کنترل نمودن منابع یک فضای میزبان، چه مزایایی دارد؟

کنترل نمودن منابع یک فضای میزبان، برای مدیریت رخدادهایی که در فضای هاست اتفاق می‌افتد، اهمیت دارد، در واقع کنترل پنل، امکان مدیریت و دسترسی به تمامی امکانات هاست را در اختیار مدیران و صاحبان وب‌سایت قرار می‌دهد.

در ادامه قصد داریم، مزایای این کنترل پنل و کنترل نمودن منابع یک فضای میزبان را بررسی نمائیم. با ما همراه باشید.

کنترل پنل هاست چیست؟

کنترل پنل هاست، رابطی تحت وب است که توسط سرویس میزبانی وب ارائه می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد تا سرورها و خدمات میزبان خود را مدیریت کنند.  در بیشتر موارد، شما از طریق مرورگر وب به کنترل پنل خود دسترسی پیدا خواهید کرد، اما ممکن است در موارد مختلف متفاوت باشد.

تعدادی از کارهایی که برای مدیریت وب و سرور وجود دارد که با استفاده از کنترل پنل انجام می‌شود، عبارتند از: 

  • مدیریت حساب
  • مدیریت دامنه
  • مدیریت ایمیل
  • FTP
  • مدیریت پایگاه داده
  • مدیریت فایل
  • پشتیبانی
  • بک‌آپ گیری

هاست لینوکس آلمان

هاست لینوکس آلمان برای وب‌سایت‌هایی مناسب است که بازدید معمولی و استفاده معمولی از منابع سرور دارند، این سرویس از به روزترین تکنولوژی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بهره گرفته و سرعت و امنیت بالایی را برای سایت شما به ارمغان می‌آورد، تعرفه مناسب و منابع اختصاصی در هاست آلمان، باعث شده تا این سرویس بهترین انتخاب برای راه‌اندازی وب‌سایت شما باشد.

در هاستیدا هاست لینوکس آلمان در دیتاسنتر هتزنر میزبانی می‌شود. این سرویس از زبان‌های برنامه‌نویسی PHP، Python، Node.js پشتیبانی می‌کند. هاست آلمان با استفاده از استوریج‌های NVMe، سیستم عامل CloudLinux، وب سرور لایت اسپید و کنترل پنل cPanel ارائه می‌شود.

کنترل نمودن منابع یک فضای میزبان، چه مزایایی دارد؟

کنترل نمودن منابع یک فضای میزبان، چه مزایایی دارد؟

همانطور که گفتیم کنترل پنل، برای مدیریت اتفاقاتی که در فضای هاست وب‌سایت رخ می‌دهد، برای مثال: ارسال فایل، تغییرات در صفحات وب، نصب افزونه جدید، مدیریت ایمیل و ... از جمله این اتفاقات می‌باشند.

کنترل کردن منابع یک فضای میزبان، چون از نرم‌افزارهای امنیتی برخوردار است پس امنیت وب‌سایت شما را برعهده دارد، همچنین اغلب کنترل پنل‌ها از ویژگی پشتیبانی از CMS ها برخوردار هستند، بنابراین با چند کلیک ساده می‌توان این ویژگی را نصب و راه‌اندازی کنید و CMS خود را براحتی مدیریت نمائید. از دیگر مزایای کنترل فضای میزبان اینست که با توجه به روند افزایشی مشکلات امنیتی در وب‌سایت‌ها، ارائه SSL رایگان در کنترل پنل، مهم‌ترین نیاز صاحبان وب‌سایت‌ها را پوشش می‌دهد.

انواع کنترل پنل هاست و ویژگی های آن

کنترل پنل هاست دارای دو نوع می‌باشد، کنترل پنل ویندوزی و کنترل پنل لینوکسی.

کنترل پنل ویندوزی: کنترل پنل ویندوزی برای کسانی مناسب است که بیشتر از اسکریپت‌ها استفاده می‌کنند، مانند: Asp، Asp.net و یا Database. سرویس هاستینگ ویندوز رایگان نیست و به همین خاطر نرم‌افزارهای تحت آن هم رایگان نیست و در نتیجه نسبت به سرویس‌های لینوکسی، هزینه بیشتری دارند.

کنترل پنل لینوکسی: این کنترل پنل فضایی روی سرور است که سیستم عامل آن تحت لینوکس می‌باشد، فایل‌ها و اطلاعات سایت در این سرویس قرار می‌گیرد و با اتصال به هاست می‌توان به اطلاعات داخل هاست نیز دسترسی داشته باشید. برای استفاده از کنترل پنل لینوکس، نوع سیستم عامل اهمیتی ندارد زیرا لینوکس است و داشتن لینوکس روی سیستم کافی است، ناگفته نماند که میزبانی لینوکس کاربردهای بیشتری نسبت به میزبانی ویندوز دارد.

کنترل نمودن منابع یک فضای میزبان، چه مزایایی دارد؟

میزبانی وب هاستیدا 

شرکت هاستیدا با هدف ایجاد امنیت و ارائه خدمات ثبت دامنه، کلاس مجازی، سرور اختصاصی، سرور مجازی و خدمات طراحی وب راه‌اندازی شده است، میزبانی وب هاستیدا با وجود کارشناسان مجرب و دانش فنی عالی و همچنین ارائه خدمات در سریع‌ترین زمان ممکن از جمله ویژگی‌های است که این میزبانی وب را در بین کاربران محبوب کرده است.  Hostida ارائه دهنده میزبانی لینوکس و وردپرس، میزبانی پرسرعت NVMe، SSL و سرور مجازی و اختصاصی در ایران، آلمان، فرانسه و کانادا است. با مراجعه به سایت هاستیدا می‌توانید از این خدمات بهره‌مند شوید.

ویژگی‌های کنترل پنل هاست با کیفیت و خوب

Control panel ابزاری محبوب است که برای مدیریت بسته میزبانی شما استفاده می‌شود. شما می‌توانید همه کارها را با آن انجام دهید، مانند: مدیریت نام دامنه خود، نصب برنامه‌ها، ایجاد و مدیریت حساب‌های ایمیل، بارگذاری پرونده‌های وب‌سایت و غیره. البته، همه این کارها را می‌توانید مستقیماً با ورود به سرور انجام دهید. اما این کار نیاز به دانش علمی و تجربه دارد در غیر اینصورت ممکن است خطری جدی برای وب‌سایت شما بوجود بیاید، علاوه بر این، صفحات وب معمولاً بصری و ساده هستند و در وقت شما صرفه‌جویی می‌کنند.

از جمله ویژگی‌های یک کنترل پنل هاست قدرتمند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. رابط کاربری ساده
  2. امکان ایجاد دیتابیس و مدیریت آن
  3. مدیریت کامل سایت و فایل‌های آن
  4. گزینه‌های امنیت سایت
  5. نصب و راه‌اندازی آسان 
  6. امکان نصب گواهینامه ssl
  7. امکان ایجاد ایمیل و مدیریت آن‌ها
  8. قابلیت بررسی خطاهای سایت
  9. امکان ایجاد فایل بک‌آپ گیری از سایت

حرف آخر

در این مقاله در مورد کنترل پنل هاست صحبت شد، همچنین بررسی کردیم که کنترل نمودن منابع یک فضای میزبانی چه مزایایی دارد، همانطور که گفته شد، کنترل نمودن فضای میزبانی این امکان را به شما می‌دهد که امنیت سایت خود را افزایش داده و مدیریت وب‌سایت خود را براحتی انجام دهید. همچنین با مطالعه این مقاله می‌توانید کنترل پنل قدرتمند را شناسایی و انتخاب نمائید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1541054

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =