اولین واکنش آمریکا به حمله پهپادی علیه نجف اشرف

ایرنا نوشت: ائتلاف آمریکایی در عراق می گوید ظرف ۴۸ ساعت گذشته حمله ای در عراق و سوریه نداشته است و همزمان، هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق با وجود بیانیه تیپ امام علی (ع) مبنی بر حملات مکرر پهپادی، ادعا کرد این انفجار نتیجه انبار کردن نادرست مهمات و افزایش درجه حرارت بوده است.

وین مارتو سخنگوی ائتلاف آمریکایی در عراق در توییتی نوشت: ائتلاف و ایالات متحده آمریکا در ۴۸ ساعت گذشته هیچ حمله ای در عراق و سوریه انجام نداده اند.

این در حالی است که منابع نزدیک به مقاومت عراق می گویند این حملات پهپادی را رژیم صهیونیستی انجام داده است.

در همین حال، هسته اطلاع رسانی عراق مدعی شد این انفجارها ناشی از انبار کردن نادرست مهمات و افزایش حرارت هوا رخ داده است.

این ادعای هسته اطلاع رسانی عراق با واکنش هایی در رسانه ها و به ویژه شبکه های اجتماعی عراقی روبرو شده است.

برخی کاربران با استناد به گزارش های سابق و غیر دقیق خواندن سوابق اطلاع رسانی این مرکز به انفجار تروریستی الکاظمیه اشاره کردند که در ابتدا از سوی هسته اطلاع رسانی امنیتی ناشی از انفجار کپسول گاز عنوان شد.

همچنین کاربران شبکه های اجتماعی به انفجار اخیر شهرک صدر اشاره کرده اند که درابتدا علت آن از سوی هسته اطلاع رسانی امنیتی، بمب کارگذاری شده اعلام و سپس اذعان شد که انفجار مذکور انتحاری بود.

عده ای از مخاطبان نیز در نظراتی طنزآمیز گفته اند «عجیب است که هسته اطلاع رسانی، علت انفجار را اتصالی برق ندانسته است!»

چهارمین حمله پهپادی به نجف اشرف در حالی ساعاتی پیش اعلام شد که منابع عراقی تاکنون از زخمی شدن ۴ نفر در حمله پهپادی سوم به مجتمع مسکونی «السلام» نجف اشرف خبر می دهند.

منابع نزدیک به گروه های مقاومت می گویند این حملات را پهپادهای رژیم صهیونیستی با شلیک راکت انجام دادند و یک راکت منفجر نشده نیز در نزدیکی مجتمعی مسکونی خنثی شد.

فرماندهی گردان دوم تیپ امام علی (ع) عصر دوشنبه در بیانیه‌ای که صابرین نیوز منتشر کرد، آورده است: یک پهپاد در ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه به پایگاه الدیوک متعلق به این گردان حمله کرد و سپس حمله دیگر در ساعت ۱۷:۳۰ عصر رخ داد. پیش از آن نیز در ساعات اولیه صبح دوشنبه عملیات شناسایی هوایی در آسمان این شهر رصد شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =