بیش از ۹۸ درصد اصفهان دچار خشکسالی شدید است/ادامه روند افزایشی دما تا پایان مرداد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه تا پایان مردادماه با افزایش دما روبرو هستیم، گفت: بیش از ۹۸ درصد سطح استان اصفهان گرفتار خشکسالی است.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار کرد: بارشهای همرفتی روز گذشته در استان اصفهان خساراتی به همراه نداشت اما روان آب در منظریه شهرضا و تخریب چادر عشایر در پادنای سمیرم گزارش شد.

وی با بیان اینکه بارشهای دیروز در شهرستان شهرضا ۱۲ میلیمتر، مهیار ۱۲ میلیمتر، پادنای وسطی ۱۳ میلیمتر ثبت شد و از دو روز آینده با افزایش دما روبرو خواهیم شد، گفت: طبق الگوهای هواشناسی دمای هوا تا پایان مردادماه روند تصاعدی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آبرسانی سیار به ۳۲۰ روستا در استان اصفهان خبر داد و گفت: وضعیت تنش آبی استان اصفهان مشابه خوزستان است و به ۳۸۰ منطقه و ۵۷ شهر در استان اصفهان به صورت سیار آبرسانی می شود.

وی با اعلام اینکه ۹۸ درصد از مساحت استان اصفهان درگیر خشکسالی شدید است، گفت: فعالیت کانونهای گردوغبار موجب شده که ۲۹ روز هوای استان اصفهان برای عموم ناسالم باشد و جریان موقتی زاینده رود نتوانست تاثیری بر  تقویت آب@خوانها داشته باشد بنابراین توصیه می شود که وزارت نیرو و سازمان محیط زیست کشور نسبت به احیای زاینده رود اقدام عاجل انجام دهند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1536733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =