افتتاح دو واحد آب شیرین کن و یک واحد تولید بخار در قشم

دو واحد آب شیرین کن و یک واحد تولید بخار با سرمایه گذاری بخش خصوصی با توان تولید هشت هزار مترمکعب آب شیرین در روز و تولید روزانه ۲۳۰ تن بخار در هفتمین دور افتتاحیه‌های ریاست جمهوری منطقه آزاد قشم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین از قشم این واحدها با اعتبار ۱۶میلیون دلاری شرکت قشم مولد(هولدینگ پاسارگاد) در راستای بهبود خدمات و تامین نیازهای عمومی مردم و صنایع این منطقه طراحی و اجرا شده است.
ظرفیت هر یک از دو واحد آب شیرین کن به ‌طور متوسط چهارهزار مترمکعب روز و واحد تولید بخار نیز ۲۳۰ تن بخار در ساعت است. 
با افتتاح این پروژه ها افزون بر۲۵ نیروی مستقیم و ۸۰ نیروی غیرمستقیم صاحب شغل شده و آب شیرین تولید شده به ‌مصرف بخشی از ساکنان جزیره قشم و بخار تولید شده نیز به مصرف صنایع جزیره می رسد.
گفتنی است، امروز دوشنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۰ در آیین ویدیو ویدیوکنفرانسی با حضور رییس جمهوری، ۹ پروژه در منطقه آزاد قشم،  با اعتبار ارزی ۱۶ میلیون دلار و ریالی ۲ هزار و ۳۷۹  میلیاردی در پنج حوزه عمرانی، خدماتی، تولیدی، شیلاتی و گردشگری به بهره‌برداری رسید.
یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در پنج مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۷۸ پروژه افتتاحی به اعتبار ریالی ۷۴ هزار و ۶۳۰ میلیاردی و ارزی ۳۹۳ میلیون یورو و ۲۸۱ میلیون دلاری، ۱۴ پروژه کلنگ زنی به ارزش ۱۷۲ارزی میلیون دلار و ارزش ریالی ۳۲ هزار و پنج میلیارد ریال و  ۷۶ پروژه در حال اجرا با رقم سرمایه‌گذاری ۴۹۵ میلیون دلار، ۲۲۳ میلیون یورو و  ۱۹ هزار و ۱۸۵ هزار میلیارد ریال، در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =