۷ اشتباه رایج در نقاشی ساختمان با سنجاق

هیچ چیز بهتر از یک رنگ جدید نمی‌تواند فضای خانه را عوض کند. با این حال در نقاشی ساختمان هم مثل هر کاری دیگری احتمال بروز خطا و اشتباه وجود دارد. در اینجا می‌خواهیم ۷ اشتباه رایج در نقاشی ساختمان را به شما معرفی کنیم تا از آنها دوری کنید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید هزینه نقاشی ساختمان را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن نقاش ساختمان در تهران باشید می‌توانید سفارش برای نقاشی ساختمان ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

۱. استفاده از قلم موی نامناسب نقاشی ساختمان

همیشه قبل از نقاشی باید مطمئن شوید قلم موی شما مناسب است. رنگ لاتکس بر پایه آب باید اگر قلم موی دندانه طبیعی مالیده شود روی سطح ماسیده و سطح یکدست ایجاد نمی‌کند. بنابراین باید از قلم موی درست استفاده کنید تا پروژه نقاشی شما حرفه‌ای به نظر برسد. قلم موهای دندانه طبیعی برای رنگ‌های روغنی مناسب هستند. قلم موی دندانه مصنوعی از نایلون و پلی استر ساخته شده و برای رنگ‌های بر پایه آب مناسب هستند.

۷ اشتباه رایج در نقاشی ساختمان با سنجاق

۲. زیاد ماندن چسب نقاشی ساختمان

برای ایجاد خطوط یکدست باید از چسب استفاده کنید. این کار پروژه‌تان را حرفه‌ای می‌کند، اما اگر بیش از حد روی سطح بماند کندنش سخت می‌شود. باید یک ساعت بعد از نقاشی چسب را بکنید، اما اگر زیاد بماند ممکن است رنگ هم با آن کنده شود. پس با کاردک تیز آن را با دقت بکنید. می‌توانید با سشوار به چسب حرارت داده و چسب آن را جدا کنید.  

۳. بی توجهی به آب و هوا هنگام نقاشی ساختمان

رنگ دمای بالا را تحمل نمی‌کند، پس قبل از شروع باید آب و هوا را بررسی کنید. میزان رطوبت بالا زمان خشک شدن رنگ بر پایه آب را کند می‌کند. دمای منجمد کننده هم مانع خشک شدن رنگ می‌شود و در نتیجه رنگ ترک خورده خواهید داشت. دمای خیلی بالا به ایجاد حباب منجر می‌شود یا رنگ با خشک شدن زودتر از موعد سطح غیر یکدست خواهد داشت. اگر رنگ خوب روی سطح نمی‌نشیند حتماً بطری رنگ یا دفترچه راهنمای آن را بخوانید تا ببینید در این باره توصیه‌ای دارد یا نه. شاید لازم باشد با بخاری یا کولر دمای خانه را عوض کنید و بعد نقاشی را شروع کنید.  

۴. فراموش کردن اهمیت بتونه قبل از نقاشی ساختمان

برای تبدیل رنگ تیره به روشن باید از بتونه استفاده کنید تا رنگ قدیمی بیرون نزند. این اتفاق حین نقاشی سطوح چوبی هم رخ می‌دهد. چوب دارای موادی است که در زمان خیس بودن سطح موجب تغییر رنگ و لکه شدن می‌شود. می‌توانید قبل از نقاشی با بتونه سطح را بپوشانید و بعد نقاشی کنید. در صورتی که هنوز رنگ زیرین پیدا بود می‌توانید از دو لایه بتونه استفاده کنید.

۷ اشتباه رایج در نقاشی ساختمان با سنجاق

۵. رد غلتک روی سقف

معمولاً نقاشی فاصله بین سقف و دیوار سخت است. در این قسمت معمولاً غلتک به سقف خورده و لک ایجاد می‌کند. اگر رنگ هنوز خیس است فوراً روی سطح کمی شیشه شو بپاشید و سطح را تمیز کنید. بهترین راه برای پیشگیری از این مشکل این است که به سقف چسب زده و بعد این قسمت‌ها را با قلم مو رنگ کنید. قلم مو را با حرکت افقی بزنید تا رد ایجاد نکند. با این کار سطح یکدست و بدون لک خواهید داشت.  

۶. آماده نکردن سطح گلاسه

 رنگ گلاسه اغلب به دلیل مقاومت در برابر گرد و خاک و چربی انتخاب می‌شود. موادی که سطح گلاسه را مقاوم می‌کند مانع چسبیدن رنگ جدید به آن می‌شود. برای حل این شکل کافی است سطح را سنباده بکشید تا این مشکل حل شود. بعد از سنباده کشیدن سطح را تمیز کنید تا گرد و خاک روی آن پاک شود. می‌توانید با شوینده‌های محلول سطح را تمیز کنید.

۷ اشتباه رایج در نقاشی ساختمان با سنجاق

۷. استفاده از رنگ بر پایه آب روی کاغذ دیواری در نقاشی ساختمان

نقاشی روی کاغذ دیواری هم مثل نقاشی روی سطح دیگر است، اما یک استثنا وجود دارد. رنگ‌های بر پایه آب و بتونه‌ها چسب کاغذ دیواری را تحریک کرده و موجب حباب و پوسته شدن می‌شود. به جای آن از رنگ و بتونه روغنی استفاده کنید.  

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1537902