیار خوب بوده است.

وی گفت: هم اکنون بنزین تولید شده در پالایشگاه های شازند و آبادان براساس استاندارد اروپاست و تا چندی دیگر بنزین تولیدی در پالایشگاه تهران نیز به این سطح خواهد رسید.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تا پایان سال 1390 سوخت تولیدی در کشور به استاندارد روز جهان می رسد افزود: در صددیم با مسئولان صنعت خودروسازی نیز برای رساندن استاندارد خودروها به یورو پنج تا پایان سال 91 توافق نهایی را انجام دهیم.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =