خرید نهال بادام همراه با نکات کلیدی + معرفی 3 رقم پرسود

شناخت صحیح و انتخاب نهال بادام باکیفیت، اولین گام برای داشتن باغی پر از محصول است.

به نقل از نهالستان ارغوان نهال، میزان سود و باردهی یک باغ، رابطه مستقیمی‌ با خرید نهال بادام مرغوب دارد. با انتخاب نهال بادام باکیفیت و متناسب با منطقه کاشت نهال، می‌توان انتظار افزایش محصول و سود را داشت. انتخاب نهال بادام مرحله مهمی ‌است که باید آگاهانه، با تحقیق و پرسش از کارشناسان انجام شود وگرنه خسارات جبران ناپذیری خواهد داشت.

چرا نهال بادام سودآور است؟

  • - درخت بادام مقاومت بالایی در برابر انواع بیماری‌ها دارد و جزو نهال‌هایی است که با صرف کمترین هزینه، سود زیادی را به بار می‌آورد.
  • - برخلاف نهال گردو که به آبیاری نسبتا بالایی نیاز دارد، نهال بادام این گونه نیست و به کم آبی مقاوم است.
  • - باتوجه به فواید بادام برای سلامتی و همچنین استفاده از آن در پخت انواع غذاها، شیرینی‌ها و ... بازاری همیشگی و دائمی ‌برای این خشکبار وجود دارد. آنطور که شواهد نشان می‌دهد با افزایش قیمت بادام، ذره ای از خریداران بادام کم نشده است.
  • - قیمت بادام با توجه به افزایش تورم افزایش پیدا می‌کند و درنتیجه قیمت فروش آن نیز بیشتر خواهد شد.
  • - بادام از پتانسیل بالایی برای صادرات و ورود به بازارهای جهانی برخوردار است و با فروش آن به دیگر کشورها، افزایش سود را در پی خواهد داشت.

بهترین نهال بادام کدام است؟

قبل از اینکه اقدام به خرید نهال بادام و کاشت آن کنید، لازم است تا با توجه به ارتفاع و شرایط آب و هوایی منطقه کاشت نهال، نهال مناسب و سازگار را خریداری نمایید. بدون شناخت کافی از منطقه و انواع نهال بادام، نسبت به خرید نهال اقدام نکنید. باتوجه به اکثریت شرایط جغرافیایی ایران و بررسی‌های انجام شده برروی انواع نهال بادام، سه رقم نهال بادام فرانیس، تونو و آذر مقاومت بالایی را از خود نشان داده اند.

باتوجه به بررسی‌های انجام شده توسط نهالستان ارغوان نهال این سه نهال برای خرید و کاشت نهال بادام توصیه می‌شوند.

  • نهال بادام فرانیس؛ دیرگل و پوست کاغذی

 نهال بادام فرانیس، نهالی قوی و دیرگل است، به همین دلیل درصد خسارت وارد شده به این نهال بسیار کم است. می‌توان گفت که زمان گل دهی نهال بادام فرانیس 20 روز بعد از دیگر ارقام است و از سرمای بهاره کاملا مصون است.

منشا نهال بادام فرانیس کشور فرانسه است و از ارقام نهال اصلاح شده است. پوست کاغذی بادام فرانیس، استفاده از آن را بسیار راحت کرده و بازار فروش بالایی دارد.

از هر درخت نهال بادام فرانیس می‌توانید انتظار برداشت 10 تا 15 کیلو بادام خشک با پوست چوبی را داشته باشید. نسبت مغز به پوست در این رقم، 90 درصد است.

  • نهال بادام تونو؛ سنگی و مقاوم

خرید نهال بادام همراه با نکات کلیدی + معرفی 3 رقم پرسود

نهال بادام تونو نهالی مقاوم و دیرگل است که این ویژگی باعث می‌شود تا میزان سودآوری آن بیشتر شود. این نهال از ارقام اصلاح شده بادام است که خاستگاه آن به کشور ایتالیا برمی‌گردد. در بین ارقام بادام سنگی، نهال بادام تونو جزو بهترین و پرفروشترین‌ها است.

این نهال باردهی بالایی دارد و از سال دوم و سوم باردهی خود را آغاز می‌کند و از سال پنجم به بعد به باردهی اقتصادی می‌رسد.

در هر هکتار از درختان بادام تونو تا 5 تن محصول می‌توانید برداشت کنید. نسبت مغز به پوست حدود 35 درصد است.

  • نهال بادام آذر؛ دیرگل و پربازده

نهال بادام آذر دیرگل و پربازده است و یکی از بهترین ارقام نهال بادام در ایران محسوب می‌شود. این نهال حاصل پیوند دو رقم بادام ایتالیایی و فرانسوی است که پوسته ای نسبتا نازک و کاغذی دارد.

باردهی این نهال از سال سوم شروع می‌شود و از سال پنجم به تولید اقتصادی می‌رسد. عمر مفید درخت بادام آذر حدود 40 سال است.

نهال اصلاح شده آذر نسبت به بیماری و آفات مقاومت بالایی دارد. درصد مغز به پوست بادام آذر در حدود 45 درصد است.

بهترین زمان برای کاشت نهال بادام

بهترین زمان برای کاشت نهال بادام، اواخر پاییز ( از آذر تا نیمه دوم دی ماه) است تا ریشه‌های حساس بادام، شک انتقال را تحمل نکنند و قبل از باز شدن برگچه‌ها به ریشه‌های مجدد بپردازند.

به طور کلی آب و هوای مرطوب برای کاشت نهال بادام مناسب نیست و هوای خشک بهترین نتیجه را دارد. برای مناطقی که زمستان‌های سردی دارند توصیه می‌شود تا در اواخر زمستان و اوایل بهار کاشت نهال‌ها را انجام دهند.

قیمت نهال بادام

قیمت یکی از گزینه‌های مهم در زمان تصمیم گیری برای خرید است اما باید به این نکته توجه داشت که این عامل به تنهایی برای تصمیم گیری و انتخاب نهال بادام در نظر گرفته نشود.
قیمت نهال بادام به عوامل زیادی بستگی دارد و قیمت آن متغیر است اما به طور کلی قیمت آن از 30 هزار تومان شروع می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت نهال بادام می توانید از سایت نهالستان ارغوان نهال بازدید کنید.

خرید نهال بادام از نهالستان معتبر

باتوجه به رونق گرفتن بازار فروش نهال، مهم است که نهال‌هایی را تهیه کنید که بهترین کیفیت و بهترین خدمات پس از فروش را داشته باشند. نهالستان ارغوان نهال، یکی از برترین نهالستان‌های ایران است که در میاندوآب انواع نهال را تولید و به فروش می‌رساند. تمامی ‌ارقام نهال با ضمانت 100 درصد بازگشت نهال به فروش می‌رسند.

با خرید نهال بادام از ارغوان نهال  بدون واسطه هزینه کمتری را خواهید پرداخت. یکی از برتری‌های این مجموعه این است که حداقل قیمت را در زمان عرضه نهال بادام در نظر می‌گیرد. تمامی‌ انواع نهال بادام در این نهالستان دارای شناسنامه و گواهی بهداشت زیر نظر بهترین مهندسین جهاد کشاورزی تولید و عرضه می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر برای خرید نهال بادام به وب سایت نهالستان ارغوان نهال مراجعه کنید.

شماره تماس جهت مشاوره رایگان با کارشناسان ارغوان نهال: 09141836535

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1534969