روحانی: با تحریم های آمریکا هیچ شرکتی جرات نداشت با ما کار کند /تورم را تک رقمی کردیم /۳

رئیس جمهور درباره وعده کاهش تورم گفت: ما در سال ۹۳ تورم را به ۱۵ درصد رساندیم و در اواخر سال ۹۴ تورم به زیر ۱۰ درصد رسید، در سال ۹۵، ۹۶ و اوایل سال ۹۷ تورم تک رقمی بود و ما به این وعده عمل کردیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در آخرین گفتگوی تلویزیونی با مردم سخن گفت. وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت تورم گفت: ما در سال ۹۲ با چه تورمی دولت را شروع کردیم؟ تورم ۱۲ ماهه حدود ۳۴ درصد و تورم نقطه به نقطه حدود ۴۰ درصد بود. من در همان مصاحبه اول که ۱۰۰ روز را توضیح می دادم گفتم ما تا پایان سال قادر هستیم تورم را کاهش دهیم و سپس به تورم تک رقمی خواهیم رسید. وقتی مصاحبه ام تمام شد دوستان اقتصادی اعتراض کردند که چرا قول کاهش تورم را به مردم دادید؟ ما در سال ۹۳ تورم را به ۱۵ درصد رساندیم و در اواخر سال ۹۴ تورم به زیر ۱۰ درصد رسید، در سال ۹۵، ۹۶ و اوایل سال ۹۷ تورم تک رقمی بود و ما به این وعده عمل کردیم و پس از ۲۶ سال این اتفاق رخ داد. رشد اقتصادی ما در چهار سال  اول حدود چهار و نیم میلیون بود و در سال ۹۵ در دولت یازدهم رشد اقتصادی ما در دنیا اول شد. همچنین اشتغال قابل قبولی داشتیم که بالای ۷۰۰ هزار اشتغال خالص داشتیم. همه آمارهای ما نشان می دهد که به قول های خود عمل کردیم.

او تاکید کرد: همه آمارهایی که ذکر می کنید برای پس از سال ۹۷ است که ترامپ از برجام خارج می شود و تحریم آمریکا باز می گردد، نفت دیگر یک میلیون بشکه نیست و در سال ۹۷ به طور کامل مورد تحریم قرار گرفت. پس از تحریم آمریکا همه کشورها فکر کردند سایر شرکت ها با ما کار می کنند اما هیچ کشور و شرکتی جرات نداشت و ما با شیوه های خاصی توانستیم مقدار کمی از نفت خود را بفروشیم. ما در سه سا اخیر ۱۱۶ میلیارد دلار کمتر از آنچه لازم بود نفت فروختیم و در این شرایط که می بینید برای پس از سال ۹۷ است. اگر ۹۲ تا پایان ۹۶ را جدا کنید و ۹۷ تا ۹۹ را سمت دیگر بگذاریم، کاملا با هم متفاوت هستند.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1541270

برچسب‌ها