آزمون کارشناسی ارشد باید در فضای باز برگزار شود

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: فرهادی گفت: داشتن ماسک و مواد ضد عفونی اضافی در حوزه‌های امتحانی ضروری است و آزمون کارشناسی ارشد هم باید در محیط های باز برگزار شود.

محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت با اشاره به تدوین دستورالعمل بهداشتی ویژه برگزاری آزمون‌های پنج‌شنبه و روز جمعه اظهار کرد: به طور معمول بسیاری از آزمون‌های مهم کشوری مانند کنکور سراسری و ارشد در فصل تابستان برگزار می‌شود و با توجه به اینکه امسال دومین سال از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد برای پیش بینی از بروز و انتقال احتمالی بیماری در حین برگزاری آزمون‌ها ستاد ملی کرونا با بررسی تقویم آموزشی با انجام برخی از آزمون‌های در سطح ملی مانند ارشد و حتی ارشد پزشکی به شرط رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی موافقت کرده است.

او ادامه داد: برای برگزاری آزمون‌های پنج‌شنبه و جمعه و حتی ارشد وزارت بهداشت با همکاری سازمان سنجش پزشکی و سایر سازمان‌های مربوطه دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه برگزاری آزمون را تدوین و تصویب کرده است.

فرهادی بیان کرد: محل برگزاری آزمون تا حد امکان باید در فضای باز برگزار شود یا محل آزمون دارای تهویه مناسب بوده و هوا به طور مرتب در حال جریان باشد. داوطلبان باید از ماسک و لوازم شخصی استفاده کنند و فاصله هر داوطلب بین ۱/۵ تا ۱/۸ بوده و امکانات بهداشتی اضافی مانند ماسک و مواد ضد عفونی کننده در هر محل برگزاری آزمون وجود داشته باشد.

او تاکید کرد: خوشبختانه در آزمون‌های ارشد همراهان کمتری با داوطلبان به محل برگزاری آزمون‌ها می‌آیند، اما به طور کلی خانواده‌های داوطلبان نباید در محل حوزه برگزاری آزمون تجمع کرده و تا پایان زمان امتحان در خودروهای خود با در فضای باز و با فاصله با یکدیگر باشند. داوطلبان نباید در قسمت ورودی درب حوزه امتحانی تجمع کرده و بافاصله بعد از مشخص شدن صندلی خود در مکان مربوطه قرار بگیرند و از ترددهای اضافی در زمان قبل و بعد از آزمون بپرهیزند.

فرهادی گفت: افراد مشکوک به کرونا در محلی دیگر و با رعایت نکات بهداشتی آزمون می‌دهند؛ البته اگر داوطلبی وضعیت جسمانی اش مساعد نباشد و در بیمارستان است با همکاری وزارت بهداشت با رعایت تمام نکات بهداشتی از این افراد آزمون گرفته می‌شود.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1535409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =