واکنش ابراهیم شکوری به ادعای تبانی پرسپولیس با ماشین سازی

تسنیم نوشت: معاون اجرایی و سخنگوی باشگاه پرسپولیس گفت: نتیجه بازی پیکان و ماشین‌سازی جواب خیلی محکمی به کسانی بود که می‌خواستند برای پرسپولیس حاشیه‌سازی کنند.

ابراهیم شکوری درباره پیروزی ۳ بر یک تیم پرسپولیس مقابل تراکتور و فاصله کوتاه سرخپوشان با رقم زدن پنجمین قهرمانی متوالی لیگ برتر اظهار داشت: بازی سختی بود. وقتی سایر تیم‌ها می‌بینند که پرسپولیس چهار دوره قهرمان لیگ شده و در آستانه کسب پنجمین قهرمانی متوالی قرار دارد، قطعاً می‌خواهند نمایشی متفاوت از خودشان به نمایش بگذارند. خدا را شکر بچه‌ها توانستند عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند. البته بازی می‌توانست گل‌های بیشتری داشته باشد، اما با توجه به شرایط سخت بازی به نظرم نتیجه خوبی به دست آمد.

وی درباره دیدار با پیکان و نگرانی هواداران بابت دست کم گرفتن این تیم تصریح کرد: ابتدا از کلیه اعضای تیم و باشگاه تشکر کنم. تیم ما ۱۵ ماه است با فشار بالا در مسابقات حضور دارد. از لیگ قهرمانان آسیا گرفته تا سوپرجام، واقعاً باید به بازیکنان و کادرفنی خدا قوت بگوییم. الان اکثر بازیکنان ما ملی‌پوش هستند و کادر فنی قوی داریم که می‌دانند فوتبال تا لحظه سوت پایان ادامه دارد. بچه‌ها برد مقابل تراکتور را هم مانند ماشین‌سازی فراموش کرده‌اند و همه اعضای تیم و باشگاه می‌دانند که باید روز جمعه موفق از زمین بیرون بیاییم تا اتفاقی تاریخی رقم بزنیم.

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس در واکنش به این موضوع که تیم پیکان نیز با ۵ گل ماشین‌سازی را شکست داد اما در طول هفته گذشته اتهاماتی به پرسپولیس برای پیروزی پرگل مقابل ماشین‌سازی زده می‌شد، به تسنیم گفت: با توجه به اینکه سقوط ماشین‌سازی قطعی شده، این نتایج طبیعی است. نتیجه روز گذشته پیکان هم جواب خیلی محکمی برای کسانی بود که می‌خواستند برای پرسپولیس حاشیه‌سازی کنند. همانطور که گفتم برای تیمی که چهار دوره قهرمان شده و در آستانه پنجمین قهرمانی قرار دارد، این دشمنی‌ها وجود دارد. در فوتبال همه می‌دانند که اتفاقات داخل زمین مهم است و خدا را شکر تیم ما داخل زمین با تمام قدرت کار می‌کند. به خوبی می‌دانیم که باید اتفاقات بازی قبل را فراموش کنیم و تمام تمرکزمان روی بازی بعد باشد. 

شکوری درباره پاداش باشگاه پرسپولیس به اعضای تیم، قبل از بازی با تراکتور و اینکه آیا این پاداش دیگری پیش از هفته پایانی نیز پرداخت خواهد شد، عنوان کرد: در مورد بحث‌های مالی، باشگاه پرسپولیس به‌عنوان باشگاهی که اسم دولتی دارد اما از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند، همیشه مظلوم واقع شده است. این پاداش‌ها شاید حداقل کاری است که می‌توان برای تیم خوب‌مان انجام داد. قطعاً نیاز است به باشگاهی که در آستانه پنجمین قهرمانی متوالی قرار دارد، از طریق سازمان‌ها و نهادهای مختلف کمک شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به شور و اشتیاقی که باشگاه ما حداقل در نصف جامعه به وجود می‌آورد، می‌توان کمک‌های خیلی بیشتری انجام داد، اما متأسفانه از هیچ جایی به ما کمک نمی‌شود. پاداشی که پرداخت شد، حداقل پاداشی بود که بچه‌ها لایق آن بودند. امیدوارم روزی برسد که باشگاه همچون نتایجش، شرایط مالی خوبی داشته باشد. در هر صورت باشگاه تمام تلاشش را می‌کند تا با وجود تمام مشکلات و تحریم‌هایی که وجود دارد و درآمدهایی که مانند حق پخش تلویزیونی و دیگر درآمدهایی که به باشگاه داده نمی‌شود، بهترین امکانات را در اختیار اعضای تیم قرار دهد.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: ما بارها در مورد مسائل مالی و درآمد باشگاه صحبت کردیم‌. واقعاً هیچ درآمدی وجود ندارد. ما خواهش می‌کنیم متولیان این امر بیایند و حق باشگاه‌ها را براساس رده‌بندی، هواداران و سایر مسائل بدهند. حق‌پخش تلویزیونی، تبلیغات محیطی، کپی‌رایت و سایر مسائل وجود دارد، اما متأسفانه داده نمی‌شود. این حق باشگاه‌هاست که امیدواریم زودتر حل شود. یکی از شعارهای فدراسیون جدید هم درآمدزایی و مستقل شدن باشگاه‌ها بود و امیدواریم این کار را انجام دهند، اما تا امروز ما یک ریال درآمد نداشتیم؛ نه از تبلیغات محیطی و نه حق پخش تلویزیونی.

شکوری در خصوص آخرین وضعیت پرونده کالدرون نیز توضیح داد: پرونده کالدرون هم مانند سایر پرونده‌های دیگری بود که در دوره مدیریتی ما در چند ماه گذشته بر سر باشگاه سرازیر شد. فکر می‌کنم تا چند روز دیگر هم حکم نهایی بیاید و ما ملزم به پرداخت مطالبات او هستیم. ان‌شاالله ارکای که باید کمک کنند، کمک کنند تا این مشکل حل شود. ما سعی کردیم مشکلات را به حداقل برسانیم و میراث بدی برای آیندگان به جای نگذاریم.

«آیا صحبتی با کالدرون شده است؟»، وی در واکنش به این سوال گفت: بله. از طریق دوستان صحبت‌هایی شده، اما کالدرون رأی قطعی فیفا را دارد و باشگاه باید این مبلغ را پرداخت کند. فکر می‌کنم الان تمرکز هواداران و باشگاه روی بازی روز جمعه است تا اتفاقی تاریخی رقم بخورد و فکر می‌کنم بعد از آن می‌توانیم در مورد خیلی از مسائل صحبت کنیم.

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دریکوند IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    6 18
    چطور وقتی سپاهان به مس پنج تا زد خود لنگیها این تهمت را به سپاهان زدند
  • RO ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    1 9
    چرا یبار وزیر ورزش نمیاد سالی ۲بار مربی و مدیر عامل پرسپولیس را عوض کند تا استقلال قهرمان شود