۲ گزینه اصلی معاون اولی و وزیر خارجه دولت رئیسی /گزینه پیشنهادی هاشمی طبا به رئیسی برای وزارتخارجه

هاشمی طبا می گوید: اگر از من بپرسند می گویم ظریف بهترین فردی است که می تواند در وزارت خارجه باشد. آقای رئیسی کسی را باید انتخاب کند که وزیر خارجه باشد نه اینکه وزیر جنگ خارجه باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی هاشمی طبا، چهره سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که آیا پیش می کنید کابینه رئیسی اصولگرا است یا فراجناحی؟، به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: از نگاه بنده بعید است که فراجناحی باشد. به هر حال سلیقه خودشان است اما یقینا کابینه فراجناحی نیست.


بیشتر بخوانید؛

ابراهیم رئیسی با «دولت فراجناحی» تندروها را کنار می زند؟


وی افزود: آنهایی که می آیند مشخص نیست اصولگرا باشند. در واقع سوال این است که چه کسی اصولگرا و چه کسی غیراصولگرا است. قاعدتا کابینه رئیسی فراجناحی نیست. بنده نمی توانم به کسانی که به خودشان، اصولگرا می گویند، اصولگرا بگویم بلکه تیپ های شخصیتی خاصی هستند.

ابراهیم رئیسی با «دولت فراجناحی» تندروها را کنار می زند؟

او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است کابینه رئیسی، کابینه تندروها باشد؟ عنوان کرد: ممکن است تندروها در کابینه رئیسی باشند اما نه اینکه به صورت یکدست تندروها حضور داشته باشند. طیف های مختلفی از کسانی که می گویند اصولگرا هستند در کابینه رئیسی حضور دارند.

این چهره سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که در مورد احتمال معاون اولی چهره هایی چون سعید جلیلی، مخبر، نیکزاد یا ...گفت: نمی توانم اظهارنظر دقیقی ارائه دهم یعنی امکان تشخیص اینکه چه کسی معاون اول خواهد بود را ندارم.

او در پیش بینی از وزیر کشور و وزیر امور خارجه دولت رئیسی نیز تاکید کرد: اینکه چه چهره هایی می توانند در این جایگاه قرار بگیرند و چه چهره هایی هم از سوی رئیسی انتخاب می شوند دو بحث جداگانه است. اگر از من بپرسند می گویم ظریف بهترین فردی است که می تواند در وزارت خارجه باشد. در مورد وزیر کشور هم شخص خاصی مدنظرم نیست. آقای رئیسی کسی را باید انتخاب کند که وزیر خارجه باشد نه اینکه وزیر جنگ خارجه باشد.

مخبر محتمل ترین گزینه معاون اولی کابینه رئیسی است

حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه اسلامی نیز در در پاسخ به این سوال که آیا پیش می کنید کابینه رئیسی اصولگرا است یا فراجناحی؟، به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: اگر مفهوم فراجناحی این است که اصولگرا نباشند و کابینه ای ترکیبی باشد، یقینا این گونه نیست. فراجناحی به معنای داشتن کارآمدی، تخصص، داشتن روحیه جهادی و انقلابی بودن، همچنین بدون وابستگی جناحی است. وابستگی جناحی افراد، ملاک انتخاب آنها نیست بلکه ویژگی های کارآمدی شان بیشتر مدنظر است. از این بُعد فراجناحی است اما اینکه غیراصولگرا و غیرانقلابی باشد چنین چیزی نیست. همه، یکی از ویژگی های مهم شان، پایبندی به اصول و آرمان های انقلاب در گام دوم و انقلابی بودن است.

ابراهیم رئیسی با «دولت فراجناحی» تندروها را کنار می زند؟

او در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از معاون اول رئیسی چه کسی است، عنوان کرد: به نظر می رسد که آقای مخبر محتمل ترین گزینه است.

ترقی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از وزیر کشور و وزیر خارجه دولت آینده کیست؟ اظهار کرد: باقری کنی یکی از گزینه های وزارتخارجه است اما اینکه قطعی شده باشد هنوز نمی توان چنین چیزی را با اطمینان بیان کرد اما به هر حال یکی از گزینه ها است. در مورد وزیر کشور هنوز جمع بندی نشده است. نمی توان الان روی کسی حتی به میزان ۵۰ درصد احتمال داد.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1534292

برچسب‌ها