واحد مرکزی خبر نوشت:

با گذشت دو ماه از زمین لرزه و سونامی مرگبار ژاپن، بسیاری از مردم این کشور هنوز در اردوگاه ها اقامت دارند. به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، اکنون دو ماه از زمین لرزه و سونامی ویرانگر ژاپن در یازدهم مارس می گذرد، اما حدود صد و بیست هزار نفر از مردم مناطق حادثه دیده این کشور هنوز در اردوگاه ها و سرپناه های موقت زندگی می کنند. ابعاد فاجعه به قدری وسیع است که رفع نیاز مردم ژاپن فقط از طریق تلاش های امدادی و عملیات بازسازی گسترده میسر خواهد بود. گرچه یاری رسانی ادامه دارد اما برای اوارگان ژاپنی، واقعیتی به نام زندگی در سرپناه هنوز هم دردناک است.

البته دولت ژاپن هم اکنون کار احداث صدها خانه مسکونی موقت را برای این افراد اغاز کرده است اما ساخت این خانه ها حداقل به چند ماه زمان نیاز دارد. عملیات پاکسازی مناطق خسارت دیده در شمال شرق ژاپن نیز با همکاری نیروهای ارتش، ماموران اتش نشانی و گروه های داوطلب در این کشور ادامه دارد.

بازماندگان سونامی هم می کوشند وسایل خود را از زیر اوار خانه های ویران شده شان بیرون بکشند.

هم اکنون برای تسریع روند توزیع کمک های بشردوستانه و مواد غذایی در بین حادثه دیدگان، بسیاری از انبارها به اطراف اردوگاه های بزرگ اوارگان منتقل شده اند.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
    0 0
    بیچاره این ژاپنی ها ... که بیشتر از هر کشور دیگری از انرژی هسته ای ضربه خوردند (چه بخاطر دو بمب اتمی جنگ جهانی و چه انفجار هسته ای بعد از سونامی)