مهر نوشت:

رئیس هیئت مدیره کانون کاریابی‎های بین‎المللی کشور از آغاز حذف دفاتر و شبکه های مهاجرتی غیرمجاز کشور خبر داد و گفت: مردم می‎توانند برای پیگیری موضوع کار در خارج کشور به 32 دفتر مجاز در کشور مراجعه کنند.

مهرداد ایوبی از آغاز حذف دفاتر و شبکه های مهاجرتی غیرقانونی در کشور خبر داد و گفت: برخی از دفاتر غیرمجاز در کشور وجود دارند که در قالب اعزام نیروی کار و همچنین اعزام دانشجو به خارج کشور، فعالیت های غیرمجازی را انجام می دهند.

رئیس هیئت مدیره کانون کاریابی های بین المللی کشور اظهار داشت: اخیرا وزارت کار و امور اجتماعی اعلام کرده که جلوی فعالیت برخی از این دفاتر گرفته شده است و آنها دیگر امکان ادامه فعالیت غیرمجاز را در کشور نخواهند داشت.

ایوبی در این خصوص که هم اکنون دفاتر مشاوره شغلی بین المللی کشور که از وزارت کار پروانه فعالیتی داشته باشند در چه وضعیتی قرار دارند؟ خاطر نشان کرد: جلوگیری از فعالیت دفاتر غیرمجاز اعزام نیروی کار به خارج کشور هیچگونه ارتباطی با دفاتر مشاوره شغلی ندارد.

وی با تاکید بر ادامه کار 32 دفتر مشاوره شغلی بین المللی کشور، افزود: به هموطنان تاکید می شود که برای دنبال کردن موضوع مربوط به اعزام به خارج برای کار و اشتغال به دفاتر فاقد پروانه مجاز فعالیت از وزارت کار و امور اجتماعی مراجعه ای نداشته باشند.

این مقام مسئول در دفاتر کاریابی بین المللی کشور نسبت به ایجاد ضرر و زیان مالی مردم در زمان مراجعه به دفاتر مهاجرتی غیرمجاز هشدار داد و بیان داشت: خانواده ها باید از مراجعه احتمالی فرزندانشان به اینگونه دفاتر جلوگیری کنند. ایوبی اظهار داشت: در هر صورت هم اکنون اینگونه دفاتر تحت پیگرد قرار دارند و از فعالیت آنها در کشور ممانعت بعمل می آید.

پیش از این نیز حسن کرباسی دبیر کانون کاریابی های بین المللی کشور از فعالیت زیرزمینی 80 تا 100 دفتر مهاجرتی غیرمجاز در کشور خبر داده بود که عمدتا در شهرهای بزرگی مانند تهران، شیراز، تبریز، مشهد و ... فعالیت دارند.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =