رقابت جواد عزتی با «خورشید» و پژمان جمشیدی با «دینامیت»

فیلم‌های تازه‌ای که روی پرده سینما رفته توانسته تا حدودی جدول فروش فیلم‌های سینمایی را با تغییری مثبت روبه‌رو کند.

مهسا بهادری: هنوز هم وقتی که حرف از تماشای فیلم در سینما پیش می‌آید، عده‌ای با تعجب می‌پرسند، مگر سینماها باز است؟ در حال حاضر و با توجه به پیک پنجم کرونا، سینماها یکی از مکان‌های تفریحی امن به حساب می‌آیند.

به همین دلیل نیز در هفته اخیر سینماها تا حدودی روند روبه رشدی را طی کردند. فیلم‌های تازه‌ای روی پرده سینما رفت و همین موضوع باعث شد تا شوک مثبتی به جدول فروش سینماها وارد شود. در این میان اما میزان فروش پنج فیلم اکران نوروزی باز هم شبیه هفته‌های گذشته است و چندان چنگی به دل نمی‌زند.

«دینامیت» هفته‌ای یک میلیارد و نیم می‌فروشد

فیلم سینمایی «دینامیت» از روزی که روی پرده سینما رفت، روند متفاوت را در پیش گرفت و در یک ماه به فروش هفت میلیارد تومان دست پیدا کرد. فیلمی کمدی که پس از یک‌سال و نیم از شروع همه‌گیری توانست در مدت یک ماه ۳۱۸ هزار مخاطب را به سینما بیاورد. در یک هفته اخیر عده‌ای آن را تکراری خواندند و خندیدن به موضوعات تکراری و سطحی را کار بیهوده‌ای دانستند اما هرچه که باشد در یک سال و نیم گذشته، موفق‌ترین فیلم گیشه به «دینامیت» تعلق دارد.

ورود فیلم سینمایی «دینامیت» با کارگردانی مسعود اطیابی رونق دوباره‌ای به سینماها داد این فیلم که کار خود را از ۱۰ تیر آغاز کرده، با فروش یک میلیارد ۷۵۲ میلیون تومانی در هفته گذشته، برای چهارمین بار صدر نشین جدول فروش شد.

نازنین بیاتی، محسن کیایی، زیبا کرمعلی، پژمان جمشیدی و احمدمهرانفر از بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

جدول فروش امیدوار کننده شد

فیلم سینمایی «خورشید» با کارگردانی مجید مجیدی نیز در هفته گذشته ۴۴ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان فروش داشت که رقم قابل قبولی برای این فیلم است. چرا که حدود ۱۰ روز پیش هم‌زمان با اکران سینما، اکران آنلاین فیلم سینمایی «خورشید» آغاز شد و مانند دیگر فیلم‌ها بلافاصله پس از آغاز اکران آنلاین قاچاق شد، اما بازهم توانست در یک هفته چنین فروشی را برای خود ثبت کند و پس از «دینامیت» جایگاه دوم فروش را به خود اختصاص دهد.

علی نصیریان، جواد عزتی و طناز طباطبایی از بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند، که توانسته‌اند مخاطبان را به سینما بیاورند.

فیلم «هفته‌ای یکبار آدم باش» هم رقم نسبتا خوبی را برای خود ثبت کرد و کار هفته گذشته خود را با ۱۹ میلیون تومان به پایان رساند. این در حالی است که دو فیلم «مدیترانه» و «سیاه‌باز» هم که به تازگی روی پرده سینما رفته‌اند، تا حدودی همین میزان از فروش را برای خود ثبت کرده‌اند.

پژمان جمشیدی با «دینامیت» گیشه را منفجر کرد
فیلم سینمایی«خورشید» با بازی علی نصیریان

اکران‌های نوروزی، همچنان ناموفق

فیلم سینمایی‌های «تکخال»، «خون شد» و «لاله» که از هفته آخر اسفند ۱۳۹۹ کار خود را آغاز کرده‌اند در ماه‌هایی که گذشت اوضاع چندان خوبی را در بحث فروش تجربه نکردند.

فیلم سینمایی «تکخال» با کارگردانی مجید مافی تا کنون توانسته ۹۵۹میلیون تومان را در گیشه برای خود ثبت کند. حسین فرح‌بخش تهیه کننده این فیلم سینمایی در ۲۰ تیر تصمیم گرفت تا اکران آنلاین این فیلم را همزمان با اکران سینمایی آغاز کند که چند ساعت بعد از شروع اکران آنلاین، این فیلم قاچاق شد. اما با همه این تفاسیر، در هفته گذشته این فیلم سینمایی فروشی معادل شش میلیون و ۶۲۰ هزارتومان داشت و با اینکه به راحتی در دسترس است اما بازهم توانست ۲۹۳ را پای پرده سینما بنشاند.

فیلم سینمایی «خون شد» با کارگردانی مسعود کیمیایی هم، از زمان اکران در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حواشی زیادی به همراه داشت اما به هر حال انتظار می‌رفت نام سعید آقاخانی و هنر فیلمسازی کیمیایی به کمک جواد نوروزبیگی، تهیه کننده کار بیاید تا فروش خوبی را برای این فیلم به ثبت برساند اما این اتفاق نیفتاد و «خون شد» در این پنج ماه توانست فقط ۱۹۲ میلیون تومان از سهم فروش بلیت سینما را به خود اختصاص دهد. 

پژمان جمشیدی با «دینامیت» گیشه را منفجر کرد
فیلم سینمایی «خون شد»

در هفته گذشته نیز، «خون شد» با فروش یک میلیون و ۷۴۰ هزارتومانی، رقم غیرقابل قبولی را برای گیشه خودش به ثبت رساند.

یکی از فیلم‌هایی که از ابتدای اکران فروش ناموفقی داشت، فیلم سینمایی «لاله» بود که تا کنون تنها ۹۰ میلیون تومان فروخته است و در هفته اخیر نیز تنها با دو مخاطب، فروش ۶۰ هزارتومانی را برای گیشه خود ثبت کرد.

تازه واردهای سینما در هفته نخست چه کردند؟

پس از موفقیت نسبی «دینامیت» در گیشه و روشن شدن چراغ‌ سینماها سه تهیه‌کننده دیگر نیز این ریسک را پذیرفتند و فیلم‌هایشان را روی پرده سینما بردند. علی قائم مقامی تهیه کننده «سیاه‌باز» اولین کسی بود که این‌کار را انجام داد. این فیلم که در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، در ۱۰ روز ابتدایی ۳۰ میلیون تومان را در گیشه به ثبت برساند و در هفته گذشته نیز ۱۸ میلیون تومان را برای گیشه خود ثبت کرد.

 موضوع این فیلم با کارگردانی حمید همتی، در ارتباط با شخصی است که در زمینه بیت کوین فعالیت دارد و ناخواسته درگیر ماجراهایی می‌شود.

پژمان جمشیدی با «دینامیت» گیشه را منفجر کرد
فیلم سینمایی «سیاه‌باز»

درست یک روز بعد از «سیاه‌باز» فیلم سینمایی «قصه عشق پدرم» با کارگردانی محمدرضا ورزی روی پرده سینما رفت یکی از بازیگران اصلی این فیلم مرحوم چنگیز جلیلوند است که آذر سال گذشته بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. «قصه عشق پدرم» در مجموع ۱۰ میلیون تومان و در یک هفته اخیر مبلغ ۹ میلیون تومان را در گیشه برای خود ثبت کرد.

«مدیترانه» نیز یکی دیگر از فیلم‌هایی است که فروشی بالای ۲۰ میلیون تومان داشته است. این فیلم با کارگردانی هادی حاجتمند، در پنج روز اخیر توانسته با ۲۴ میلیون و ۴۲۶ هزار تومان از گیشه سینما را به خود اختصاص دهد.

        در این‌باره بیشتر بخوانید:

       داستان دراماتیک سالن‌های سینما در دو ماه نخست امسال

       «خورشید» درخشید، «لاله» آخر شد

۵۸۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1540196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =