۰ نفر
۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۳

ایسنا نوشت:

فرمانده انتظامی استان تهران و البرز از دستگیری زمین‌خواری که بیش از 34 هزار مترمربع از زمین‌های چالوس را تصرف کرده بود، خبرداد. سردار علیرضا اکبرشاهی با اعلام دستگیری فردی که با تصرف اراضی ملی، 13 میلیارد تومان سرمایه را به سرقت برده بود، گفت: پنجم اردیبهشت ماه سال‌جاری با دریافت گزارشی از اداره منابع طبیعی شهرستان کرج مبنی بر این که فردی به نام «محمد» از سال 1367 اقدام به تصرف اراضی ملی کرده و از همان سال در مراحل مختلف تاکنون 34 هزار و 500 مترمربع از اراضی ملی در منطقه چالوس را تصرف کرده است، رسیدگی به صحت و سقم پرونده در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان تهران و البرز قرار گرفت.

پس از بررسی و مطالعه دقیق سوابق مشخص شد که محمد در سال 1367 در منطقه چالوس کرج 2 هزار متر مربع و در سال 1378 نیز 6 هزار و 120 مترمربع دیگر از اراضی ملی را در همان منطقه صرف و اقدام به کاشت درخت گردو، احداث یک باب ساختمان و دیوارکشی کرده است و در هر مرحله با ترفندهای مختلف از تحویل و بازگشت اراضی طفره رفته و صورت جلسات رفع تصرف نیز صوری بوده و به صورت قانونی تنظیم شده است.
این زمین‌خوار در سال 1386 نیز 25 هزار و 774 متر و در سال‌های اخیر نیز به دفعات مختلف اراضی ملی را به تصرف خود درآورده است به گونه‌ای که برابر آخرین نظریه کارشناسی صورت گرفته اراضی تصرف شده وی به میزان 34 هزار و 500 متر مربع و به ارزش تقریبی 13 میلیارد تومان است، اما از همان سال 1367 تاکنون هیچ اقدام مؤثری مبنی بر رفع تصرف و خلع ید از تصرفات انجام گرفته صورت نگرفته است.

با به دست آمدن دلایل کافی و مستندات قانونی مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط این فرد، وی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و از آنجا نیز با قرار وثیقه 14 میلیارد تومانی روانه زندان شد.
56282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام MY ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    0 0
    ایکاش زمین خوار بزرگ شیراز هم دستگیر میشد . صد افسوس ):
  • هادی IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    0 0
    کاش ...کرمان به فکر زمین خواری گسترده در اراضی زیر سد جیرفت توسط اعضای هییت مدیره شرکت .......زیر سد جیرفت بود.