سایت کتابخانه مجلس اعلام کرد : کلیه مجلدات مجله «تماشا» را به زودی در قالب لوح فشرده در اختیار مراجعان قرار می دهد.

به گزارش خبرآنلاین مسعود برزین در شناسنامۀ مطبوعات ایران از 1215 تا 1357 شمسی در معرفی این مجله نوشته است:

«مجله هفتگی اجتماعی هنری و ویژه برنامه­های رادیو و تلویزیون از انتشارات سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران. رضا قطبی. سردبیرها نادعلی همدانی، ایرج گرگین، رضا سید حسینی و فیروز فولادی. سازمان مزبور یک بولتن داخلی هم مخصوص کارمندان خود منتشر می­کند. ادامه دارد.»

در دوره­ای که رادیو، تلویزیون و بطور کلی وسایل ارتباط جمعی پدیده هایی نوین اما پیشرفته و توانا بوده است انتشار مجله تماشا که بطور کامل به معرفی برنامه­های تلویزیونی، ستاره های سینما و حواشی مربوط به زندگی آنها، معرفی جدول و شرح برنامه­های تلویزیون ملی می­پرداخته است گامی نوین در انتشار مجله­های سینمایی که امروزه به وفور آن را در کیوسک­های روزنامه فروشی می­بینیم بوده است.

به رغم این رویکرد در شماره 1 پیام سردبیر ژیلا سازگار نوشته­است که: «پیرامون مجله تماشا و کار تازه­ای که آغاز می­شود سخن بسیار نیست و داعیه گسترده نه. اگر می­بینید که نشریه از جانب سازمان تلویزیون ملی ایران منتشر می­شود، هدف براستی پی­ریزی یک ارگان تبلیغاتی برای این سازمان نیست، که پی جویی رابطه پیوسته­تری است بین شما و گردانندگان سازمان، و شاید گسترش پاره­یی تلاش­های سودمند که در چهارچوب برنامه­های تلویزیونی انجام دادن آن میسر نیست. تلویزیون در حقیقت حاشیه نشین بحث­ها و حرف­های ما خواهد بود و آن به که تماشا را در آغاز کار یک نشریه هنری- اجتماعی و یکسره در خدمت عموم معرفی کنیم تا یک نشریه اختصاصی یک نشریه تلویزیونی.»

در راستای سیاست دیجیتالی کردن منابع کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی کلیه مجلدات این مجله اسکن شده و در اختیار مراجعین قرار گرفته است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =