بایدن در اولین دیدار عربی چه وعده‌ای داد؟

ایرنا نوشت: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در دیدار با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن گفت به تقویت همکاری های دو جانبه با اردن ادامه خواهیم داد.

پادشاه اردن اولین رهبر جهان عرب است که با بایدن پس از تصدی ریاست جمهوری آمریکا دیدار و گفتگو می کند.

رئیس جمهوری آمریکا از  پادشاه اردن به دلیل رهبری او و روابط پایدار با آمریکا قدردانی کرد و گفت که از اردن همیشه حمایت خواهد کرد.
بایدن با بیان اینکه جهان در حال تغییر است و  فرصت های زیادی وجود دارد، گفت ما باید به رغم وجود مشکلات به راه خود ادامه دهیم.

ملک عبدالله دوم پادشاه اردن نیز با بیان اینکه شرکای قوی دور هم جمع شده ایم ، اظهار داشت ما با چالش های بسیاری در خاورمیانه مواجه هستیم.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز درباره این دیدار گفت این دیدار فرصتی برای بحث در مورد چالش های بسیاری در خاورمیانه و نقش رهبری اردن در ارتقا صلح و ثبات در منطقه است.

پادشاه اردن به همراه  "حسین بن عبدالله دوم" ولیعهد و همسر خود  ملکه "رانیا عبدالله" به واشنگتن سفر کرده است.
تحلیلگران سیاسی، سفر پادشاه اردن را سفری تاریخی می دانند؛ سفری که چند ماه پس از کودتای نافرجام علیه او روی می دهد و بایدن حمایت قوی آمریکا از اردن را اعلام و بر اهمیت رهبری عبدالله دوم برای آمریکا و منطقه تاکید کرد.
 مقامات اردن چهارم آوریل گذشته اعلام کردند که "حمزه بن الحسین"  برادر ناتنی پادشاه و ولیعهد پیشین این کشور به همراه برخی افراد دیگر در کودتایی با هدف ایجاد بی ثباتی امنیتی و متزلزل کردن ثبات اردن دست داشتند.
کاخ سفید اعلام کرده است سفر پادشاه اردن به آمریکا بر مشارکت پایدار و راهبردی میان آمریکا و اردن تاکید خواهد کرد و این سفر فرصتی را برای بررسی بسیاری از چالش های خاورمیانه فراهم می کند و نقش محوری اردن در تقویت صلح و ثبات در منطقه را برجسته خواهد کرد.
به نوشته رسانه ها، بایدن به همکاری با پادشاه اردن برای تقویت همکاری دوجانبه در بسیاری از مسائل سیاسی، امنیتی و اقتصادی از جمله تقویت فرصت های اقتصادی برای آینده ای روشن در اردن امید دارد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1537021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =