فروغی اولین طلایی کاروان ایران در توکیو

جواد فروغی مدال طلای المپیک را کسب کرد. مدالی که رکوردهای بسیاری را در تاریخ المپیک ایران برپا کرد.

زاوش محمدی؛ جواد فروغی قهرمان المپیک شد تا ناباورانه ترین طلای تاریخ ایران و برای نخستین بار در اولین روز رقابت ها بدست بیاید.

تیرانداز کشورمان درحالی که تنها هم تیمی هایش روی سکو تماشاگر هنرنمایی اش بودند با آرامشی بی مانند تمام تیرهایش را بالاتر از رقبا به امتیاز بدل کرد تا برای نخستین بار در تیراندازی کاروان ایران طلایی شود و خارج از سه رشته وزنه برداری، کشتی و تکواندو ، ایران در رشته ای دیگر هم صاحب مدال طلا شود.

فروغی چگونه طلایی شد؟

در ادامه رقابت‌های تیراندازی بازی‌های المپیک توکیو امروز جواد فروغی در تپانچه بادی ۱۰ متر راهی فینال شد.

در این ماده ورزشکارانی از هند، چین (۲ ورزشکار)، کره جنوبی، اوکراین، صربستان، ایران و آلمان در فینال رقابت کردند. در این ماده جواد فروغی در رده نخست قرار گرفت. براین اساس نخستین مدال طلای کاروان کشورمان کسب شد. 

نمایندگان صربستان دوم، چین سوم، اوکراین چهارم، آلمان پنجم، چین ششم، هند هفتم، کره جنوبی هشتم شدند.

پیش از این در تفنگ بادی فاطمه کرم زاده و آرمینا صادقیان از راهیابی به فینال بازماندند. 

این نخستین مدال المپیک در تاریخ تیراندازی ایران است که توسط فروغی بدست آمد. فروغی با کسب دو مدال طلای جام جهانی هند و کرواسی در جایگاه نخست رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارد.

مسابقات تیراندازی المپیک توکیو از شنبه دوم تا یازدهم مرداد ادامه دارد. نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، فاطمه کرم‌زاده،  مهیار صداقت، جواد فروغی و هانیه رستمیان اسامی تیراندازان ایرانی حاضر در المپیک توکیو است.

جواد فروغی یک پرستار بیمارستان و جزو کادر درمان است. تیرانداز المپیکی ایران پیش از این گفته بود: «تیراندازی را در طبقه منفی دو بیمارستان به صورت کاملا اتفاقی شروع کردم. برای اولین بار سال ۸۹ یا ۹۰ بود که تپانچه بادی را به من نشان دادند تا تیراندازی کنم، در همان تجربه اول حدود امتیاز ۸۵ زدم و کسی که مسئول بود از من خواست تا پیگیر باشم. تشویق او باعث شد تا سراغ تیراندازی بروم و با مربی گری آقای خدابنده لو کارم را شروع کردم.»

حالا در دوران سخت کرونایی یک پرستار از ایران توانست یک اتفاق تاریخی را در المپیک۲۰۲۰ توکیو رقم بزند و صاحب مدال طلای المپیک شود.

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538074

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =