عراق از بررسی احداث سد مشترک با ایران خبر داد

فارس نوشت:وزارت منابع آبی عراق اعلام کرد که در آینده نزدیک، یک تیم فنی به ایران اعزام خواهد کرد تا این گروه ایجاد یک سد مشترک با طرف ایرانی را در اروندرود مورد بحث و بررسی قرار دهد

«عون ذیاب» سخنگوی وزارت منابع آبی عراق، امروز (شنبه)، از سفر یک تیم فنی عراقی در آینده نزدیک به ایران خبر داد.

ذیاب در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) اظهار داشت: «پس از تشکیل دولت ایران، وعده‌هایی درباره یک سفر بسیار مهم به این کشور وجود دارد آن به علت نیاز به تفاهم و گفت‌وگوی فنی در خصوص بسیاری از مسائل به تعلیق‌ شده؛ مسائلی که که می‌طلبد از نظر فنی و جزء‌به‌جزء مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا به یک قاعده موردقبول برای تصمیمات مناسب برسیم».

سخنگوی منابع آبی عراق ادامه داد، مسئله اروند رود نیازمد قطعی شدن است تا این مورد هر سال تکرار نشود ازاین‌رو قصد مطرح کردن ایجاد یک سد مشترک در منطقه اروند رود را داریم.

عون ذیاب افزود: «این بهترین راه‌حل است. اگر برای ایجاد چنین سدی با ایران به توافقی از این دست برسیم، به‌نحوی که در آن گذرگاه‌هایی برای دریانوردی وجود داشته باشد، [این گام] اروند رود و کیفیت آب آن را در طول سال حفظ خواهد کرد. در نتیجه، این مورد که از سال ۲۰۱۸ تداوم داشته، تکرار نخواهد شد. این مسئله نیازمند یک راه‌حل بنیادین است».

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی رنجبر IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
    0 0
    عالیه به شرطی که هردو طرف ازاین طرح عادلانه منتفع و طرحهای بیشتری باید درجهت رفع مشکلاتدوطرف انجام دهند
  • یعقوبعلی رضائی IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 0
    اینکار بنفع ایران نیست.که سد درخاک دیگر درست کند راه آبی حق خودش را دودستی تقدیم دیگران کند بعد نتواند حقش رابگیرد .نمونه اش سدی که برای افغانها ساخت.
  • یول آشان IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 0
    حالا چرا مشترک با عراق خود کشورمون ایران چرا این سد رو نمیخواد احداث کنه احداث مشترک مطمینن به ضرر کشور ما و مردم اونجا تموم میشه ایشالله که این احداث سدمشترک با شکست روب رو بشه اروند رود برای ایران هستش الان میخوان شریک بشن پس ۸ سال جنگ سر چی بود فقط اینکه به تهران نیان وجب به وجب کشورمون رو به هیچ کسی اجازه نمیدیم واگذار کنن حتی به دولت کشور خودمون