فارس نوشت:

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه تأکید کرد: ادعای جریان انحرافی مبنی بر حضور در دوران "ظهور صغری " یک مغالطه است و این اظهارات به دلیل فاصله گرفتن آنها از اسلام فقاهتی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه به علل پیدایش تفکر جریان انحرافی اشاره کرد و اظهار داشت: منشأ و خواستگاه این جریان‌های انحرافی، دخالت دادن سلایق شخصی، اعتقاد به تئوری اسلام منهای روحانیت و اعتقاد به عدم کارآیی روحانیت است.

ادعای جریان انحرافی مبنی بر حضور در دوران "ظهور صغری " یک مغالطه است

وی ادامه داد: ادعای جریان انحرافی مبنی بر حضور در دوران "ظهور صغری " یک مغالطه است و این اظهارات به دلیل فاصله گرفتن آنها از اسلام فقاهتی است.

حجت‌الاسلام جمشیدی با بیان اینکه بر طبق روایات قطعی دین کسانی که توقیت کرده و در واقع زمان ظهور را مشخص ‌کنند دروغگو هستند، افزود: اهل بیت (ع) فرموده‌اند که اگر افرادی برای ظهور وقت تعیین کنند بدعت‌گزار بوده و باید آنها را به دروغگویی متهم کرد.

وی اظهار داشت: ادعای انتساب به اهل بیت (ع) و به خصوص حضرت مهدی (عج) غیر از طرق شرعی که معصومین (ع) برای عصر غیبت مشخص کرده‌اند و آن مراجعه به فقها است، انحراف محسوب می‌شود.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به روایتی از امام حسن عسگری (ع) و توقیع امام زمان (عج) در خصوص مراجعه به فقها در عصر غیبت، یادآور شد: این دو بزرگوار در این خصوص یک تعبیر دارند؛ حضرت امام حسن عسگری می‌فرمایند "از میان فقها از کسانی تبعیت کنید که از نفس خویش صیانت می‌کنند، حافظ دین خدا هستند، مخالف هوا و هوس بوده و مطیع محض اوامر الهی هستند " بنابراین عموم مردم باید از این شخص تبعیت کنند.

وی ادامه داد: در توقیع امام زمان (عج) نیز ایشان فرموده‌اند "در حوادث واقعه به راویان احادیث ما مراجعه کنید. آنها حجت من بر شما هستند و من حجت خدا بر آنها هستم "، از این‌رو منظور از راوی حدیث، راوی با درایت و فقها هستند، برهمین اساس این روایت به خوبی پاسخ اظهارات جریان انحرافی را می‌دهد.

حجت‌الاسلام جمشیدی تأکید کرد: مردم در عصر غیبت طبق فرمایش امام زمان (عج) مکلف هستند به فقهای عظام تقلید مراجعه کنند و آنها را برای خود حجت بدانند لذا با پیمودن مسیری غیر از این به پاسخی نخواهند رسید، هرچند فقها نیز باید بر اساس ادله، اصول قطعیه و مبانی علمی مردم را هدایت کنند.

* باید به پیشانی مدعیان "ظهور صغری " اتهام دروغگویی مهر کرد

حجت‌الاسلام جمشیدی عنوان کرد: باید به پیشانی کسانی که مدعی حضور در دوران ظهور صغری هستند مهر دروغگویی زد.

وی تصریح کرد: کسی که ادعای مراوده با امام زمان (عج) دارد، همانگونه که این امر در جریان انحرافی مکرر دیده شده و آنها ادعا می‌کنند خدمت امام مهدی (عج) رسیده و حضرت به آنها فرمایشاتی داشته است، بدعت‌گزار در دین بوده و بر اساس روایات باید متهم به دروغ و تکذیب شود لذا این افراد در روایات معصومین (ع) لعن شده‌اند.

* مردم از مدعیان حضور در دوران " ظهور صغری " دوری کنند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران افزود: هر کس که مدعی "ظهور صغری " و تعیین وقت برای ظهور باشد مردم باید از آنها دوری کنند چراکه ساحت مقدس مهدویت و اخبار مربوط به ایشان بسیار آسمانی‌تر از این است که افراد جریان انحرافی که دارای انحراف عملی هستند و با افرادی فاسد و مفسد رفت و آمد دارند، وارد این حوزه شوند.

* کسی که به رانت‌خواری آلوده است، نباید ادعای مراوده با امام زمان (عج) کند

وی به بازداشت جن‌گیر و رمال جریان انحرافی اشاره کرد و گفت: این فرد از معتمدین جریان انحرافی بوده و آنها از وی کسب خبر می‌کردند لذا کسی که با یک انسان فاسد مشورت کرده، در تخالط و مراوده با دیگران احکام شرعی را حفظ نکرده، به ظواهر شرعیات نیز پایبند نیست و به اموال حرام و رانت‌خواری آلوده است چطور می‌تواند ادعا کند که با یک ساحت مقدس مراوده دارد.

حجت‌الاسلام جمشیدی در خاتمه یادآور شد: فقها، مراجع تقلید و مقام معظم رهبری که جزو شاخص‌ترین، پاک‌ترین و منزه‌ترین افراد در جامعه اسلامی هستند، ادعای مراوده با ساحت مقدس مهدوی را نداشته و به خود نیز اجاره نمی‌دهند اینگونه ادعا کنند، بنابراین چطور جریان انحرافی که ظاهر و رفتار آلوده داشته و با افراد فاسد مرتبط است، چنین ادعای بزرگی دارد؟

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    0 0
    فلسفه انتظار فرج خودسازی فردی و اجتماعی و کسب لیاقت است اما متاسفانه فضای عمومی جامعه بگونه ای است که از موضوع اصلی دور شده ایم و فرصت سوء استفاده را به جبهه باطل می دهیم
  • بدون نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    0 0
    یکی از علل هجمه به حوزه از طرف جوانفکر همین است که با سرگرم کردن حوزه این پروژه انحرافی خود را پیش ببرد. حالا پشت آن چه توطئه ای خوابیده را نمی دانم.
  • س ع ی د DE ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    0 0
    باور کنید ما مردم مظلوم و ضلم کشیده برای ظهور اقا لحظه شماری میکنیم چون ظلم دیده ها چیزی بدست می اورند وظالم ها چیزهای از دست میدهند!!!
  • بدون نام IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
    0 0
    زمانیکه حضرت امام زنده بودند کسی جراًت نمیکرد هر چرند و خرافاتی رو به نام اسلام بر زبان بیاورد...امثال مشایی و جوانفکر و آدمهای کوچولوی اینچنینی با یک نهیب حضرت امام توی سوراخ موش قایم میشدند...افسوس که "دیگر اکنون آن عماد تکیه و امید ایرانشهر" رفته
  • بدون نام MY ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۹
    0 0
    شاید این جمعه بیاید شاید