هلال احمر: بیش از ۹۰ درصد واکسن‌ها را ما وارد کرده‌ایم

ایلنا نوشت: رییس جمعیت هلال احمر با اعلام آمادگی این جمعیت برای انجام واکسیناسیون در ۵۰۰ مرکز گفت: یک و نیم میلیون دز واکسن و ملزومات بهداشتی به استان سیستان و بلوچستان ارسال شد.

کریم همتی، رییس جمعیت هلال احمر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: جمعیت هلال احمر یک نهاد عمومی غیردولتی است. جمعیت هلال احمر بدون ملاحظه جابجایی دولت‌ها اقدامات خود را ادامه می‌دهد، چرا که طبیعت به سیاست کاری ندارد و هر لحظه ممکن است مشکل یا حادثه‌ای اتفاق بیفتد و هلال احمر باید به موقع در صحنه حضور یابد.

وی با اشاره به قرارگاه عملیاتی کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰ مرکز برای ۲۴ خیریه تشکیل شده و هر روز ملزومات بهداشتی از طریق این مراکز در هر شهرستان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین یک و نیم میلیون دز واکسن و ملزومات بهداشتی به استان سیستان و بلوچستان ارسال شد.

همتی درباره نذر آب گفت: نذر آب ۴ در استان انجام شده و برخلاف سنوات گذشته، هزینه این نذر آب با حمایت خیرین صورت گرفته است. در بحث نذر آب کمک‌های بین المللی نیز جذب شده است و در روزهای پیش رو هم از کمک‌های خیرین و کمک‌های کنفدراسیون برای اقدامات لازم در استان‌های تنش آبی استفاده خواهد شد.

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به وضعیت افغانستان و احتمال ورود آوارگان و مهاجران از این کشور به ایران گفت: قرار شد، در نقطه صفر مرزی و داخل کشور افغانستان پذیرایی این افراد باشیم. همه اقدامات در استانهای هم مرز انجام شده و ۴۵ موسسه معتبر بین المللی با همکاری جمعیت هلال احمر و وزارت کشور کمک‌های بین المللی را ساماندهی کرده تا به مهاجران و آوارگان افغانستانی ارایه دهند.

همتی همچنین با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر درباره واردات واکسن تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد واکسن‌های وارداتی را جمعیت هلال احمر وارد کرده است، ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار دز واکسن وارد کرده و در ۴ هفته آینده نیز وارداتی در این خصوص خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مناطقی در شهر تهران درخصوص بر پاکردن چادر از جمله در مجتمع تهرانپارس اقداماتی صورت گرفته است.

همتی همچنین درباره پیاده‌روی اربعین گفت: اقدامات لازم انجام شده و هر مقدار عراق اجازه دهد، ما آمادگی لازم برای اعزام زائران هم در بحث پرواز و هم پیاده روی زمینی تمهیدات لازم اندیشیده شده و جمعیت هلال احمر به عنوان متولی امداد و نجات براساس برنامه اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1534999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =