لوله پلی اتیلن چیست و چه کاربردی دارد؟

آب موهبتی فرهنگی، اجتماعی، اقلیمی، سیاسی و اقتصادی است. مسئله کمبود آب در ایران که به دلیل فقدان مدیریت و روش های بهینه مصرف، به بحران آب تبدیل شده است که یکی از مهمترین چالش های این روزهای کشور است.

لوله پلی اتیلن چیست و چه کاربردی دارد؟

وزارت کشاورزی، به عنوان بزرگترین مصرف کننده منابع آبی کشور در حال تلاش برای تبدیل سیستم های سنتی آبیاری به سامانه های نوین آبیاری مانند آبیاری قطره ای است. وزارت نیرو نیز به عنوان مسئول خطوط و شریان های اصلی در بخش های کشاورزی، آب شرب و مصارف صنعتی، تلاش زیادی برای کاهش هدر رفت در شبکه های اصلی و فرعی آب رسانی را دارد.

در این راستا لوله های پلی اتیلن با توجه به مزایای منحصر به فرد، کمک شایانی در تسهیل و تسریع ایجاد خطوط جدید و یا تعویض شبکه های قدیمی داشته اند.

همانطور که می دانید لوله های پلی اتیلن در طی شصت سال اخیر رشد چشمگیری از لحاظ کیفی و پروسه تولید داشته است. برای مثال محصولات نسل اول شرکت هوخست با نام تجاری Hostalen GM5010 به نسل سوم خود که از نوع Hostalen CRP100 می باشند ارتقا یافته اند، یاد کرد.

ویژگی های لوله پلی اتیلن تکجداره در مقایسه با سایر لوله ها:

1) مقرون به صرفه بودن: طراحان، کارفرمایان و پیمانکاران هنگام انتخاب جنس لوله ها به استحکام، دوام طولانی مدت و صرفه اقتصادی توجه می کنند. لوله پلی اتیلن تکجداره راهکاری مقرون به صرفه برای طیف وسیعی از کاربردهای لوله کشی از جمله توزیع گاز طبیعی، آب و فاضلاب شهری، صنایع، تاسیسات دریایی، معدنی، و کانال های برق و مخابرات هستند. همچنین لوله های پلی اتیلن تکجداره برای تاسیسات هوایی، زیر زمینی، سطحی شناور و دریایی کارآمد هستند.

2) صرفه جویی در هزینه های چرخه عمر: در کاربردهای شهری، هزینه های چرخه عمر لوله های پلی اتیلن می تواند به طرز چشمگیری کمتر از سایر لوله ها باشد.

3) اتصالات بدون نشتی و کاملا مهار شده: اتصالات پلی اتیل با استفاده از جوش موجب تشکیل اتصالات بدون نشتی می شود که استحکام آنها همانند لوله یا حتی قوی تر از آن است.

4) مقاومت در برابر عوامل شیمیایی: همانطور که مطلع هستید لوله های پلی اتیلن زنگ نمی زنند، نمی پوسند، سوراخ نمی شوند، باد نمی کنند و امکان رشد موجودات زنده درون لوله وجود ندارد.

5) روش اتصال دهی متنوع: علاوه بر جوش می توان به صورت پیچی نیز اتصالات را به یکدیگر متصل نمود.

از آنجایی که شرکت تولیدی صنعتی تکاب اتصال دماوند تولید کننده اتصالات، لوله های پلی اتیلن و پلی پروپیلن می باشد، شما می بایست بر اساس سایز و فشار کاری که در برخی از منابع به آن بار می گویند، با توجه به پروژه مورد نظر خود درخواست خود را اعلام نموده تا کارشناسان واحد فروش تکاب اتصال دماوند قیمت و زمان تولید را اعلام نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لوله های پلی اتیلن و جداول سایز و فشار کاری به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.takabplast.com/product/pe-pipe

اگر مشاور، کارفرما، پیمانکار هستید و به دنبال خرید اتصالات پلی اتیلن و پلی پروپیلن با قیمت مناسب هستید پیشنهاد می کنیم بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.takabplast.com/product-category/polyethylene-fittings

جدول وزنی لوله پلی اتیلن:

لوله پلی اتیلن چیست و چه کاربردی دارد؟

معرفی تکاب اتصال دماوند:

شرکت تکاب اتصال دماوند با هدف تامین و تجهیز پروژه های انتقال آب از سال 1372 فعالیت خود را آغاز نمود. کلیه محصولات تکاب اتصال دماوند مطابق با استانداردهای داخلی و خارجی نظیر INSO14427  و DIN16963  بوده و دارای مدارک معتبر از موسسات داخلی و خارجی مانند ISO17025, PVGW و ISO9001 و ...

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1537042