روزنامه عربی فاش کرد: سفر هیأتی رسمی از لبنان به سوریه

ایسنا نوشت:روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که یک هیأت رسمی از لبنان به زودی به سوریه سفر می‌کند تا درباره همکاری میان دو کشور بحث و گفتگو کند.

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک منبع آگاه جزئیات نشست دولت موقت لبنان با ریاست حسان دیاب درباره سفر رسمی و قریب الوقوع یک هیأت لبنانی به سوریه برای حل مسائل موجود میان دو کشور در زمینه‌های مختلف را فاش کرد.

این روزنامه نوشت: این هیأت درباره چگونگی همکاری یا هماهنگی در زمینه‌های مختلف بدون نقض قانون "سزار" گفتگو خواهد کرد.

طبق این قانون هر طرف یا شرکتی که به تعامل تجاری، مالی و اقتصادی با دولت سوریه بپردازد تحریم می‌شود. به همین دلیل دستورکار با دقت و با روشی که باعث تحریم‌ها نشود و به دو کشور سود برساند بررسی خواهد شد. هیأتی که به سوریه سفر خواهد کرد شامل وزرای صنعت، کشاورزی و مشاغل است.

 این اولین سفر هیأت رسمی لبنان به سوریه است. اخیرا حمد حسن، وزیر بهداشت برای دستیابی به اکسیژن به دلیل کرونا و وزیر امور اجتماعی برای بررسی پرونده آوارگان سوری به سوریه رفته بودند.

منبع مذکور اعلام کرد، این سفر در زمانی صورت می‌گیرد که باید روابط با سوریه حل و فصل شود به ویژه اینکه بسیاری از کشورهای عربی و اروپایی تمایل خود را برای ارتباط با دمشق و بازگشایی سفارت‌هایشان نشان داده‌اند. برای لبنان مفید است که تمام مسائل موجود و نه فقط موضوع آوارگان را حل کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1535155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =