اعلام آمار خودروهای ناقص در کف پارکینگ

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور نوشت: تعدادی خودرو به دلیل نقص فنی کف پارکینگ کارخانه‌های خودروسازی مانده است.

آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با اشاره به مشکلات عدیده صنعت قطعه سازی در دوران تحریم و شیوع ویروس کرونا، گفت: قطعه سازان صنعت خودرو به غیر از ۲ بحث غول کرونا و تحریم‌های خارجی، با مشکلات عدیده داخلی دست و پنجه نرم می‌کند، به عبارت دیگر تحریم‌های داخلی بیشتر به صنعت خودرو و قطعه سازی ضربه وارد می‌کند.

او با بیان اینکه تحریم های داخلی ضربه های زیادی به صنعت خودروسازی و قطعه سازی وارد کرد، گفت: چند سالی است که درگیر تحریم های خارجی هستیم اما متاسفانه تحریم های داخلی بیشتر از تحریم های خارجی به این صنعت ضربه وارد کرد و توان قطعه سازان و خودروسازان را گرفت.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور  تشریح کرد: در کنار این مسائل برخی موضوعات بحرانی و بین المللی مانند ریزتراشه‌ها وجود دارد که در سطح بین المللی پیش آمده است؛ به عبارتی کل جهان با کمبود تراشه مواجه شدند که تاثیرات منفی در صنایع خودروسازی گذاشت اما این مسائل موقت است و ناشی از کرونا و بحران‌های دیگر است که رفع و رد می‌شود.

چند هزار خودرو ناقص در کف پارکینگ خودروسازان است؟

محبی نژاد افزود: اگر صادقانه بگوییم، ما از بحران‌های جهانی کمتر از بحران‌های داخلی لطمه می‌خوریم. قریب به ۱۴۰ هزار خودروی ناقص کف پارکینگ‌های خودروسازان وجود دارد که بسیاری از آن‌ها به دلیل نقصی قطعات و به ویژه بحث بحران است که شاید نصفی از آن به دلیل بحران ریز تراشه‌ها باشد که تجاری نمی‌شود.

او ادامه داد: بایستی افق آتی صنعت خودرو را ترسیم کنیم، در کشور ما متاسفانه تمرکز سیاست گذاری و تصمیم گیری راجع به صنعت خودرو وجود ندارد و مجلس، دولت و ارکان داخلی و قسمت‌های مختلف دولت مثلا وزارت اقتصاد با وزارت صنایع همسو نیست، وزارت صنایع با بانک مرکزی همسو نیست و تفرق آرا و نظرات و تصمیم گیری هم در داخل دولت بیداد می‌کند و هم در مجلس و قوه قضاییه وضع همین شکل است.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور  افزود: نمایندگان مجلس، هم درون خود درباره صنعت خودرو اتفاق نظر دارند و هم مجلس با دولت اتفاق نظر ندارد و هم دولت درون خود اتفاق نظر ندارد.

محبی نژاد گفت: پیشنهاد برای برون رفت از این وضعیت سردرگم این است که باید یک کمیته ملی خودرو درست شود و از تمام ارکان تاثیرگذار یا سیاست گذار دعوت شود تا در آن کمیته نمایندگان تام الاختیار همه حضور داشته باشند.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: مصوبات و خروجی‌های کمیته لازم الاجرا به کل دستگاه‌ها باشد و بدون تفسیر و ردخور این مصوبات اجرایی شود و صنعت خودرو بر مدار صنعت افق چشم انداز ۱۴۰۵ باشد.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1539560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =