۱ نفر
۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
بشار اسد سوگند خورد/عکس

بشار اسد رئیس جمهور سوریه، لحظاتی پیش مقابل رئیس و اعضای پارلمان این کشور سوگند یاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سانا، بشار اسد سوگند قانون اساسی به عنوان رئیس جمهوری عربی سوریه را در برابر رئیس و اعضای مجلس خلق و باحضور شخصیت های سیاسی، حزبی، دینی، رسانه ای، علمی، فرهنگی، ورزشی، هنری، اجتماعی، و خانواده های شهدا و مجروحان و دانشجویان برتر یاد کرد.
رئیس جمهور این کشور در سخنرانی خود بعد از ادای سوگند قانون اساسی گفت: می‌خواستند آشوب در وطن ما را ایجاد کنند، پس شما با اتحاد ملی تیر خلاص را به سوی پروژه‌های آنها شلیک کردید.
بشار اسد افزود: دشمنان در مراحل اول روی ترسیدن ما از تروریسم و تبدیل کردن شهروندان به مزدوران حساب باز کرده بودند.
رئیس جمهور سوریه گفت: آگاهی مردمی، قلعه شما و ما و معیاری است که با آن توانایی و قدرت ما را برای مقابله با چالش ها می سنجیم.بار دیگر به کسانی که فریب خورده‌اند و به سقوط کشورشان دل بسته‌اند دعوت می کنم تا به آغوش وطن بازگردند.

بشار اسد سوگند خورد/عکس

وی افزود: «مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری  گواهی بر آگاهی و هوشیاری ملی بزرگ است. دشمنان [سوریه] بر روی ترس از تروریسم حساب کرده بودند اما امروز بر تبدیل شهروند به مزدور. تجربه انتخابات ثابت کرده است که این ملت است که به یک دولت مشروعیت می‌بخشد. ما با همدیگر  به یک معادله ملی دست یافتیم زیرا ملتی منسجم و همگن هستیم».

بشار اسد با اشاره به این‌ که، مردم سوریه در داخل کشورشان چالش‌برانگیرتر و سخت تر می‌شوند، از شکست طرح‌های خارجی در تبدیل کردن این مردم به برگه‌ای علیه وطنشان گفت و تاکید کرد: «آگاهی ملی و مردمی، قلعه ما و معیاری است که با آن توانایی و قدرت خود را می سنجیم. برخی مزدوران به واسطه ترکیه در حال کار بر روی طرح‌هایی برای وضع قانونی هستند تا سوریه زیر [سلطه] بیگانه قرار گیرد. اما کلیه این طرح‌ها و تلاش‌ها به لطف پایداری ملت سوریه از بین رفت».

وی مهمترین دلیل بحران را فقدان ارزشها و اخلاق دانست و کسی که تعلق و گرایش به کشورش را از دست می‌دهد، خیری برای کشور خود و ایمنی برای جامعه خود ندارد.

اسد گفت که بار دیگر از کسانی که فریب خورده‌اند و به سقوط کشورشان دل بسته‌اند می‌خواهد که به آغوش کشور و جامعه بازگردند زیرا وطن پناه‌گاه و آغوش آن‌هاست و مردم سوریه دارای قلبی بزرگ و بخشنده هستند.

رئیس جمهور سوریه در ادامه  گفت که در حال حاضر ۳ هزار کارخانه تولیدی در سوریه در حال ساخت است و جنگ و محاصره نتوانست جلوی سرمایه‌گذاری را بگیرد و بخش آخر مشکل مربوط به وجود اراده است.

وی افزود: دارایی‌های بلوکه شده سوریه در بانک‌های لبنان به ۴۰ تا ۶۰ میلیارد دلار می‌رسد. کاهش موانع ضروری است، اما افزایش تولید را که پایه‌ای برای بهبود وضعیت معیشتی است را جبران نمی‌کند.

اسد تصریح کرد که سرلوحه مرحله بعدی، افزایش تولید است و نقش دولت تسهیل این امر در بخشهای مختلف است. حل بحران برق اولویت همه ماست زیرا بر زندگی و بستر سرمایه‌گذاری تاثیرگذار است. شفافیت، اولویت مرحله آتی است که جوهره برنامه اصلاحات اداری به شمار می‌رود.

رئیس جمهور سوریه گفت که در مرحله آتی، قوانین کشور از جمله قانون مبارزه با فساد برای شناسایی فاسدان بروزرسانی خواهد شد و در این امر اهمال نمی‌شود. 

وی درباره تداوم محاصره و تحریم خارجی سوریه گفت: «محاصره، بزرگترین فرصت برای توسعه اتکا بر توانمندی‌های داخلی است. هدف از جنگ‌های معاصر، پیش از سرزمین، انسان است لذا کسی که بر انسان پیروز شود، جنگ را برده است. زمانی دشمن پیروز می‌شود که اکثریت متقاعد شوند که مقاومت دروغ است...اگر اعتقاد داشته باشیم که مرزهای گرایشات و تعلقات ملی ما را اشغالگر ترسیم می‌کند، از نظر روانی و فکری شکست خواهیم خورد».

بشار اسد در بخش دیگری از این سخنرانی به موضوع فلسطین پرداخت و گفت: نزدیک‌ترین موضوع به ما، فلسطین است و  تعهد ما به آن، پایدار و محکم است  و با تغییر شرایط عوض نمی‌شود.

وی افزود: آزادسازی کلیه مناطق باقی‌مانده کشورمان از تروریست‌ها و حامیان ترک و آمریکایی ها هدف و چشم انداز ما است.

رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در آزادسازی سوریه از چنگال تروریسم، گفت: «به نقش دوستانی چون سوریه و ایران که ایستادگی آنها در کنارمان تاثیر زیادی در آزادسازی کشورمان داشت، اعتماد داریم. ما تاکید می‌کنیم که وظیفه دولت حمایت از هرگونه مقاومتی در سوریه علیه اشغالگر است». 

وی در پایان سخنان خود بر تمام کسانی که با خونشان از کشورشان حفاظت و دفاع کردند و نیز فرزندان سوریه که صادقانه از میهنشان دفاع کردند، درود فرستاد. 

بشار اسد سوگند خورد/عکس

بشار اسد سوگند خورد/عکس

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1536024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =