سردمداران حملات سایبری ژست قربانی به خود گرفته‌اند!

رادیو بین المللی چین نوشت: ایالات متحده و متحدانش در ۱۹ جولای (۲۸ تیر) با انتشار گزارشی بدون ارائه هیچ مدرکی این بار برای حمله به چین دروغ «تهدید امنیت سایبری از جانب چین» را مطرح کرده و از چین خواستند مسئولیت یک مجموعه حملات سایبری جهانی را برعهده بگیرد.

باید گفت که این عملیات مشترک غربی ها کاملاً شبیه دزدی است که  فریاد دزد! دزد! سر می دهد. در سال های اخیر، ایالات متحده و متحدانش بارها و بارها سعی کردند افکار عمومی را تحریک کنند، خود را به عنوان قربانی جلوه دهند و کشورهای دیگر را به «انجام حملات سایبری» متهم کنند؛ اما در عین حال، حملات سایبری خودشان در سراسر جهان هرگز متوقف نشده است و بطور جدی به امنیت سایبری کشورهای مختلف خدشه وارد می کنند.

آمریکا سالهاست مشغول بزرگترین حملات سایبری است و بزرگترین سارق اطلاعات محرمانه جهان به شمار می آید. اگر کسی بخواهد تمام نمونه های این حملات سایبری را ذکر کند شاید مجبور باشد یک کتاب بنویسد اما اجازه دهید فقط درباره موارد دو ماه گذشته صحبت کنیم:

-اخبار منتشر شده در پایان ماه مه نشان داد که اداره امنیت ملی ایالات متحده  و آژانس اطلاعاتی دانمارک برای استراق سمع مقامات ارشد کشورهای همسایه دانمارک از جمله «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان همکاری کرده اند؛

-وزارت دادگستری آمریکا ۲۲ ژوئن (۱ تیر) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ۳۳ پایگاه اینترنتی زیر مجموعه صدا و سیما و نیروی قدس سپاه ایران و ۳ پایگاه اینترنتی مرتبط حزب الله عراق را از دسترس خارج کرده است.

-اوایل ماه جولای، یکی از مدیران ارشد مایکروسافت در جلسه کمیته قضایی مجلس نمایندگان ایالات متحده  اعتراف کرد که نهادهای اجرای قانون دولت ایالات متحده در پنج سال گذشته سالانه ۲۴۰۰ تا ۳۵۰۰ حکم افشای اسرار را برای مایکروسافت صادر کردند تا  داده های جهانی کاربران این شرکت در سراسر جهان را به دست بیاورند.

اهداف استراق سمع ایالات متحده هم رقبا و هم متحدان آمریکا را شامل می شود. این به اصطلاح «متحدان» در واقع قربانی قلدری سایبری ایالات متحده هستند. به عبارت دیگر آنها جاسوسی ایالات متحده بر رهبران کشورشان  و دیگر اقدامات ناشی از آن را نادیده گرفته اند اما به دنبال مطرح شدن دروغ «حملات سایبری چین» پشت سر آمریکا به راه افتادند و پرچم های خود را به اهتزاز درآوردند.

سوالی که ذهن مخاطبان آگاه را به خود مشغول می کند این است که آیا این همان استراتژی مستقل است که اتحادیه اروپا همیشه ادعا کرده است؟ آیا عاقلانه نیست اروپایی ها به جای سرزنش چیزی که اصلا وجود ندارد و ساخته ذهن سیاستمداران آمریکایی است واقعاً از منافع خود محافظت کنند. اگر شجاعت گفتن «نه» به  قلدری ها را ندارید، حداقل از شیطنت آنها پیروی نکنید.

چند روز قبل خبری مهم درباره امنیت سایبری جهان منتشر شد که مربوط می شد به بدافزار استراق سمع و جاسوسی «پگاسوس» که اسرائیل صاحب آن است. با این برنامه گسترده جاسوسی، اسرائیل بیش از ۵۰ هزار نفر در سراسر جهان را هدف استراق سمع قرار داده است.

 روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، فهرستی طولانی در خصوص جاسوسی پگاسوس وجود دارد که یکی از آنها شامل بیش از هزار خبرنگار در بیش از ۵۰ کشور جهان است که هدف جاسوسی قرار گرفته اند. فهرست دیگری که تحت جاسوسی این شرکت اسرائیلی قرار گرفتند شامل چندین تن از اعضای خاندان‌های سلطنتی عرب، حداقل ۶۵ مدیر بازرگانی، ۸۵ فعال حقوق بشر، ۱۸۹ روزنامه‌نگار و بیش از ۶۰۰ سیاستمدار و مقام دولتی - از جمله چندین رئیس دولت و نخست‌وزیر بودند.

روزنامه هندوستان تایمز در تاریخ ۲۰ جولای (۲۹ تیر) گزارش داد که عمران خان نخست وزیر پاکستان و ده ها دیپلمات در هند از چین، ایران و دیگر کشورها در لیست احتمالی استراق سمع اپلیکیشن جاسوسی پگاسوس هستند.

این خبر در دو روز گذشته به داغترین سوژه  در شبکه اجتماعی توییتر تبدیل شده، اما برای دولت ایالات متحده گویا هیچ اتفاقی نیفتاده و در این مورد هیچ نظری اظهار نکرده است. مخاطبان با دیدن این تناقض به این فکر می کنند که با توجه به گستردگی جاسوسی سایبری اسرائیل، آمریکا و متحدانش با هدف به راه انداختن هجمه جدید برای مهار چین، عامدانه قصد دارند چشم خود را به پگاسوس بسته و آن را به عنوان یک اقدام دولت متحد کاخ سفید پنهان کنند.

در واقع، چین یکی از بزرگترین قربانیان حملات سایبری در جهان است. داده های مرکز ملی حوادث فوری اینترنت چین نشان می دهد که در سال ۲۰۲۰، حدود ۵۲۰۰۰ سرور بدافزار خارج از چین حدود ۵.۳۱ میلیون رایانه  در این کشور را تحت نظارت خود داشته اند. از نظر نظارت و جاسوسی تعداد رایانه ها در چین، ایالات متحده و هم پیمانانش در ناتو سه رتبه نخست را به خود اختصاص داده اند. 

ایران نیز از حملات سایبری رنج می برد. در یک سال گذشته، مجموعه ای از انفجارها و آتش سوزی ها در تأسیسات هسته ای ایران رخ داده است. افکار عمومی معتقدند که این امر مربوط به حملات سایبری است که توسط ایالات متحده و اسرائیل انجام شده است. آنها حتی هنگام انجام حملات سایبری، ایمنی تأسیسات هسته ای را در نظر نمی گیرند و این موضوع خطر بسیار بزرگی محسوب می شود؟ طبق آمار سال ۲۰۲۰، مجموعه دفاع از امنیت سایبری ایران ۳۳ میلیون حمله سایبری را دفع کرد.

ایالات متحده اغلب چین، روسیه و ایران را به سازماندهی «عملیات هکری» علیه خود متهم می کند، اما در واقع این سه کشور اهداف اصلی حملات سایبری هستند که از ایالات متحده انجام می شود. بهتر است ایالات متحده و متحدانش بلافاصله به این بازی خطرناک خاتمه دهند و فضای مجازی واقعا امن را به جهان برگردانند.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1537609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =