۰ نفر
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
زمان معرفی کابینه ابراهیم رییسی به مجلس

ایلنا نوشت: عضو هیات رئیسه مجلس، گفت: اگر معرفی کابینه به مجلس در روز تحلیف انجام شود، مجلس دو هفته پس از آن را به بررسی و رأی اعتماد اختصاص خواهد داد و تا قبل فرارسیدن تاسوعا و عاشورا کار انجام خواهد شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص زمان اعلام لیست وزرای پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی و روند بررسی‌های مجلس، گفت: آنچه که ما شنیده‌ایم، اینطور است که آقای رئیسی تصمیم دارند در همان روز که مراسم تحلیف برگزار می‌شود، اسامی وزرای پیشنهادی‌شان را به همراه کلیاتی از برنامه‌ و خط و مشی دولت به مجلس ارائه دهند.

وی افزود: اگر چنین اتفاقی رقم بخورد یعنی معرفی کابینه به مجلس در روز تحلیف انجام شود، در آن شرایط مجلس از روز شنبه بعد از تحلیف بررسی‌های خود را آغاز خواهد کرد و طی روزهای شنبه تا شنبه هفته بعد از آن هم کار رای اعتماد انجام خواهد شد. اگر این روند سپری شود می‌توان گفت که تا قبل از فرارسیدن تاسوعا و عاشورا کابینه مشخص خواهد شد اما اگر آقای رئیسی تصمیم داشته باشند از مهلت دوهفته‌ای که براساس قانون دارد، استفاده کنند این مساله به بعد از تاسوعا و عاشورا موکول خواهد شد.

نماینده شاهین‌شهر و میمه در رابطه با «نگاه مجلس به مساله تشکیل کابینه و اینکه با لیست پیشنهادی با اغماض عمل خواهند کرد یا خیر؟»، خاطرنشان کرد: خیر، نگاه مجلس حتما یک نگاه دقیق و کارشناسی خواهد بود و اینطور نیست که اگر خدای نکرده مساله‌ای وجود داشته باشد، آن را نادیده بگیریم.

وی ادامه داد: مجلس روی کارآمدی وزرا بسیار حساس است و این مساله را بدون توجه به تفکر سیاسی وزرای معرفی شده بررسی خواهیم کرد. اولویت اصلی مجلس کارآمدی وزرا است.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1540624

برچسب‌ها