تمجیدهای نمایشی از عملکرد متوسط فصیحی

فرزانه فصیحی در اولین تجربه المپیکی خود عملکرد بدی نداشت اما بسیاری سعی در بزرگنمایی عملکرد او دارند.

سپهر ستاری: دوومیدانی ایران بدون کسب مدال به کارش در المپیک توکیو پایان داد تا هم‌چنان تنها ندال المپیکی تاریخ این رشته متعلق به احسان حدادی در المپیک ۲۰۱۲ لندن باشد. اتفاقی که خود حدادی هم موفق به تکرار آن در المپیک‌های ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو نشد و عملکرد ضعیفش در این دوره از رقابت‌ها انتقادات بسیاری را به همراه داشت. حدادی اما تنها ورزشکار ناکام دوومیدانی نبود و دیگر ورزشکاران این رشته هم به توفیق خاصی نرسیدند. یکی از این نفرات فرزانه فصیحی، دونده ۱۰۰ متر ایران بود که در آستانه المپیک با سهمیه یونیورسالیتی به مسابقات المپیک راه یافت تا پس از ۵۷ سال تبدیل به اولین بانوی نمیانده ایران در دوی سرعت شود.

فصیحی کارش در مرحله مقدماتی را خوب آغاز کرد و توانست از گروهش صعود کند اما در مرحله بعدی در گروهش هشتم شد تا پشت سد مرحله نیمه نهایی قرار گیرد. پس از حذف این ورزشکار بعضی‌ها تلاش کردند با تمجیدهای فروان عملکرد او را در المپیک درخشان جلو دهند اما واقعیت طور دیگری است. بدون شک فصیحی با حضور در المپیک و صعود از گروهش عملکرد بدی از خود به جای نگذاشته اما عملکردش طوری نبوده که بخواهد این همه تمجید را به دنبال داشته باشد. ورزشکار اصفهانی رشته دوومیدانی با زمان ۱۱ ثانیه و ۷۹ صدم ثانیه در رده هشتم مرحله دوم قرار گرفت. فصیحی نه تنها نتوانست رکورد ایران را بشکند، به رکورد شخصی خودش نزدیک شود یا بهترین عملکرد سال خود را به ثبت برساند، بلکه حتی در مقایسه با نتیجه‌ای که در مرحله مقدماتی همین مسابقات کسب کرده بود هم عملکرد ضعیف‌تری داشت.

تمجیدهای نمایشی از عملکرد متوسط فصیحی

او ابتدا با ۱۱ ثانیه و ۷۶ صدم ثانیه در رده اول گروهش قرار گرفت و به مرحله بعدی صعود کرد. در واقع ورزشکارانی که با سهمیه یونیورسالیتی وارد المپیک شدند در مرحله مقدماتی شرکت کردند تا ۱۰ نفر برتر آنها وارد جدول اصلی شوند. فصیحی در بین ورزشکاران سهمیه یونیورسالیتی عملکرد خوبی داشت اما در مجمع عملکردش درخشان نبود. بدون شک این ورزشکار اصفهانی در قیاس با ورزشکاری چون نازنین ملایی که در رشته قایقرانی فراتر از انتظارات عمل کرد و به بهترین نتیجه تاریخ ایران در این رشته دست یافت، عملکرد خاصی نداشت و این حجم از تحسین از او کمی عجیب است و به نظر نمایشی می‌رسد.

رکورد ملی ۱۰۰ متر ایران ۱۱ ثانیه و ۴۵ صدم ثانیه است که مریم طوسی در سال ۱۳۹۳ به ثبت رساند. فصیحی با اینکه به المپیک راه پیدا کرد اما موفق به شکست رکورد ملی ایران نشد. او در این رقابت‌ها رکورد شخصی خود ۱۱ ثانیه و ۶۱ صدم ثانیه را تکرار نکرد تا در نهایت در بین ۵۴ ورزشکار در رده پنجاهم قرار گیرد. او اگر می‌توانست رکوردهایی که در تهران زده بود را در توکیو هم تکرار کند، به نیمه نهایی راه می‌یافت که این افتخار بزرگی برای ورزش ایران بود.

تمجیدهای نمایشی از عملکرد متوسط فصیحی

بیشتر بخوانید:

کنعانی زادگان به الاهلی قطر پیوست/عکس

اتفاقی نادر و تاریخی در المپیک؛ یک مدال طلا برای ۲ نفر!

شما کاپیتان هستید آقای معروف؛ حرفه‌ای باشید 

۲۵۸ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1540895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    45 43
    حالا شما چرا ناراحتید ؟
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      58 18
      ناراحت نیست، واقعیت را میگهف هشتم شدن این همه سر و صدا راه انداختن نداره،
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      24 12
      بارها ورزشکاران ما کمتر از استحقاقشان تشویق شدند حالا یک بار کمی بیشتر آن هم لسانی تشویق شوند فکر نکنم مشکلی داشته باشد
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      29 2
      اتفاقا نویسنده متن کاملا حرف درست و کارشناسانه ایی زدند. ومخصوصا اینکه در همان روز خانم نازنین ملایی رتبه یازدهم المپیک در قایقرانی رو کسب کردند که یک عملکرد بسیار عالی در حد بضاعت ایران بود اما متاسفانه مورد توجه رسانه ها و فضای مجازی قرار نگرفت. این گونه تبعیض های بی مبنا و عجیب باعث دلسردی ورزشکارانی میشود که تلاش بیشتری کردند و نتیجه خوبی هم کسب کردند.
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    47 39
    طرف خوشگله ملت هم جوگير حالا پيدا كنيد پرتقال فروش را
  • ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    34 34
    اگر شرايط ايشان را با رقبايش مقايسه کنيد متوجه می شويد عملکرد بسيار خوبی داشت.رقبای ايشان در شرايط بسيار بهتری دويدند.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    31 3
    همین اتفاق برای زنان تیر انداز هم افتاد
  • امیر IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    38 32
    شما میرفتی جاش میدوییدی استاد
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    38 19
    بلاخره ایشون زحمت کشیدن و خوبه بابت تلاششون ازشون تشکر کرد و حتی با در نظر گرفتن شرایط کشور تو حوزه دو میدانی و ورزش بانوان موفقیت ایشونو برجسته کرد.قدردانی از زحمات ایشون باعث میشه بقیه دخترها جوان هم راه ایشونو برن .حضور ایشون تو المپیک اولین قدم برای موفقیت های آینده است
  • NL ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    38 15
    شما موقعی نقد منصفانه ایی میتونید داشته باشید در مورد عملکرد یک ورزشکار ، که قبل از اون بیایی تاریخچه حضور سایر ورزشکار ها و نتایج اونها رو در المپیک تفسیر کنی ، بیایی ببینی ما برای مدال آوری ورزشکارمون چقدر هزینه کردیم ؟ چه امکاناتی دادیم ؟ شرایط مسابقه دادن ورزشکار ما با سایر ورزشکاران یکسان بوده یا خیر ؟ نمیدونم جناب ستاری چه سابقه ورزشی دارن ولی اینکه بعد از سالها یک خانم ایرانی سهمیه میگیره و تمام تلاشش رو میکنه قابل تقدیر هست ف درست مثل باقی خانم های المپیکی ما که با محدودیت های بیشتر و امکانات کمتر پا به مسابقه میذارن ! شما یک بار بیا و مقایسه کن کشور های دیگه چقدر سرمایه گذاری میکنن برای ورزشکارهاشون و ما چقدر؟
    • حسین IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      16 5
      عزیزم این خانم خودش سهمیه نگرفته ، قبل از این هم بحث بود که خارج از ظوابط اعزام و حق کس دیگه خورده شده است تبلیغ زیاد روی وی بخاطر سرپوش گذاشتن بر موضوع است
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      13 2
      اولا که در این رشته خانم مریم طوسی هستند که در اقدامی مناقشه برانگیز به المپیک فرستاده نشد و ایشان انتخاب شدند دوما خانم نازنین ملایی هم با همین شرایط رتبه بسیار بهتری در المپیک کسب کرد اما چرا این چنین توجه نشد؟! پس نکته ایی که در متن اصلی اشاره شده درست است.
  • سجاد IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    24 18
    بی انصافی نکنید مثل مشرق بابا رفتن به المپیک برای زنان مملکت کم کاری نیست
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    50 14
    شوهرش خبرنگاره، مدیر روابط عمومی فدراسیون هم هست. رفتن این خانوم به المپیک، رفتن به برنامه دوره همی، رفتن به برنامه های مختلف، همش کاره همسره ایشونه. خانوم فصیحی قبل از ازدواج به آسیا هم اعزام نشد، چطوری رفته المپیک؟!!!
  • مهدی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    13 20
    برای ورزشکاری که در شرایط نابرابر مراحل رشد را طی نموده خیلی خوب هم هست. صرف امار و ارقام معیار خوبی برای قضاوت نیست
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    12 27
    شمادنبال چي هستي!
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    31 48
    جایی که صحبت از میلی ثانیه هست با این لباس نمیشه انتظار چندانی داشت
    • منصف IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      3 0
      بابا نتونسته رکورد قبلی خودشو بزنه؛ رکورد قبلیش هم که این لباسو داشته
  • موحد IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    20 2
    واقعا از بین ۵۴ نفر ، پنجاهم شده ؟ پس این همه تمجید و تبلیغات برای چیه ؟!!!
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    5 0
    بالاخره وقتی تو هیچکدام از رشته ها هیچی نشدیم باید یه طوری فرار رو به جلو داشته باشیم
  • US ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    17 17
    اگر به جای اون لباسهای نامتعارف تو اون گرما مثل بقیه ورزشکاران لباس مناسب میپوشید رکورد بهتری کسب میکرد
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
    1 0
    به عملکردش کاری ندارم. حضورش نتیجه تلاش خودش بوده. اما مشخص بود که تیم رسانه ای داره دستبند و گردنبند و ژست و .... اینها با المپیک جور در نمیاد
  • صادی ایذه خوزستان IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    1 0
    پنجاهم تو۵۴ تا ..ماسالله چه افتخاری
  • سعید IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    این خانم باعث افتخار ایران هست واقعا تلاش و پشتکارش قابل تحسین هست