ورود دادستانی و پلیس به پرونده کلیپ جنجالی دختران اصفهانی

ایران نوشت: اوایل این هفته فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن چند دختر نوجوان در یکی از بوستان‌های شهر اصفهان با هم درگیری فیزیکی پیدا کردند و در حالی که به یکدیگر توهین و فحاشی می‌کردند ناگهان یکی از دخترها قمه‌ای نیم متری از داخل شلوارش بیرون کشیده و شروع به تهدید دیگران کرد.

انتشار این کلیپ در مدتی کوتاه بازخورد بسیار زیادی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی داشت. برخی آن را ساختگی دانسته و برخی نیز این درگیری را هدایت شده خواندند که به تحریک عده‌ای از اراذل و اوباش منطقه رخ داده است.
پس از این حادثه علی اصفهانی، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان دستور شناسایی افراد حاضر در این کلیپ و درگیری را صادر کرد و گفت: ناهنجاری‌های اجتماعی در غفلت خانواده‌ها و نهادهای متولی فرهنگی به‌طور جدی نوجوانان را در معرض تهدید قرار داده است.وی با اشاره به صدور دستور شناسایی و تشکیل پرونده شخصیت و مددکاری اجتماعی برای افراد خاطی بر ضرورت بررسی روان شناختی و جامعه شناختی برخی رفتارهای هنجارشکنانه تأکید کرد.
دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از خانواده‌ها نیز خواست تا به این نکته مهم توجه کنند که عواقب ناشی از نبود نظارت، تقلید برخی حرکات یا دسترسی به سلاح سرد می‌تواند جبران‌ناپذیر باشد و خشونت و حتی عواقبی چون قتل را به کانون خانواده‌ها بکشاند.
در همین رابطه صبح سه‌شنبه پلیس اصفهان با شناسایی این دختران نوجوان و احضار آنها به همراه خانواده هایشان به اداره پلیس در یک جلسه توجیهی با تذکر به آنها از خانواده هایشان نیز خواست تا نظارت بیشتری بر تربیت و رفتار فرزندانشان داشته باشند. همچنین مشخص شد که آنها از مدتی قبل در فضای مجازی با هم آشنا و دوست شده بودند اما کل کل‌ها و کری خوانی هایشان در این فضا باعث به‌وجود آمدن اختلاف میان آنها شده بود و به همین دلیل در یکی از پارک‌ها با هم قرار گذاشته بودند اما دراین قرار بین تعدادی از آنها درگیری به‌وجود آمده و یکی از آنها اقدام به قمه کشی کرده بود.
سرهنگ جهانگیر کریمی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی اصفهان   درباره این پرونده گفت: تحقیق از دختران نوجوان ادامه دارد  اما آنچه در این میان اهمیت بیشتری دارد نظارت خانواده‌ها بر رفتار فرزندان نوجوانشان چه در فضای مجازی و چه در دنیای واقعی است چرا که گاهی اشتباهات بچگانه نوجوانان دور از چشم خانواده هایشان ممکن است ابعاد گسترده‌ای پیدا کند و حتی باعث به‌وجود آمدن احساس ناامنی در جامعه شود.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1534918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =