عصبانیت و دعوای شبنم فرشادجو در صحنه سریال «یاور»

شبنم فرشادجو با حضور در برنامه «سریالیست»، ناگفته‌هایی را از بازی در سریال پرحاشیه‎ای که با نوع نگاهش به زنان جنجالی شد، بر زبان آورد و به این سریال حمله کرد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شبنم فرشادجو، بازیگر نقش نسرین در سریال «یاور»، دیشب (پنجشنبه هفتم مرداد)، مهمان برنامه «سریالیست» با اجرای پدرام کریمی بود، که از شبکه یک پخش شد.

او در ابتدای برنامه، در انتقادی تند از سریال «یاور» گفت: «مهم‌ترین مشکل این سریال، زن‌ستیزی آن بود. من جزو مخالفان این متن بودم.»

فرشادجو درباره ایرادات محتوایی وارده به متن این سریال در زمینه حضور زنان و انفعالی که دارند، توضیح داد: «متاسفانه باید اقرار کنم بدون خواندن فیلمنامه قرارداد بستم و به گروه اعتماد کردم. من خودم جزو مخالفان و منتقدانِ نگاه سعید مطلبی (نویسنده) به زنان هستم.»

این بازیگر افزود: «برخی سکانس‌ها بود که حتی دعوایم می‌شد و دلم می‌خواست با نویسنده صحبت کنم. فقط توانستم به امید سعید سلطانی که به نظرم کارگردان صبور و بی‌نظیری هستند، کوتاه بیایم و کار کنم.»

او با اشاره به این‌که بسیاری از بازیگران دیگر هم از متن عصبانی بودند، افزود: «خانم سعیدی و آقای ارجمند، خودشان هم ناراضی بودند از این قضیه. آن قدر شخصیت نسرین در این سریال نصیحت می‌شد که حوصله‌بَر شده بود. یک زن ۴۰ ساله که بچه‌های ۲۰ ساله دارد. می‌خواهد داماددار شود وحالا باید بنشیند نصیحت مادرشوهرش را بشنود. واقعا نداریم. فکر نمی‌کنم حتی در روستاها و شهرستان‌های ما این اتفاق بیفتد.»

این بازیگر درباره متلکم وحده بودن کاراکترهای مادر و پدر یادآور شد: «واقعا ما یک جاهایی بعد از ۷ صفحه جمله سرناهار و شام، فقط می‌گفتیم بله آقا جون چشم آقا جون! نمی‌دانم روی چه حسابی این متن نوشته شده بود. هربار هم خواستم با آقای نویسنده صحبت کنم به خاطر کرونا، پشت یک دیوارهایی بودند و هیچ وقت تشریف نیاوردند. تا روز سوم چهارم پخش که آمدند و گفتند خسته نباشید. خیلی خوب بود. همین!»

فرشادجو در ادامه گفت: «سکانسی بود که من با مادرشوهرم نشسته‌ام تا به روز شوم و شوهرم من را بپسندد. ما در این صحنه، ژورنال نگاه می‌کردیم و من به کارگردان گفتم آقای سلطانی، چه کسی الان ژورنال نگاه می‌کند! مجله خیاطی کسی نگاه نمی‌کند! الان اپلیکیشنی هست و در آن نگاه می‌کنی. ژورنال برای این دوره نیست. این سریال را آقای مطلبی دهه هفتاد نوشته است؟ من هنوز هم نمی‌دانم. شاید طرح برای قبل بوده و بعدا تصویب شده است.»

عصبانیت و دعوای شبنم فرشادجو در صحنه سریال «یاور»

سریال «یاور» به کارگردانی مشترک سعید سلطانی و اصغر نعیمی، نویسندگی سعید مطلبی و بازی داریوش ارجمند، زهرا سعیدی، محمد حاتمی، ارسلان قاسمی، شبنم فرشادجو، مهوش افشارپناه، اسماعیل محرابی و ... ، ماه رمضان ۱۴۰۰از شبکه سه سیما پخش شد. 

فصل تازه «سریالیست» به تهیه‌کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و اجرای پدرام کریمی، کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که پنجشنبه هر هفته، ساعت ۲۳:۱۵ روی آنتن می رود.

۵۷۵۷

کد خبر 1540037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • سحر IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    10 34
    بنظر من که عالی بود
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    17 2
    فسخ میکردی قرارداد رو خب!
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    13 21
    چه ربطی به زن ستیزی داشت این حرفا؟؟؟؟
  • ..... IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    21 13
    نخونده! ‌مطلبی و سلطانی هم‌‌نمی شناخت لازم نبود فیلم ‌نامه بخون مثلث مطلبی و سلطانی و ارجمند یعنی زن ستیز بودن
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    23 13
    یک سریال پوچ و بی معنی و بی سرته و مبتذل که معلوم بود رانتی و برای گرفتن بودجه کلان از صداسیمای میلی ساخته شده.
  • زهرا IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    26 12
    سریال مسخره ای بود
  • M IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    25 2
    سلام واقعا آفرین به شما منم کاملا موافقم متاسفانه در بیشتر این فیلمها به نوعی زنان رو تحقیر میکنند باید فرهنگ صحیح رو رواج داد نه اینکه با ساخت این فیلمها جایگاه زنان رو پایین کشید
  • ک.م IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    23 10
    مزخرف تر از سریال های ایرانی نیست
    • NO ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      5 1
      چرا هست سریالهای ترکیه خخخ
    • محمد IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      0 3
      هر جور فکر کنی سریال ترکیه ای بهتر از ایرانی هست‌ حداقل یه هیجان داره برو بشین سریال های گوزل و ستاره شمالی و حکایت ما و برگ ریزان‌ و البته سریال غنچه های زخمی که من دوبار کامل دیدم‌ و .... رو ببین سریال ایرانی صفر در نظر بگیری سریال های ترکیه رو با نود حساب کنی
  • مجتبی IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    25 6
    واقعا سریال مزخرفی بود
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    28 3
    اونجا زن نبود که من اول که دیدم فکر کردم نوکر خونشونه
  • ملت IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    22 2
    تو دنیا حتی کشورهای خیلی عقب تر از ایران .سریال فیلم کلا عوض شده ولی متاسفانه هنوز سریالهاو فیلم های ایرانی حول یک محور میچرخه که فقط داستانهای ابکی و بدون سر ته هست . نه ادم اولش چیزی می فهمه نه پایان خوبی داره که پیامی داشته باشد درسی یاد بگیری ازش .هیچ کیفیت و هیجانی هم نداره که ادم حداقل .از دیدنش لذت ببره . چرا دلیلش را نمی دانیم .
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 2
    پولت را گرفتی حالا حرف دراومدی خوب برای حمایت از زنان قراردادت را فسخ میکردی
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    6 0
    جامعه اي كه به زن و مادر احترام واقعي ( نه فقط در لفظ) نگذارد پيشرفت نمي كند. زن و مادر تحقير شده نسل حقير پرورش مي دهد.
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    7 1
    شما از حضور جناب والامقام استاد داریوش ارجمند باید می فهمیدید که یه اقیانوس زن ستیزی درون فیلم هست . این موضوع دیگه کاملا مشخصه نیاز به فهم بالایی نمیخواد