۶۶.۷درصد جمعیت بالای ۶۰سال استان قزوین واکسینه شدند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: تاکنون ۶۶.۷درصد جمعیت بالای ۶۰سال استان قزوین معادل ۱۳۳ هزار و ۲۰۲ نفر واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهر حبیبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین روز شنبه با اعلام این خبر، گفت: تاکنون ۱۲.۳درصد جمعیت بالای ۲۸سال استان واکسینه شده اند و پنج نوع واکسن شامل اسپوتنیک، بهارات، سینوفارم،استرآزنکا و کوبرکت در استان استفاده شده است.

حبیبی اضافه کرد: بیشترین میزان واکسن استفاده شده در استان سینوفارم با ۷۱درصد است و سایر واکسن ها شامل استرآزنکا ۱۸.۶ درصد، اسپوتنیک هفت درصد، کوبرکت ۲.۲درصد و بهاران ۱.۲ درصد استفاده شده اند.

او با اشاره به تعداد پایگاه های تجمیعی در استان قزوین گفت:۱۰پایگاه شامل سه پایگاه در  شهر قزوین، یک پایگاه در شهر تاکستان، یک پایگاه در شهر بویین زهرا، یک پایگاه در شهر آبیک، دو پایگاه در شهرستان البرز در الوند  و محمدیه و دو پایگاه در شهرستان آوج در آوج و آبگرم دو شیفته کار می کنند البته هر شهرستانی با توجه به شرایط خاص  خود، ساعت فعالیت پایگاه را تنظیم کرده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در استان قزوین با بیان اینکه هم استانی های واجد شرایط دریافت واکسن در سامانه ثبت نام کنند، افزود: اختصاص واکسن کرونا فقط در صورت ثبت نام در سامانه امکان پذیر است و نوبت دهی و اطلاع رسانی براساس ثبت نام در سامانه صورت می گیرد پس از هم استانی های عزیز درخواست می شود درصورت دریافت پیامک یا اطلاع رسانی قبلی به پایگاه های تزریق واکسن مراجعه کنند.

حبیبی گفت: ثبت نام در سامانه امکان برنامه ریزی دقیق تر و سرعت در تزریق واکسن را بیشتر خواهد کرد پس از هم استانی های واجد شرایط مجددا تاکید می شود حتما و سریعتر در سامانه ثبت نام کنند.

او اضافه کرد: در صورت ثبت نام در سامانه و تزریق واکسن گروه سنی ۶۰سال به بالا گروه های سنی پایین تر نیز امکان ثبت نام را سریعتر دارند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در استان قزوین با بیان اینکه روند واکسیناسیون هم اکنون شتاب گرفته و همچنین منظم است، گفت: ۱۰پایگاه واکسیناسیون در سطح استان فعال است که در شهر قزوین سه مرکز پایگاه تجمیعی واکسیناسیون وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین تصریح کرد: مرکز واکسیناسیون واقع در نمایشگاه بین المللی در شمال شهر با مسوولیت دانشگاه علوم پزشکی،پایگاه واکسیناسیون غرب شهر با مسوولیت سپاه در دانشگاه فرهنگیان و پایگاه واکسیناسیون شرق شهر قزوین در بیمارستان ارتش با مسووولیت ارتش فعال هستند و در جنوب شهر نیز هلال احمر مرکز چهارم را راه اندازی می کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =