مراسم هجدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله ‌العظمی گلپایگانی با حضور مراجع تقلید و رئیس دفتر مقام‌ معظم‌رهبری در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین از قم در این مراسم که شامگاه پنج شنبه با حضور آیات عظام صافی‌گلپایگانی، نوری‌همدانی، جوادی ‌آملی، علوی‌گرگانی و حضرات آیات مقتدایی، برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی‌ رئیس دفتر مقام‌ معظم‌رهبری، تعدادی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، حجت السلام سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه ‌معصومه‌(س) و اقشار مختلف مردم برگزار شد حضار ضمن قرائت فاتحه یاد آن مرجع تقلید را گرامی داشتند.

حجت‌الاسلام‌ سید حسین حسینی در این مراسم طی سخنانی با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت‌الله گلپایگانی اظهار داشت: مبالغه نیست اگر بگوییم این مرجع تقلید در عصر خود منشأ اثرات و برکات فراوانی بود.

وی افزود: آیت الله گلپایگانی بیش از 30 سال بر سکان مرجعیت تکیه داشت و 70 سال از عمر خود را صرف تدریس در حوزه علمیه کرد و همواره منشأ خدمات و آثار فراوانی بود.

استادحوزه علمیه قم اخلاص، زهد، توجه به معنویات را از جمله ویژگی‌های بارز این مرجع تقلید برشمرد و عنوان کرد: آیت الله گلپایگانی ارادت خاصی به اهل بیت(ع) داشت و در منزل خود مجالس عزاداری اهل بیت(ع) به ویژه ابا عبدالله الحسین‌(ع) برگزار می‌کرد.

مرحوم آیت الله العظمی محمدرضا گلپایگانی بعد از 30 سال که بر سکان مرجعیت تکیه داشتند در نهایت در روز جمعه 18 آذر ماه سال 72 در سن 98 سالگی ندای حق را لبیک و به دیار باقی شتافت.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =