واحد مرکزی خبر نوشت:

سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) روز سه شنبه اعلام کرد یک سوم از حوادث هوایی در جهان بر روی باند فرودگاه ها اتفاق می افتد. نانسی گراهام، مدیر کمیسیون ناوبری هوایی ایکائو در مراسم افتتاح سمپوزیوم جهانی امنیت باندهای فرودگاه ها که در مونترال کانادا برگزار شد گفت : از آنجایی که تعداد حوادث هوایی در جهان چندین سال است که ضرباهنگی تقریبا ثابت به خود گرفته، لذا کاهش تعداد این حوادث به یکی از مهم ترین اهداف این سازمان بدل شده است .

گونتر ماچنیگ، معاون انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) نیز اعلام کرد ظرف ده سال آینده، ترافیک هوایی هفتاد درصد افزایش خواهد یافت و این مسئله ای نگران کننده است زیرا ما شاهد آن بوده ایم که با افزایش ترافیک هوایی و اتخاذ اقدامات امنیتی بیشتر، از تعداد حوادث هوایی کاسته نمی شود و چنانچه در این زمینه اقدامی صورت نگیرد، قطعا بر تعداد این حوادث افزوده هم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مونترال، بین سال های هزار و نهصد و نود و پنج تا دو هزار و هشت، هزار و چهارصد و بیست و نه حادثه هوایی در جهان رخ داده است که از این میان، چهارصد و سی و یک مورد بر روی باند فرودگاه ها و در هنگام برخاستن یا فرود هواپیماها اتفاق افتاده است؛ نود و هفت درصد از این حوادث در اثر انحراف هواپیما از باند بوده است.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =