نگران بازار مرغ در اصفهان نیستیم/دام زنده باید حفظ شود

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: نگران بازار مرغ در اصفهان نیستیم اما اگر دام زنده را حفظ نکنیم تبعاتی بر بازار گوشت قرمز در آینده نزدیک به جا خواهد گذاشت.

حسین ایراندوست درگفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به اینکه وضعیت تولید مرغ در استان اصفهان بهتر از گذشته است، اظهار کرد: در شب گذشته بالغ بر ۵۷۹ تن مرغ زنده کشتار شد که ۴۲۹ تن گوشت مرغ به بازار عرضه شد که بالاتر از نیاز استان اصفهان است.

وی نیاز استان اصفهان به گوشت مرغ را ۳۹۴ تن اعلام کرد و ادامه داد: آمار جوجه ریزی در تیرماه به هشت میلیون افزایش یافت که چشم انداز خوبی در بازار مرغ ارزیابی می شود و از نظر تولید هیچ گونه نگرانی نیست و با وضعیت تشریح شده، انتظار افزایش ناگهانی در بازار مرغ اصفهان دور از انتظار است.  

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: اگر بر حلقه سوم که مراکز فروش مرغ هستند به درستی نظارت شود، شاهد هیچ گونه افزایش قیمت در بازار مرغ اصفهان نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: به علت خشکسالی و کمبود علوفه برای گوشت دام نگرانی هایی مطرح است که با اقدامات پیشگیرانه درصدد هستیم دام مولد و پرواری را حفظ کنیم و شرکت پشتیبانی امور دام گوشت های مازاد در بازار را خریداری کرده تا ذخایر مطمئن گوشت قرمز را داشته باشیم.

ایراندوست ضرورت تامین نهاده های دامی و علوفه را پیشفرض ذخایر مطمئن گوشت قرمز اعلام کرد و گفت: با حفظ دام موجود، تامین نقدینگی دامدار و حفظ شرایط تولید و نهاده های دامی و علوفه انجام گیرد نگران تامین گوشت قرمز نخواهیم بود اما اگر هرکدام از این مولفه ها فراهم نشود بر بازار گوشت قرمز تاثیر سوء به جا خواهد گذاشت.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =