رشد رایتل با تکیه بر توان داخلی و نوآوری

توسعه زیرساخت‌ها و رشد چشمگیر شاخص‌های عملیاتی رایتل با تکیه بر توان داخلی و غلبه بر پیچیده‌ترین و سخت‌ترین شرایط تحریم رخ داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرکت خدمات ارتباطی رایتل (هلدینگ ارتباطی شستا) در حالی توانسته در سال ۱۳۹۹ با رشد درآمد عملیاتی ۶۰ درصدی به کار خود پایان دهد که علی‌رغم عدم همکاری پیمانکاران و تامین‌کنندگان خارجی از ایفای تعهدات قراردادی خود به بهانه واهی تشدید تحریم‌ها و هزینه‌های گزاف خدمات آنها به دلیل بالا رفتن نرخ ارز، این شرکت با تمرکز بر توان داخلی، اعتماد به نیروهای متخصص داخلی و همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و به منظور بومی‌سازی دانش و فناوری در داخل و کمک به توسعه نوآوری، نه تنها توانست موانع ایجاد شده در مسیر توسعه و پیشرفت را رفع کند، بلکه در جلوگیری از خروج ارز از کشور و کاهش شدید هزینه‌های شرکت در شرایط حساس کنونی، نقش موثری ایفا کرد.

گفتنی است اتخاذ رویکردهای هوشمندانه با اتکا و اعتماد به توان داخلی و دانش کسب شده، رایتل را بر آن داشت تا پس از ارتقای شبکه خود در تهران و البرز به فناوری 4.5G، اقدامات لازم را جهت ارتقای شبکه در شهرهای اصفهان، مشهد، تبریز، رشت، ساری، کاشان، رفسنجان، بم، سیرجان و قزوین در دستور کار خود قرار دهد. 

در حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات نیز پیمانکاران توسعه و نگهداری خارجی که به بهانه تحریم از انجام تعهدات خود سرباز زده بودند یا طلب مبالغی گزاف می‌کردند، با شرکت‌های توانمند داخلی یا نیروهای داخل شرکت جایگزین شدند. این اقدام نه تنها سرعت رشد رایتل را افزایش داد بلکه به طرز بسیار چشمگیری باعث کاهش هزینه‌ها شد که یکی از عوامل سودآوری شرکت نیز همین امر است.

شرایط امروز رایتل یکی از درخشان‌ترین نمونه‌های موفق نگاه به داخل برای حل مشکلات بوده که همواره مورد تایید مقام معظم رهبری است.

مهم‌ترین عامل موفقیت این رویکرد در دو سال گذشته نیز، تلاش‌های شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر کارکنان و مدیران این شرکت در حل پیچیده‌ترین مشکلات از یک سو و حمایت‌ها و اعتماد مجموعه سهام‌داری شرکت رایتل در شستا و به‌ویژه مدیرعامل فرهیخته و عمل‌گرای آن دکتر رضوانی‌فر از سوی دیگر بوده است.

223227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1539769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =