وبگاه صهیونیستی: توانمندی حزب‌الله دست‌ کمی از یک ارتش ندارد

فارس نوشت:همزمان تشدید نگرانی‌های تل‌آویو از پررنگ‌تر شدن نقش جنبش حزب‌الله در بحران اخیر اقتصادی لبنان، منابع عبری‌زبان از افزایش توانمندی این جنبش سخن گفتند.

وبگاه صهیونیستی «والا» اخیرا با بررسی توانمندی‌های حزب‌الله در بخشی از یکی از گزارش‌های خود ضمن تروریستی توصیف کردن حزب‌الله نوشت: «حزب‌الله دیگر همان سازمان تروریستی نیست که همه ما در گذشته آن را می‌شناختیم.. حزب‌الله یک ارتش به معنای واقعی کلمه شده است. این جنبش یک سازمان آموزش‌دیده است که [از تحولات] درس می‌گیرد».

این وبگاه همچنین اضافه کرد که این جنبش‌ «توانایی‌هایی دارد که دست‌کمی از یک ارتش رسمی غربی ندارد و به‌رغم شمار نیروهای [نه‌چندان زیادش]، در قالب یک تقسیم‌بندی خیلی خوب عمل می‌کند».

این گزارش در حالی منتشر شده است که شبکه «المیادین»‌ نیز اخیرا در یکی از گزارش‌های خود به نقل از منابع عبری‌زبان به نگرانی‌های تل‌آویو از افزایش توانمندی‌های حزب‌الله پرداخت.

این وبگاه لبنانی گزارش داد که برآوردها در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد، حزب‌الله در لحظه می‌تواند به سوی فلسطین اشغالی موشک شلیک کند و اکنون ۱۴۰ هزار موشک در اختیار دارد.

المیادین به نقل از منابع مذکور خبر داده بود که حزب‌الله این امکان را دارد که در یک روز جنگی حدود ۳۰۰۰ موشک به سوی سرزمین‌هاش اشغالی شلیک کند یا به عبارتی دو سوم تعداد موشک‌هایی که در طی دوازده روز نبرد اخیر غزه شلیک شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =