می‌گفتند پیوس خداحافظی کند، می‌میرد

ورزش سه نوشت: فرشاد پیوس مهاجم سابق پرسپولیس ۲۵ سال پیش در چنین روزی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

 ۲۰ تیرماه ۱۳۷۶ روزی فراموش نشدنی برای هواداران پرسپولیس به شمار می رود؛ روزی که فرشاد پیوس در دقیقه ۱۰ دیدار برابر استقلال برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و در ادامه البته پرسپولیسی‌ها سه گل زدند و مقتدرانه دربی را بردند تا خیلی غم خداحافظی پیوس به چشم نیاید.

حالا نزدیک به ۲۵ سال از آن روزها سپری شده و فرشاد پیوس پس از جدایی از ویستاتوربین دوباره به چوکا بازگشته که فصل قبل با هدایت خودش این تیم را به دسته اول رساند. او در ۵ هفته اخیر موفق به کسب ۹ امتیاز با چوکا شده ولی آنها همچنان ۴ امتیاز با مرز فرار از سقوط فاصله دارند.  مهاجم شماره ۱۷ سابق پرسپولیس در مورد سالروز خداحافظی از فوتبال می گوید:« از آن سال ها خیلی گذشته ولی مردم هنوز یادشان نرفته و من از دیروز پیام های زیادی گرفته ام. روز بسیار خوبی برای من بود همه می گفتند اگر پیوس خداحافظی کند، می‎‌میرد ولی از آن بازی تا الان خیلی احساس خوبی دارم. واقعا باید تشکر کنم که مردم این روز را پس از حدود ۲۵ سال فراموش نکرده اند.»

او سپس در مورد شرایط چوکا در ۲ هفته پایانی بیان کرد:« تمرینات خیلی خوبی را پشت سر گذاشته ایم. همه نفرات ما آماده این بازی هستند  و هر طور شده دنبال امتیازات کامل از بازی با قشقایی هستیم. فقط از تیم های دیگر هم خواهش می کنم، حتی اگر شانس صعود یا خطر سقوط تهدیدشان نمی کند جوانمردانه بازی کنند. مثل پارس جنوبی جم که مقابل ما واقعا جوانمردانه بازی کرد و امیدوارم بقیه تیم‌ها هم مثل همین تیم در این ۲ هفته باقی مانده بازی کنند.»

از پیوس در رابطه با شرایط پرسپولیس نیز پرسیدیم و او ضمن تاکید بر این نکته که این تیم فوتبالی فراتر از آسیا را ارائه می‌دهد، عنوان کرد:« پرسپولیس خیلی خوب بازی می کند و به خوبی از نقاط ضعف خط دفاعی در بازی با آلومینیوم استفاده کرد. نیمه دوم وقتی جلو بود، کمی آرام‌تر بازی کرد و به همین دلیل تیم حریف فرصت کرد جلو بیاید. ساختار دفاعی پرسپولیس هر روز بهتر از قبل می شود و به نظرم این تیم فراتر از آسیا است. مهم ترین نکته در پرسپولیس این است که همه در آن یکدل هستند و امیدوارم این انسجام منجر به قهرمانی آسیا شود.»

مهاجم سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس در واکنش به رقابتی که میان سرخپوشان پایتخت و سپاهان شکل گرفته، گفت:«رقابت بسیاز نزدیکی است ولی پرسپولیس به نظرم شرایط بهتری برای قهرمانی دارد و بازی های آسان تری هم دارد. البته سپاهان هم تیم بسیار خوبی است، که از زمان حضور نویدکیا هم از نظر فنی بسیار خوب پیشرفت کرده است. پرسپولیس در سه خط بازیکنان بسیار خوبی دارد و از همه مهم تر انسجام تیمی آنها است. ضمن اینکه یک کادر فنی کاربلد نیز بالای سر تیم است که دست بالاتر در رقابت برای قهرمانی را به پرسپولیس می دهد.»

سرمربی تیم فوتبال چوکای تالش اینطور حرف هایش را با درخواست از مسئولان فوتبال خاتمه داد:« در این هفته ها تیم‌ها در حال سقوط و صعود هستند و خیلی مهم است که نظارت کافی وجود داشته باشد. از کمیته داوران تشکر می کنم که داوران بسیار خوبی را برای بازی ها انتخاب کرده اند و از مسئولان پزشکی فدراسیون هم می‌خواهم که نظارت دقیق‌تری در مسئله دوپینگ داشته باشند و ناظرانشان را برای کنترل شرایط به شهرهای مختلف بفرستند.»

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1534210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =