رییسی: کل کشور درگیر کرونای دلتا است ولی مردم بهداشت را رعایت نمی‌کنند

ایرنا نوشت: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ۲۹ استان کشور درگیر ویروس کرونا دلتا هستند، گفت:‌ میزان بستری‌ها به شدت رو به افزایش است.

علیرضا رییسی روز شنبه و پس از آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در دولت دوازدهم که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه طی هفته آینده درگیر موج سهمگین تری از دلتا کرونا می شویم، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد رسیده و روند شیوع بیماری رو به بالا است.

وی افزود: ویروس دلتا قدرت سرایت پذیری بالایی دارد و پروتکل های بهداشتی خوب رعایت نمی شود، رستوران ها از مکان های پرخطر برای ابتلا به این بیماری بوده و متاسفانه مردم زیادی به رستوران می روند که این یک هشدار جدی است.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: افراد حتی اشخاصی که دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند باید از رفتن به رستوران، مکانهای تجمعی و سرپوشیده پرهیز کنند.

۷میلیون دز واکسن تا پایان مرداد

رئیسی اظهار داشت: میزان ورودی های واکسن کرونا به کشور قابل قبول است طی دو روز اخیر ۲ میلیون دز واکسن به کشور وارد شده ، فردا هم یک میلیون دز واکسن می رسد و تا پایان مرداد ماه بطور کلی هفت میلیون دز واکسن به کشور می رسد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سامانه ثبت نام واکسیناسیون افراد بالای ۵۵ سال باز است و سامانه طوری طراحی شده که نیاز به دریافت پیامک نیست و همان لحظه می توان محل، ساعت و روز واکسیناسیون را انتخاب کرد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا افزود: واکسن به اندازه کافی در کشور موجود بوده و همزمان با عید غیر خم واکسیناسیون مشاغل پرخطر شامل اساتید دانشگاه و حوزه، بانک ها، معلمان، زندان ها، حمل و نقل ریلی، دریایی و هوایی آغاز شده و طی هفته انجام می شود.

پایان واکسیناسیون فاز ۳ تا پایان شهریورماه 

رئیس گفت: پیش بینی می کنیم تا پایان شهریورماه فاز ۳ واکسیناسیون به پایان برسد و افراد دیابتی که انسولین تزریق می کنند بانک اطلاعات آنها موجود بوده و از طرف مراکز بهداشتی برای تزریق واکسن به آنها فراخوان داده می شود و عجله ای نداشته باشند.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1540381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    6 0
    عجب عجب
  • آمیرزا IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    20 0
    آقای دکتر همه ش توپ رو نندازین تو زمین مردم.بله قبول که بسیاری از مردم اهل مراعات نبوده و نیستن اما وقتی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد که نماینده وزارت بهداشته و جزو ستاد کرونا بدلایل غیر منطقی و واهی از تعطیلی یا دورکاری دانشکده ها و دانشگاه خودداری میکنه از مردم باید انتظار داشت؟آقایونی که تو همه چیز نظر میدن و نه تنها برای مشهد که برای جهان نسخه می پیچن و تعطیلی حرم و شعائر و....رو از مصادیق بارز نفوذ و دسیسه های دشمن میدونن چی؟اونا هم تقصیر مردمه؟مردم باید رعایت کنن؟راستی به وزیر شعار (همون وزیر بهداشت)بگین انقلاب واکسیناسیون ملی چه خبر؟همه واکسینه شدن دیگه.نه؟!بخدا اوضاع مشهد خیلی خرابتر از این حرفاست..من که جزو کادر درمان هستم و از نزدیک مشکلات رو می بینم واقعا یک فاجعه رو داریم سپری می کنیم.
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    23 0
    بعد از حدود ۲ سال مدیریت جنابعالی آخرش هم مردم مقصر شدن ...
  • ناشناس US ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    25 0
    آقای رئیسی کلا مردم در همه امور گناه کارند
  • NL ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    8 12
    در تمام دنیا مردم رعایت نمیکردن و دولت و نیروی انتظامی و نظامی وارد شدن و با جریمه و زور مجبورشون کردن ! بابا 2 هفته قرنطینه از جلوب درب منزل بذارید ! نه واکسن درست میزنین ، نه قرنطینه ، ... مردم اعتمادشون رو نسبت به شما از دست دادن
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    23 0
    ویروس فقط در جایی است که شما به راحتی با دوربین جریمه کنید و درآمدی حاصل کنید فقط در خودروهای مردم و پلاک آنها است افراد داخل خودروها هم اصلا مهم نیستند چون همان افراد می توانند با حمل و نقل های عمومی در هر ساعت شبانه روز و به همه شهرها تردد کنند