۰ نفر
۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۴

فصل چهارم سریال تحسین‌شده «خون حقیقی» درحالی یک ماه دیگر روی آنتن می‌رود که جادوگرها شخصیت‌های جدید آن هستند.

به گزارش خبرآنلاین، تهیه‌کنندگان و عوامل سریال موفق «خون حقیقی» همیشه داستان و ترفندهای سریال را تا لحظه آخر چون یک راز نزد خون نگه می‌داشتند، اما این بار آلن بال، طراح و نویسنده سریال در گفت‌وگویی اعلام کرد در ساخت فصل چهارم کمی فناوری سه‌بعدی را تجربه کرده‌اند.

او گفته است امکان دارد روزی تمام «قسمت اول یک فصل یا قسمت آخر آن» را به صورت سه‌بعدی بگیریم و پخش کنیم.

این نویسنده که برای فیلمنامه «زیبایی آمریکایی» برنده اسکار شد، گفت: «در این فصل یک صحنه را سه‌بعدی گرفتیم تا ببینیم چطور می‌شود. شبکه از ما خواست این آزمایش را بکنیم. خیلی خوب شد. فکر نکنم این صحنه به طور سه‌بعدی پخش شود. کاری آزمایشی بود و نمی‌دانم ممکن است روزی سریال را سه‌بعدی پخش کنند یا نه. شاید برای قسمت اول یا آخر این کار را انجام دهند.»

وی افزود: «واقعا نمی‌دانم چون معلوم نیست این سریال تا چه موقع پخش شود، شاید روزی همه سریال سه‌بعدی شود، فناوری سه‌بعدی کم‌کم دارد فراتر از تماشای اثری باعینک مخصوص می‌رود.»

ماجراهای سریال «خون حقیقی» در شهری خیالی در ایالت لوئیزیانا می‌گذرد و داستان سوکی استک‌هاوس با بازی آنا پاکوئین است. داستان فانتزی و ترسناک این سریال در دنیایی می‌گذرد که حضور خون‌آشام‌ها و گرگ‌نماها امری پذیرفته شده و طبیعی است. سوکی عاشق خون‌آشامی به نام بیل می‌شود و از همان موقع زندگی‌اش دستخوش تغییر می‌شود و سرنوشتش با خون‌آشام‌ها، گرگ‌نماها، شِیپ‌شیفترها (موجوداتی که قابلیت تغییر به شکل همه نوع حیوان را دارند) و جن وپری‌ها گره می‌خورد.

این سریال براساس مجموعه رمان‌های «ماجراهای رازآمیز خون‌آشام‌های جنوبی» نوشته شارلین هریس ساخته شدند، اما آلن بال و تیم نویسندگانش دست خود را باز گذاشته‌اند و به همین دلیل مشخص نیست در هر فصل چه چیزی در انتظار شخصیت‌ها و بینندگان است.

فصل جدید که 26 ژوئن روی آنتن شبکه اچ‌بی‌او می‌رود با ماجرای اریک نورثمن آغاز می‌شود که باید بهای حشر و نشر با گروهی جادوگر قدرتمند را بدهد. او نیاز به کمک دارد و سوکی تصمیم می‌گیرد به او کمک کند و این آغاز ماجراهای عجیب و غریبی است که در ادامه می‌آید. از طرفی بیل که در فصل قبل از قوانین خون‌آشام‌ها سرپیچی کرده بود در هیبت یک کارگزار-وکیل خون‌آشام‌ها باید انجام وظیفه کند. این فصل که جادوگرها شخصیت‌های جدید آن هستند برداشت آزادی از کتاب «Dead to the World» نوشته هریس است.

شارلین هریس که پیش از ساخته شدن این سریال، کتاب‌هایش فروش بسیار خوبی داشتند، اخیرا در نمایشگاه کتابی در نیویورک گفت یک دهه پیش مدام ناشرها کتاب من را پس می‌فرستادند. این نویسنده تا آن زمان فقط یک نویسنده رمان‌های رازآمیز معمولی بود.

هریس گفت: «در هر کتاب این مجموعه تکه‌ای از جایی کنار هم گذاشته بودم، مقداری خون‌آشام و کمی گرگ‌نما، اما تحویل گرفته نشد. آن موقع اصلا کسی درمورد دنیای موازی و وجود موجودات دیگری غیر از انسان چیزی نمی‌نوشت و چنین سریال‌هایی نداشتیم. حرکت جسورانه‌ای بود و فکر می‌کردم به این داستان‌ها نیاز داریم. تصمیم گرفته بودم کارنامه‌ام را سامان دهم و این مجموعه را نوشتم.»

هریس پس از مدت‌ها یک ناشر پیدا کرد و کتاب چاپ شد و در کمال شگفتی خیلی خوب فروخت. تاکنون 20 میلیون نسخه از این کتاب‌ها به فروش رفته و جلد یازدهم آن با عنوان «Dead Reckoning» وارد بازار شده است. هریس گفته است این مجموعه با دو کتاب دیگر تکمیل می‌شود.

سریال «خون حقیقی» یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های شبکه اچ‌بی‌او است که مانند کتاب همه چیز را همزمان دارد، از ترس و وحشت گرفته تا طنز و شوخی، از روابط انسانی تا دنیای فانتزی. فصل اول این مجموعه سال 2008 روی آنتن رفت و بطور میانگین هر قسمت دو میلیون نفر بیننده داشت، اما قدرت سریال و بردن جایزه امی (اسکار تلویزیونی) موجب شد آمار بینندگان روز به روز افزایش پیدا کند به شکلی که میانگین بینندگان هر قسمت فصل دوم و سوم به ترتیب 4.28 میلیون نفر و 4.97 میلیون نفر بود و قسمت آخر فصل سوم پنج میلیون و 380 هزار نفر بیننده داشت.

اگر اوضاع به همین شکل پیش برود ممکن است هر 13 جلد کتاب هریس به صورت سریال درآمده و پخش شوند.

لس‌آنجلس تایمز / 26 مه / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =