۰ نفر
۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۷

ایسنا نوشت:

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، گفت:‌ تالاب شادگان ششمین تالاب بین‌اللملی کشور است که در لیست قرمز "مونترو" قرار دارد و به همین دلیل احیای این تالاب نیازمند تدابیری خاص است.

تورج همتی در کارگاه آموزشی حفظ تنوع زیستی تالاب شادگان، اظهار کرد: تالاب شادگان در شرایطی قرار دارد که عوامل مختلف انسانی و طبیعی، حیات و تنوع زیستی این تالاب را تهدید می‌کند.

وی افزود: خشکسالی‌های پی ‌درپی سال‌های گذشته، برخی نقاط تالاب شادگان را خشک کرده و لازم است برای نجات این تالاب، طرح جامع مدیریت به عنوان رویکردی برای نجات تالاب‌ها در تالاب شادگان اجرایی شود.

همتی تصریح کرد: هم ‌اکنون نیاز تالاب شادگان به احیاء درک شده و اکنون لازم است فعالیت‌هایی هماهنگ برای حفظ تالاب انجام شود؛ ناهماهنگی در انجام وظایف و یا موازی‌کاری از دلایل تخریب تالاب شادگان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: تالاب شادگان از نظر زیست ‌محیطی مکانی مناسبی برای گونه‌های مختلف آبزی و پرندگان است، به طوری که 173 گونه از 285 گونه پرنده موجود در جهان در تالاب شادگان یافت می‌شود.

وی با اشاره به یک گونه‌ پرنده در حال انقراض به نام "سلیم خرچنگ‌خوار" که در تالاب شادگان زندگی می‌کند، تاکید کرد: از 60 هزار قطعه «سلیم خرچنگ‌خوار» که در جهان وجود دارد، 26 هزار قطعه آن در تالاب شادگان زندگی می‌کند؛ تالاب شادگان یکی از بزرگترین کلنی‌های جمع‌آوری جوجه این پرنده است.

همتی گفت: تاکنون از تالاب‌ شادگان حفاظت مناسبی انجام نشده و شرایط موجود تالاب می‌طلبد که طرح جامع حفاظت از تالاب شادگان با کیفیت و سرعت بالا اجرایی شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =