پاکستان:هیچ پایگاه نظامی در اختیار آمریکا قرار نمی‌دهیم/کل منطقه باید با طالبان گفتگو کند/قریشی راهی تاجیکستان شد

فارس نوشت: پاکستان با بیان اینکه هیچ پایگاه نظامی در اختیار آمریکا قرار نخواهد داد، اعلام کرد که دو گذرگاه چمن و تورخم باز خواهد بود و تنها افراد واکسینه شده حق ورود به این کشور را خواهند داشت.

 «شیخ رشید»، وزیر کشور پاکستان با اشاره به وضعیت افغانستان گفت که موضع اسلام آباد درباره عدم واگذاری پایگاه نظامی به آمریکا تغییر نکرده است. 

وی با بیان اینکه پاکستان صلح در افغانستان را ترغیب می‌کند، افزود: به رغم خروج نیروهای خارجی از افغانستان و حرکت منطقه به سمت و سوی جدید، پاکستان پایگاه نظامی در اختیار آمریکا قرار نخواهد داد. 

وزیر کشور پاکستان تصریح کرد: این برای کل منطقه مهم است که با طالبان گفتگو کند و پاکستان هر دولتی را که به حمایت مردم در افغانستان تشکیل شده باشد، را به رسیمت خواهد شناخت.

پیش از این عمران خان نیز تاکید کرده بود که به هیچ عنوان پاکستان پایگاه نظامی برای انجام عملیات ضدتروریستی در افغانستان در اختیار آمریکا قرار نخواهد داد. 

وزیر کشور پاکستان به موضوع مرزهای مشترک میان دو کشور نیز اشاره کرد و گفت: دو گذرگاه چمن و تورخم باز خواهد بود و تنها افراد واکسینه شده حق ورود به این کشور را خواهند داشت. 

 وزیر امور خارجه پاکستان راهی پایتخت تاجیکستان شد

در همین حال «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان برای شرکت در جلسه شورای وزیران خارجه سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه راهی تاجیکستان شد.

قریشی در این سفر رسمی 3 روزه در جلسه شورای وزیران خارجه سازمان همکاری شانگهای سخنرانی خواهد کرد. در حاشیه این نشست نیز دیدارهایی با وزرای امور خارجه تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، افغانستان، روسیه و چین خواهد داشت.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین در جلسه گروه تماس با افغانستان در تاجیکستان شرکت خواهد کرد و در آن دیدگاه‌های پاکستان در مورد روند صلح افغانستان، تغییر وضعیت در منطقه و ارتقاء همکاری های منطقه ای را ارائه می دهد.

وی در جریان سفر خود با رئیس جمهور تاجیکستان نیز دیدار خواهد کرد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1534410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =