ائتلاف بین‌المللی حمله به مرز عراق و سوریه را تکذیب کرد

ایرنا نوشت: ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به سرکردگی آمریکا گزارش ها مبنی بر حملات هوایی در منطقه عملیات مشترک نزدیک مرز عراق و سوریه را تکذیب کرد.

«وین ماروتو» سخنگوی ائتلاف بین المللی به «الحره» (تارنمای خبری عرب زبان آمریکایی) گفته است که نیروهای تحت امر ایالات‌متحده در دو روز گذشته هیچ گونه عملیات و حملات هوایی در منطقه عملیات مشترک در مرزهای سوریه و عراق انجام نداده اند.

 

اوایل دیروز (یکشنبه)، کانال تلگرامی صابرین نیوز اعلام کرد که یگانی از نیروهای الحشد الشعبی در نزدیکی مرز سوریه و عراق صبح روز یکشنبه مورد حمله قرار گرفتند، بدون اینکه خساراتی در پی داشته باشد.
خبرگزاری سوری «سانا» نیز اعلام کرده بود که هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی، یک کامیون مواد غذایی در روستای سویعیه واقع در حومه دیرالزور را هدف قرار دادند که تلفاتی در پی نداشته است. 
تارنمای «کردستان ۲۳» روز یکشنبه به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی گفت که به تازگی اطلاعات نادرست بسیاری در مورد حملات به ائتلاف و در مقابل حملات ائتلاف به برخی مکان ها  منتشر می شود. 
وی افزود که این موارد بخشی از عملیات روانی و رسانه ای دشمنان برای بی اعتبار کردن ماموریت ائتلاف بین المللی است.
 برخی رسانه‌های عراقی و منطقه‌ای روز یکشنبه از حمله به یک خودرو نیروهای الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه خبر داده بودند.

«قاسم مصلح»، فرمانده عملیات الحشد الشعبی در الانبار عراق هم روز گذشته هر گونه حادثه‌ای برای نیروهای الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه را رد کرد.

>>> بیشتر بخوانید:
فرمانده حشد حمله به نیروهای مقاومت را تکذیب کرد

وی گفت که حوزه استحفاظی عملیات الانبار الحشد الشعبی کاملا ایمن است و بر خلاف شایعه ها هیچ گونه حادثه‌ای برای نیروهای حاضر در مرز عراق و سوریه و درون مرزهای عراق روی نداده است.
از سوی دیگر، «علی المظفر»، معاون ستاد عملیات الحشد الشعبی در شرق الانبار اعلام کرد که چنین حمله‌ای نه در خاک عراق که در منطقه «البوکمال» سوریه انجام شده که در آن  خودرو حامل مواد غذایی هدف قرار گرفته است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1536686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =