پوست خربزه جبهه پایداری زیر پای ابراهیم رئیسی به روایت مهاجری /کره شمالی عشق برخی آقایان جبهه پایداری است

شرق نوشت: یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: کافی است طرح صیانت از فضای مجازی شش ماه اجرا شود، مردم می‌فهمند که حتی برای آب‌خوردن و ارتباط با دوستان و آشنایان خود از طریق فضای مجازی باید از جبهه پایداری اجازه بگیرند.

محمد مهاجری، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» گفت: این طرح درواقع چنگ و دندان نشان‌دادن جبهه پایداری برای امتیازگرفتن از ابراهیم رئیسی هنگام چینش اعضای کابینه است. معتقدم پایداری با این کار می‌خواهد نشان دهد می‌تواند پوسته خربزه زیر پای دولت آقای رئیسی بیندازد تا عاملی برای نارضایتی مردم از دولت سیزدهم شود.

این فعال مطبوعاتی درباره احتمال عقب‌نشینی طراحان از پیگیری طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی»، اظهار کرد: آنها عقب‌نشینی نخواهند کرد، از نظر جبهه پایداری وقتی برجام هوا شد و تحریم‌ها سر جایش ماند، هیچ اتفاقی نیفتاد؛ بنابراین وقتی اینترنت هم فیلتر شود هیچ اتفاقی نمی‌افتد، همه شاد هستند و خوب زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به تبعات منفی طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» گفت: هر طرحی از این دست که محدودیت در دسترسی به امکانات ایجاد کند، فسادآور و رانت‌آور است چون کاربران فضای مجازی برای آنکه به فضاهای فیلترشده دسترسی پیدا کنند، مجبور به خرید فیلترشکن می‌شوند. الان معلوم است فروشندگان فیلترشکن چه کسانی هستند. آن زمان بازار برای آنها انحصاری می‌شود و به سودهای نجومی می‌رسند چون قیمت فیلترشکن را هر چقدر دوست داشته باشند تعیین می‌کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: کافی است این طرح شش ماه اجرا شود، مردم می‌فهمند که حتی برای آب‌خوردن و ارتباط با دوستان و آشنایان خود از طریق فضای مجازی باید از جبهه پایداری اجازه بگیرند. من به کره شمالی سفر کردم آنجا اگر فردی بخواهد به شهر دیگری برود که پدر و مادرش را ببیند، باید مجوز تردد بگیرد. از این جهت می‌توان گفت شبیه کره شمالی می‌شود. من متنفرم که بگویم ایران کره شمالی می‌شود اما برخی آقایان جبهه پایداری عشقشان کره شمالی است.

172727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1541193

برچسب‌ها