۰ نفر
۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۷

واحد مرکزی خبر نوشت:

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه اعلام کرد پیش از آغاز مجدد مذاکرات صلح، راه حل هایی را پیشنهاد نخواهد کرد. به گزارش خبرگزاری شین هوا از رام الله، محمود عباس این اظهارات را در حالی بیان کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در کنگره آمریکا اعلام کرده بود اسرائیل به مرزهای سال هزار و نهصد و شصت و هفت میلادی باز نخواهد گشت. محمود عباس گفت وی همچنان به دنبال به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطینی در ماه سپتامبر است.

اوباما با چنین اقدامی مخالفت کرده است. در پی شکست مذاکرات صلح با اسرائیل، محمود عباس راهبردی دیپلماتیک را با هدف به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای سال هزار و نهصد و شصت و هفت میلادی با شرق بیت المقدس به عنوان پایتخت آن، دنبال می کند. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خاطر نشان کرد :  مراجعه به سازمان ملل متحد به معنی انزوای اسرائیل در سطح بین المللی است، همانگونه که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز در سخنرانی اخیر خود اظهار کرده است . محمود عباس همچنین بر گنجاندن مسئله وضعیت نهایی در مذاکرات صلح و جدولی زمانی برای این مذاکرات تاکید کرد. در پی تصمیم اسرائیل به از سرگیری ساخت شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری، پس از دوره ده ماهه توقف موقت شهرک سازی ها، مذاکرات مستقیم بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین متوقف شد. تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده است تا زمانی که محدودیت ها در زمینه ساخت شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری و شرق بیت المقدس بار دیگر اعمال نشود، با اسرائیل مذاکره نخواهد کرد.

وی افزود :  مذاکرات نمی تواند تا ابد ادامه یابد  . محمود عباس در خصوص سخنرانی روز سه شنبه نتانیاهو در کنگره آمریکا گفت نتانیاهو پیش از آغاز مجدد مذاکرات، راه حل های بسیاری را برای بیشتر مسائل مطرح کرد. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد : این سخنرانی هیچ نکته مثبتی در بر نداشت  . وی همچنین وعده داد موافقتنامه آشتی ملی فلسطینی ها را برغم مخالفت آمریکا و اسرائیل اجرا کند. جنبش های حماس و فتح با امضای این موافقنامه آشتی به حدود چهار سال اختلاف داخلی پایان دادند.

این موافقتنامه زمینه را برای تشکیل دولت موقت و همچنین برگزاری انتخابات ریاست و پارلمانی فلسطین فراهم می کند.
5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =