احتمال افزایش قیمت لاستیک در شهریورماه

تسنیم نوشت:‌ سخنگوی انجمن تایر با بیان اینکه در بخش تایر تولیدکنندگان با دستگاه های مختلفی کار می کنند که با قطعی برق زیان زیادی عاید آنها شده است، گفت: با توجه به هزینه های تولید احتمالاً در شهریورماه امسال افزایش قیمت در تایر اجرایی شود.

حجم زیادی از صنایع کشور هر روز با قطعی برق آنهم بدون برنامه ریزی روبه رو هستند که همین امر آسیب های زیادی را به صنایع مختلف وارد کرده است.به عنوان نمونه صنعت تولید تایر نیز متأثر از قطعی مکرر برق با زیان در تولید مواجه است که این موضوع اثرات منفی خود را بر کاهش تولید کارخانجات گذاشته است.

البته نکته قابل توجه اینجاست در اطلاعیه شرکت برق به برخی از کارخانجات تولید تایر در استان های مختلف عنوان شده با توجه به افزایش درجه حرارت وتبع آن افزایش مصرف برق براساس ابلاغیه مصوب شورای امنیت کشور از 4 مردادماه تا 7 مردادماه مصرق برق استان حداکثر در حد 10 درصد دیماند مصرفی است و صنایع می توانند در طرح این بازده زمانی طرح تعطیلات وتعمیرات خود را انجام دهند.

گله تولیدکنندگان تایر از قطعی برق / احتمال افزایش قیمت لاستیک در شهریورماه

مصطفی تنها به عنوان سخنگوی انجمن صنعت تایر در همین ارتباط گفت: برای تولید باید زیر ساخت های لازم فراهم باشد در غیر این صورت تولید با ضرر است. در بخش تایر تولیدکنندگان با دستگاه های مختلفی کار می کنند که با قطعی برق  زیان زیادی عاید تولید کننده  می‌شود.

وی افزود: کارخانجات در برخی از موارد از برق اضطراری آنهم برای جلوگیری از مسدود شدن خط تولید استفاده می کنند اما در مجموع ضایعات کارخانجات به دلیل قطعی برق افزایش یافته و حتی واحدها با خرابی ماشین آلات هم روبه رو شده اند.

تنها اضافه کرد: به نظر می رسد مسئولین باید فکر اساسی برای صنایع تولیدی کشور آنهم با قطعی برقی کنند در غیر این صورت تولید اصلا برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

سخنگوی انجمن صنعت تایر تأکید کرد : البته تولیدکنندگان تا حد توان مشغول تولید هستند و نمی گذارند اختلالی در بازار به وجود آید اما با توجه به هزینه های تولید احتمالاً در شهریورماه امسال افزایش قیمت در تایر اجرایی شود.

223227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1539181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =