تصویری هشداردهنده و کنایه‌آمیز درباره گرمایش جهانی

ایسنا نوشت: هفته نامه اکونومیست امروز طرحی از دو پنگوئن را منتشر کرده و درباره خطر گرمایش زمین هشدار داده است.

آلبرت کوچویی - گوینده پیشکسوت - که هر روز مهمترین اخبار روزنامه‌های جهان را روایت می‌کند به مطلب بالا اشاره کرده و در ادامه نیز آورده است: روی جلد هفته نامه اکونومیست، طرحی طنزگونه درباره تغییرهای آب و هوایی آمده است؛ در این طرح بر آب‌های مواج اقیانوس، مبلی است که دو پنگوئن نشسته بر آن،‌ با شگفتی به تصویری تلویزیونی در برابرشان آن هم شناور بر آب، نگاه می کنند. عنوان نخست  هفته نامه می گوید: با سه درجه سانتیگراد،  جایی امن نخواهد شد. این هفته نامه از افزایش گرمای زمین می گوید.

تصویری هشداردهنده و کنایه‌آمیز درباره گرمایش جهانی

کوچویی در ادامه با مرور برخی دیگر از مهترین تیرهای  روزنامه‌های روز جهان آورده است:

سیل در چین و آتش درآمریکا

 فایننشال تایمز و گاردین درباره سیل در چین و آتش سوزی در آمریکا نوشته اند: سیل و توفان های چین ، بیش از ده ها تن را کشت.  ساکنان شهر «ژنگ ژو» در خانه ها، اداره ها، مدرسه ها و مترو در اسارت سیل اند. هزاران چینی هم خانه های شان را ترک کرده اند.  در سوی دیگر، دود آتش جنگل های شرقی در آمریکا، تا  نیویورک تاخته و بدترین هوا را در آن جا رقم زده است.

صدها کشته در پی حمله طالبان

گاردین روزنامه انگلیسی نوشت: طالبان در حمله ای صدها تن را کشت. پس از یورش آمریکا به افغانستان در ۲۰۰۱ بود که طالبان روستاهای افغانستان را در چنگ داشته و به نیروهای آمریکا حمله ور شد. آن روز باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا بود و رهبران تازه انتخاب شده افغان را به طالبان ترجیح می داد. از این رو، تصمیم به تجاوز به افغانستان گرفت.آن روز جو بایدن، معاون او بود. توصیه اش ماندن نیروی اندک از آمریکایی‌ها بود. اوباما اما گوش نکرد، هفده هزار سرباز را راهی کابل کرد. امروز اما، جو بایدن رئیس جمهور است. طالبان همان قدر توانمند است که در ۲۰۰۱، اما حکومت افغانستان متزلزل است در حال تلو تلو خوردن است؛ حکومتی که آمریکا و متحدان ناتو را پشتیبان خود می داند. جو بایدن، امروز، خود می تواند رویای ۲۰۰۱ را عملی کند و همین کار را هم کرده است. بایدن، خواست  دو دهه پیش خود را به عنوان معاون رئیس جمهوری، در ۱۴ آوریل عملی کرد. تا ۱۱ سپتامبر در بیستمین سال حمله آمریکا، همه سربازان باز خواهند گشت. آمریکا به خانه نخست پا گذاشت.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =